תנ"ך - מה
אקב
לא
קבה
אל
ומה
אזעם
לא
זעם
ה':
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
מָ֣ה
אֶקֹּ֔ב
לֹ֥א
קַבֹּ֖ה
אֵ֑ל
וּמָ֣ה
אֶזְעֹ֔ם
לֹ֥א
זָעַ֖ם
יְהוָֽה:
(במדבר פרק כג פסוק ח)
מָה
אֶקֹּב
לֹא
קַבֹּה
אֵל
וּמָה
אֶזְעֹם
לֹא
זָעַם
יְהוָה:
(במדבר פרק כג פסוק ח)
מה
אקב
לא
קבה
אל
ומה
אזעם
לא
זעם
ה':
(במדבר פרק כג פסוק ח)
מה
אקב
לא
קבה
אל
ומה
אזעם
לא
זעם
יהוה:
(במדבר פרק כג פסוק ח)
מָא
אֲלוּטֵיהּ
דְּלָא
לָטֵיהּ
אֵל
וּמָא
אֲתָרְכֵיהּ
דְּלָא
תָרְכֵיהּ
יְיָ
:
מה
אקב
לא
קבה
אל
-
כשהיו
ראויין
להתקלל
לא
נתקללו:
כשהזכיר
אביהם
את
עונם
,
"כי
באפם
הרגו
איש"
(בר'
מט
,
ו)
,
לא
קלל
אלא
אפם
,
[שנאמר
"ארור
אפם"
(שם
,
ז)]
(ראה
תנח'
ויחי
י);
כשנכנס
אביהם
במרמה
אצל
אביו
היה
ראוי
להתקלל
,
מה
נאמר
שם:
"גם
ברוך
יהיה"
(בר'
כז
,
לג);
במברכים
נאמר
"אלה
יעמדו
לברך
את
העם"
(דב'
כז
,
יב)
,
ובמקללים
לא
נאמר
'אלה
יעמדו
לקלל
את
העם'
,
אלא
"על
הקללה"
(שם
,
יג)
-
לא
רצה
להזכיר
עליהם
שום
קללה
(ראה
תנח'
בלק
יב).
לא
זעם
יי'
-
אני
אין
כחי
אלא
שאני
יודע
לכוין
שעה
שהקדוש
ברוך
הוא
כועס
בה
[והוא
שנאמר
"ויודע
דעת
עליון"
(במ'
כד
,
טז)]
-
והוא
לא
כעס
כל
אותן
הימים
שבאתי
אליך;
וזהו
שנאמר
"עמי
זכור
נא
מה
יעץ"
וגו'
"ומה
ענה
אותו
בלעם
בן
בעור...
למען
דעת
צדקות
יי'"
(מי'
ו
,
ה;
ראה
סנה'
קה
,
ב).
לא
זעם
יי'
-
אותם;
לא
הכעיסם
,
כדכתיב
"והעם
אשר
זעם
יי'"
(מל'
א
,
ד)
,
שהקדוש
ברוך
הוא
זעם
אותם.
לשון
'הכעיס
אחרים'
הוא.
מה
אקב
לא
קבה
-
כטעם
'קללה'.
והה"א
תחת
ו"ו
,
כה"א
"בתוך
אהלה"
(בר'
ט
,
כא);
"כי
פרעה
אהרן"
(שמ'
לב
,
כה).
והמלה
מפעלי
הכפל
,
והשלימה
-
'קבבו'
כמו
'סבבו'
,
ואם
היא
מלה
זרה.
ומה
אזעום
-
מגזרת
'זעם'
,
והטעם
כפול.
מה
אקוב
לא
קבה
אל
-
מה
אני
יכול
לקב
,
מאחר
שאין
הקדוש
ברוך
הוא
חפץ
,
ואינו
רוצה
להסכים
שאקללם?
וכן
לא
זעם
יי'
-
אותם
,
ואינו
חפץ
לזעום
אותם.
מה
אקוב
וגו'
-
הנה
השם
יתעלה
לא
קללהו
,
ומה
תועיל
קללתי
אותו?