תנ"ך - ויאמר
בלק
אל־בלעם
לכה־נא
אקחך
אל־מקום
אחר
אולי
יישר
בעיני
האלהים
וקבתו
לי
משם:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיֹּ֤אמֶר
בָּלָק֙
אֶל־בִּלְעָ֔ם
לְכָה־נָּא֙
אֶקָּ֣חֲךָ֔
אֶל־מָק֖וֹם
אַחֵ֑ר
אוּלַ֤י
יִישַׁר֙
בְּעֵינֵ֣י
הָאֱלֹהִ֔ים
וְקַבֹּ֥תוֹ
לִ֖י
מִשָּֽׁם:
(במדבר פרק כג פסוק כז)
וַיֹּאמֶר
בָּלָק
אֶל־בִּלְעָם
לְכָה־נָּא
אֶקָּחֲךָ
אֶל־מָקוֹם
אַחֵר
אוּלַי
יִישַׁר
בְּעֵינֵי
הָאֱלֹהִים
וְקַבֹּתוֹ
לִי
מִשָּׁם:
(במדבר פרק כג פסוק כז)
ויאמר
בלק
אל־בלעם
לכה־נא
אקחך
אל־מקום
אחר
אולי
יישר
בעיני
האלהים
וקבתו
לי
משם:
(במדבר פרק כג פסוק כז)
ויאמר
בלק
אל־בלעם
לכה־נא
אקחך
אל־מקום
אחר
אולי
יישר
בעיני
האלהים
וקבתו
לי
משם:
(במדבר פרק כג פסוק כז)
וַאֲמַר
בָּלָק
לְבִלעָם
אֵיתַא
כְעַן
אֶדבְּרִנָך
לַאֲתַר
אָחֳרָן
מָאִם
תְּהֵי
רַעֲוָא
מִן
קֳדָם
יְיָ
וּתלוּטֵיהּ
לִי
מִתַּמָן
:
יישר
-
ג'
מלא
(בלישנא):
*במ'
כג
,
כז;
ש"ב
יז
,
ד;
דה"ב
ל
,
ד.
בעיני
-
ל"ג
בתורה:
בר'
ו
,
ח;
יט
,
יד;
כא
,
יא;
כח
,
ח;
לא
,
לה;
לג
,
ח
,
טו;
לד
,
יח;
לח
,
ז
,
י;
לט
,
כא;
מא
,
לז;
מה
,
טז;
מז
,
כה;
שמ'
ג
,
כא;
ה
,
כא;
יא
,
ג
(פעמיים);
יב
,
לו;
כא
,
ח;
וי'
י
,
יט;
במ'
כג
,
כז;
כד
,
א;
לב
,
יג;
דב'
ד
,
כה;
ו
,
יח;
ט
,
יח;
יב
,
כה
,
כח;
יג
,
יט;
יז
,
ב;
כא
,
ט;
לא
,
כט.
בעיני
האלהים
-
ב':
במ'
כג
,
כז;
דה"א
כא
,
ז.
(ואחד:
בעיני
אלהים
-
מש'
ג
,
ד).
ויישר
ג'
מל'
אולי
יישר
בעיני
האלהים
ויישר
הדבר
בעיני
אבשלם
ויישר
הדבר
בעיני
המלך.
יישר
-
ג'
מל';
בעיני
האלהים
-
ב';
וקבתו
-
ל'.
וקבתו
לי
-
אין
זה
לשון
ציווי
כמו
"וקבנו
לי"
(לעיל
,
יג)
,
אלא
לשון
עתיד:
אולי
ישר
בעיניו
ותקבנו
לי
משם;
'מלדירש
לוי'
[בלעז].
וקבותו
לי
-
מפעלי
הכפל
,
כמו
"סבותי
אני"
(קהלת
ב
,
כ).
אולי
יישר
בעיני
האלהים
וקבותו
לי
משם
-
ראוי
לספק
בזה:
איך
אמר
זה
בלק
לבלעם
,
וכבר
אמר
לו
בלעם:
"לא
איש
אל
ויכזב
ובן
אדם
ויתנחם"
(לעיל
,
יט)?
ואיך
השיב
לו
בלעם:
בנה
לי
בזה
שבעה
מזבחות
וגו'?
והנה
היה
ראוי
שישיב
לו
,
כי
לשוא
הוא
טורח
בזה
,
כי
אין
השם
יתעלה
בן
אדם
ויתנחם!
אלא
שהיתר
זה
הספק
אינו
ממה
שיקשה
,
כי
אולי
חטאו
ישראל
אחר
זה
ויישר
בעיני
השם
יתעלה;
עם
שהוא
אפשר
,
ששִער
בלק
על
צד
הקסם
,
כי
מהמקום
ההוא
נכון
לבא
רע
על
ישראל
,
והסכים
לו
בלעם
בזה
,
ואם
לא
נזכר
(ראה
מא"ג
במ'
כג
,
כח).