תנ"ך - ויגר
מואב
מפני
העם
מאד
כי
רב־הוא
ויקץ
מואב
מפני
בני
ישראל:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיָּ֨גָר
מוֹאָ֜ב
מִפְּנֵ֥י
הָעָ֛ם
מְאֹ֖ד
כִּ֣י
רַב־ה֑וּא
וַיָּ֣קָץ
מוֹאָ֔ב
מִפְּנֵ֖י
בְּנֵ֥י
יִשְׂרָאֵֽל:
(במדבר פרק כב פסוק ג)
וַיָּגָר
מוֹאָב
מִפְּנֵי
הָעָם
מְאֹד
כִּי
רַב־הוּא
וַיָּקָץ
מוֹאָב
מִפְּנֵי
בְּנֵי
יִשְׂרָאֵל:
(במדבר פרק כב פסוק ג)
ויגר
מואב
מפני
העם
מאד
כי
רב־הוא
ויקץ
מואב
מפני
בני
ישראל:
(במדבר פרק כב פסוק ג)
ויגר
מואב
מפני
העם
מאד
כי
רב־הוא
ויקץ
מואב
מפני
בני
ישראל:
(במדבר פרק כב פסוק ג)
וּדחֵיל
מוֹאֲבָאָה
מִן
קֳדָם
עַמָא
לַחדָּא
אֲרֵי
סַגִּי
הוּא
וְעַקַת
לְמוֹאֲבָאֵי
מִן
קֳדָם
בְּנֵי
יִשׂרָאֵל
:
ויקץ
-
ב':
במ'
כב
,
ג;
מ"א
יא
,
כה.
ויגר
לשון
'מורא'
,
כמו
"גורו
לכם"
(איוב
יט
,
כט).
[ויקץ
מואב
-
קצו
בחייהם.]
ויקץ
מואב
-
בחייו;
כמו
"קצתי
בחיי"
(בר'
כז
,
מו).
ויגר
מואב
-
כמו
"ויירא"
(בר'
כח
,
יז);
וכן
"גורו
לכם"
(איוב
יט
,
כט).
ויקץ
-
כמו
הפוך;
וכמוהו:
"נעלה
ביהודה
ונקיצנה"
(יש'
ז
,
ו).
וירא
בלק...
לאמורי
-
לסיחון
מלך
האמורי.
וממנו
נשאו
קל
וחומר;
שאמרו:
סיחון
,
שלא
יכולנו
לעמוד
לפניו
,
כדכתיב
ביה
בסיחון
"והוא
נלחם
במלך
מואב
הראשון
ויקח
את
כל
ארצו"
(במ'
כא
,
כו)
,
לא
יכול
לעמוד
לפניהם;
שהכו
אותו
ואת
כל
עמו
וירשו
את
ארצו
(ראה
במ'
כא
,
לה).
אנו
על
אחת
כמה
וכמה
שלא
נוכל
להם!
ולכך
ויגר
מואב...
מאד
וגו'.
טעם
ויגר
מואב
מפני
העם
-
בעבור
כי
רב
הוא;
שהיה
מואב
קטן
בגוים
(ע"פ
עו'
א
,
ב)
,
כי
איננו
עם
קדמון
כמו
הכנעני
והאמורי
וזולתם
מבני
נח
,
וַיגורו
מאד
מפני
העם
שהיו
רבים
מהם
,
כי
פרו
וישרצו
ויעצמו
מהם
(ראה
שמ'
א
,
ז);
ויקץ
עוד
מפני
בני
ישראל
-
ששמעו
המסות
הגדולות
(ע"פ
דב'
ז
,
יט)
הנעשות
להם
ולאבותיהם.
והנה
ידעו
מואב
כי
ישראל
לא
ילכדו
את
ארצם
מהם
,
כי
שלחו
להם
כאשר
שלחו
לסיחון:
"עד
אשר
אעבור
את
הירדן
אל
הארץ
אשר
יי'
אלהינו
נותן
לנו"
(דב'
ב
,
כט)
,
או
ששמעו
גם
כן
מניעת
השם
,
שאמר
להם:
"אל
תצר
את
מואב"
(דב'
ב
,
ט);
ולכך
אמרו
לזקני
מדין
(להלן
,
ד):
אפילו
שלא
ילכדו
את
ארצנו
,
"ילחכו"
ברובם
"את
כל
סביבותינו
כלחוך
השור"
את
כל
עשב
השדה
,
וילכדו
להם
את
כל
סביבותינו
כאשר
עשו
לשני
מלכי
האמורי
וְיתנו
אותנו
למס
עובד.