תנ"ך - ויסף
עוד
בלק
שלח
שרים
רבים
ונכבדים
מאלה:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיֹּ֥סֶף
ע֖וֹד
בָּלָ֑ק
שְׁלֹ֣חַ
שָׂרִ֔ים
רַבִּ֥ים
וְנִכְבָּדִ֖ים
מֵאֵֽלֶּה:
(במדבר פרק כב פסוק טו)
וַיֹּסֶף
עוֹד
בָּלָק
שְׁלֹחַ
שָׂרִים
רַבִּים
וְנִכְבָּדִים
מֵאֵלֶּה:
(במדבר פרק כב פסוק טו)
ויסף
עוד
בלק
שלח
שרים
רבים
ונכבדים
מאלה:
(במדבר פרק כב פסוק טו)
ויסף
עוד
בלק
שלח
שרים
רבים
ונכבדים
מאלה:
(במדבר פרק כב פסוק טו)
וְאוֹסֵיף
עוֹד
בָּלָק
שְׁלַח
רַברְבִין
סַגִּיאִין
וְיַקִירִין
מֵאִלֵין
:
רבים
-
מרובים.
ונכבדים
-
חשובים
ונכבדים
מן
הראשונים.
רבים
-
כמשמעו.
או:
גדולים
,
כמו
"על
כל
רב
ביתו"
(אס'
א
,
ח);
"קרית
מלך
רב"
(תה'
מח
,
ג)
,
והוא
דוד
,
כי
כן
תקרא
"קרית
חנה
דוד"
(יש'
כט
,
א).
מאן
יי'
לתתי
להלוך
עמכם
-
כמו
שאמר
לו
הקדוש
ברוך
הוא:
"לא
תלך
עמהם"
(לעיל
,
יב).
ולכך
שלח
שרים
רבים
-
במניין
,
ונכבדים
-
גדולים
ומכובדים
מן
האחרים.
כי
מאן
יי'
לתתי
להלוך
עמכם
-
לפי
שהיה
רצון
בלעם
ללכת
שם
,
לא
רצה
להגיד
למלאכי
בלק
מה
שאמר
השם
יתעלה
לו:
"לא
תאור
את
העם
כי
ברוך
הוא"
(לעיל
,
יב)
,
כי
חשב
שאם
היה
בלק
יודע
זה
לא
היה
מוסיף
לשלוח
לו.
אך
אמר
להם
כי
מאן
יי'
לתתי
להלוך
עמכם
-
כאלו
אמר
,
כי
לא
היה
רצון
השם
למנוע
ממנו
ההליכה
שם
,
אבל
מנע
ממנו
ההליכה
עמהם;
והנה
היה
חושב
בלעם
,
כי
אולי
בעת
אחֵר
יאות
השם
יתעלה
להניחו
ללכת
שם
לקוב
את
העם
(ראה
תנח'
בלק
ה).
ולפי
שהרגיש
בלק
בזה
,
רצוני
,
שזה
המאמר
לא
היה
מחייב
שלא
יתרצה
ללכת
לבלק
,
אבל
היה
מחייב
שלא
יתרצה
ללכת
עם
אלו
ששלח
לו
ראשונה
,
חשב
כי
אולי
היה
זה
לבקשת
הכבוד.
ולזה
הוסיף
בלק
לשלוח
שרים
רבים
במספר
ויותר
נכבדים
מהראשונים
,
ושלח
לו
בביאור
כי
כבד
יכבדהו
מאד
,
כדי
שיתרצה
על
כל
פנים
לבא
לקוב
את
העם
(ראה
שם
ו).