תנ"ך - אם־יראו
את־הארץ
אשר
נשבעתי
לאבתם
וכל־מנאצי
לא
יראוה:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
אִם־יִרְאוּ֙
אֶת־הָאָ֔רֶץ
אֲשֶׁ֥ר
נִשְׁבַּ֖עְתִּי
לַאֲבֹתָ֑ם
וְכָל־מְנַאֲצַ֖י
לֹ֥א
יִרְאֽוּהָ:
(במדבר פרק יד פסוק כג)
אִם־יִרְאוּ
אֶת־הָאָרֶץ
אֲשֶׁר
נִשְׁבַּעְתִּי
לַאֲבֹתָם
וְכָל־מְנַאֲצַי
לֹא
יִרְאוּהָ:
(במדבר פרק יד פסוק כג)
אם־יראו
את־הארץ
אשר
נשבעתי
לאבתם
וכל־מנאצי
לא
יראוה:
(במדבר פרק יד פסוק כג)
אם־יראו
את־הארץ
אשר
נשבעתי
לאבתם
וכל־מנאצי
לא
יראוה:
(במדבר פרק יד פסוק כג)
אִם
יִחזוֹן
יָת
אַרעָא
דְּקַיֵימִית
לַאֲבָהָתְהוֹן
וְכָל
דְּאַרגִּיזוּ
קֳדָמַי
לָא
יִחזוֹנַהּ
:
אם
-
ו'
ראשי
פסוקים
בסיפרא:
ראה
לעיל
,
ח.
[אם
יראו
-
לא
יראו.]
[(תרי"ק:)
אם
יראו
את
הארץ
-
הרי
זה
מקרא
מסורס:
"חי
אני"
(לעיל
,
כא)
,
"כי
כל
האנשים"
(לעיל
,
כב)
אם
יראו
את
הארץ
,
וכבודי
ימלא
את
כל
הארץ
(ראה
לעיל
,
כא)
-
שלא
יתחלל
שמי
במגפה
הזאת
לאמר:
"מבלתי
יכולת
יי'
להביאם"
(ראה
לעיל
,
טז);
שלא
אמיתם
פתאום
כאיש
אחד
,
אלא
באיחור
ארבעים
שנה
,
מעט
מעט.]
[לא
יראוה
-
]
לא
יראו
את
הארץ.
וטעם
וכל
מנאצי
לא
יראוה
-
'כי
כל
מנאצי
לא
יראוה'.
ורבי
אברהם
אמר:
כל
מנאצי
-
מבניהם;
ואין
בו
טעם.
ואולי
ירמוז
זה
לדורות
הגולים
ממנה
,
כדברי
רבותינו
(ראה
תענית
כט
,
א)
,
וכאן
קבע
להם
בכיה
לדורות
בלילה
הזה
,
שיזכור
להם
ענשם
הראשון.
ואולם
חי
אני
וימלא
כבוד
יי'
את
כל
הארץ
וגו'
-
רוצה
לומר:
עם
שימלא
כבוד
יי'
את
כל
הארץ
,
ותסור
הטענה
שטענתָ
מחלול
כבודי
,
הנה
נשבעתי
בי
שאקח
נקמתי
מהעם
הזה
מזולת
שאכַלֵם
,
והוא
,
שלא
יראה
אחד
מהם
את
הארץ
אשר
נשבעתי
לאבותם
-
רוצה
לומר:
מהעם
המורדים
בי
ומן
המרגלים
מוציאי
הדבה.
וזה
ראוי
להם
,
כי
כבר
ראו
את
כבודי
ואת
אותותי
הנפלאים
שעשיתי
במצרים
ובמדבר
,
ונסו
אותי
עוד
בנסיונות
רבים
לבחון
אם
אני
שליט
לעשות
כל
אשר
ארצה
,
ומצאו
בהם
גבורתי
הנפלאה
,
ועם
זה
לא
שמעו
בקולי.