תנ"ך - ויאמרו
איש
אל־אחיו
נתנה
ראש
ונשובה
מצרימה:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיֹּאמְר֖וּ
אִ֣ישׁ
אֶל־אָחִ֑יו
נִתְּנָ֥ה
רֹ֖אשׁ
וְנָשׁ֥וּבָה
מִצְרָֽיְמָה:
(במדבר פרק יד פסוק ד)
וַיֹּאמְרוּ
אִישׁ
אֶל־אָחִיו
נִתְּנָה
רֹאשׁ
וְנָשׁוּבָה
מִצְרָיְמָה:
(במדבר פרק יד פסוק ד)
ויאמרו
איש
אל־אחיו
נתנה
ראש
ונשובה
מצרימה:
(במדבר פרק יד פסוק ד)
ויאמרו
איש
אל־אחיו
נתנה
ראש
ונשובה
מצרימה:
(במדבר פרק יד פסוק ד)
וַאֲמַרוּ
גְּבַר
לַאֲחוּהִי
נְמַנֵי
רֵישָׁא
וּנתוּב
לְמִצרָיִם
:
ונשובה
-
ז'
(מלא
וחסר):
בר'
כב
,
ה;
במ'
יד
,
ד;
ש"א
ט
,
ה;
יר'
מו
,
טז;
הו'
ו
,
א;
*איכה
ג
,
מ;
ה
,
כא.
מצרימה
-
כ"ח:
ראה
לעיל
,
ג.
נתנה
ראש
-
כתרגומו:
"נמני
רישא"
-
נשים
עלינו
מלך.
[ורבותינו
פרשו
(ראה
מכיל'
בשלח
מס'
ויסע
א)
לשון
עבודה
זרה.]
נתנה
ראש
-
מנהיג
,
שיוליכנו
למצרים
(בנוסחנו:
מצרימה).
ויאמרו
איש
אל
אחיו
נתנה
ראש
ונשובה
מצרים
(בנוסחנו:
מצרימה)
-
בכאן
נגלית
הסבה
אשר
בעבורה
סבב
השם
יתעלה
שייראו
מלשוב
למצרים
,
וזה
,
שעם
כל
מה
שסבב
השם
יתעלה
למנעם
מלשוב
למצרים
,
היו
נכשלים
בזה;
ראה
מה
היו
עושים
לולי
הסבות
ההם!
(ראה
מכיל'
בשלח
ויהי
פתיחתא)
ואולם
הסבות
שסבב
השם
יתעלה
למנעם
מזה
,
הנה
הראשונה
-
התנצלם
את
מצרים
,
רוצה
לומר
,
שלקחו
משכיניהם
שם
כלי
כסף
וכלי
זהב
ושמלות
(ראה
שמ'
יב
,
לה
-
לו);
כי
זה
ממה
שהיה
ראוי
בעבורו
שייראו
מלשוב
למצרים.
והשנית
היתה
טביעת
פרעה
וחילו
בים
סוף
(ראה
שמ'
יד
,
כו
-
כח)
,
כי
מפני
זה
היה
ראוי
שייראו
מלשוב
בידם
,
פן
יקחו
מהם
נקמתם.
והסבה
השלישית
הוא
מה
שהנחה
השם
יתעלה
את
ישראל
דרך
המדבר
ולא
רצה
לנחותם
דרך
ארץ
פלשתים
,
כי
קרוב
הוא
ויֵקל
לעם
לשוב
למצרים
(ראה
שמ'
יג
,
יז).