תנ"ך - הנגע
במת
לכל־נפש
אדם
וטמא
שבעת
ימים:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
הַנֹּגֵ֥עַ
בְּמֵ֖ת
לְכָל־נֶ֣פֶשׁ
אָדָ֑ם
וְטָמֵ֖א
שִׁבְעַ֥ת
יָמִֽים:
(במדבר פרק יט פסוק יא)
הַנֹּגֵעַ
בְּמֵת
לְכָל־נֶפֶשׁ
אָדָם
וְטָמֵא
שִׁבְעַת
יָמִים:
(במדבר פרק יט פסוק יא)
הנגע
במת
לכל־נפש
אדם
וטמא
שבעת
ימים:
(במדבר פרק יט פסוק יא)
הנגע
במת
לכל־נפש
אדם
וטמא
שבעת
ימים:
(במדבר פרק יט פסוק יא)
דְּיִקרַב
בְּמִיתָא
לְכָל
נַפשָׁא
דֶאֱנָשָׁא
וִיהֵי
מְסָאַב
שִׁבעָה
יוֹמִין
:
הנגע
-
ה"י
ראשי
פסוקים
מיחדים:
ראה
במ'
ז
,
יט.
וטמא
שבעת
ימים
-
ב':
וי'
טו
,
כד;
במ'
יט
,
יא.
ה"י
ראש'
פסוק'
מיחד'
האנשים
האלה
המלאך
הגאל
אתי
הכהן
המחטא
אתה
הקרב
את
קרבנו
הארץ
אשר
הכה
יי'
הנגע
במת
האיש
הרך
בך
הנער
בא
השיב
עליך
יי'
הבית
הזה
הנפש
החטאת
המלך
יתאבל
הסיר
יי'
היה
אדני
כאויב
הביא
בכליתי.
וכל
קרי'
חלוף.
הנגע
-
ל'
ראש'
פס';
וטמא
שבעת
ימים
-
ב'.
לכל
נפש
אדם
-
יהודי
או
גוי.
אדם
-
ולא
בהמה.
וטמא
-
יהיה
טמא;
והוא
פועל
עתיד
,
כי
הו"ו
השיבו.
ועל
דעתי
,
שהוא
פועל
עבר.
הנוגע
במת
לכל
נפש
אדם
-
כבר
ביאר
אחר
זה
(ראה
פירושו
להלן
,
יג)
,
שענין
זה
המת
שהוא
מטמא
הוא
שיהיה
בלתי
מפרכס;
אבל
הטרפה
אינו
מטמא
,
אע"פ
שסופו
למות.
ולזה
יהיה
הרצון
במלת
מת
בזה
המקום
,
שיהיה
מת
בפעל
,
לא
אשר
דרכו
שימות.
והנה
אמר
לכל
נפש
אדם
-
לכלול
בזה
הזכרים
והנקבות
,
הגדולים
והקטנים;
ואפילו
הנפלים
,
שהרי
הם
נכללים
במה
שאמר
לכל
נפש
אדם
(ראה
ספ"ב
קכה).
וטמא
שבעת
ימים
-
ביאר
שהמת
מטמא
במגע
טומאת
שבעה
(ראה
שם).