תנ"ך - והיה
אדום
ירשה
והיה
ירשה
שעיר
איביו
וישראל
עשה
חיל:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְהָיָ֨ה
אֱד֜וֹם
יְרֵשָׁ֗ה
וְהָיָ֧ה
יְרֵשָׁ֛ה
שֵׂעִ֖יר
אֹיְבָ֑יו
וְיִשְׂרָאֵ֖ל
עֹ֥שֶׂה
חָֽיִל:
(במדבר פרק כד פסוק יח)
וְהָיָה
אֱדוֹם
יְרֵשָׁה
וְהָיָה
יְרֵשָׁה
שֵׂעִיר
אֹיְבָיו
וְיִשְׂרָאֵל
עֹשֶׂה
חָיִל:
(במדבר פרק כד פסוק יח)
והיה
אדום
ירשה
והיה
ירשה
שעיר
איביו
וישראל
עשה
חיל:
(במדבר פרק כד פסוק יח)
והיה
אדום
ירשה
והיה
ירשה
שעיר
איביו
וישראל
עשה
חיל:
(במדבר פרק כד פסוק יח)
וִיהֵי
אֱדוֹם
יְרֻתָּא
וִיהֵי
יְרֻתָּא
שֵׂעִיר
לְבַעֲלֵי
דְבָבוֹהִי
וְיִשׂרָאֵל
יַצלַח
בְּנִכסִין
:
ירשה
-
ב':
במ'
כד
,
יח
(פעמיים).
וישראל
-
ל"ג:
בר'
לז
,
ג;
במ'
כד
,
יח;
יהו'
כב
,
כב;
ש"א
יז
,
ג;
כט
,
א;
ש"ב
יא
,
יא;
יט
,
ט;
מ"א
ד
,
כ;
ה
,
ה;
יח
,
לו;
יש'
מב
,
כד;
מג
,
כח;
מד
,
א
,
כא;
מה
,
ד;
מח
,
יב;
מט
,
ה;
סג
,
טז;
יר'
י
,
טז;
כג
,
ו;
הו'
ה
,
ג
,
ה;
עמ'
ז
,
יא
,
יז;
תה'
פא
,
יב;
דה"א
א
,
לד;
כט
,
יח;
דה"ב
טז
,
יא;
כה
,
כו;
כח
,
כו;
ל
,
ו;
לב
,
לב;
לה
,
יח.
והיה
ירושה
שעיר
-
לאויביו
,
ישראל
(ראה
מא"ג
במ'
כד
,
יח).
יְרֵשָה
-
כמו
"שְמֵנָה"
(בר'
מט
,
כ);
"נפש
שבעה"
(מש'
כז
,
ז).
'ארדטירא'
(בלעז).
והיה
אדום
ירשה
-
מגזרת
"ואם
לא
תורישו"
(במ'
לג
,
נה);
והוא
שם
במשקל
"קח
לך
לבנה"
(יחז'
ד
,
א);
והוא
תחת
תאר
השם
,
כמו
"והיתה
הארץ
שממה"
(ראה
וי'
כו
,
לג).
וידוע
,
כי
גברה
יד
דוד
על
אדום
(ראה
ש"ב
ח
,
יד)
והר
שעיר.
והיה
אדום
ירשה
-
שהיו
עבדים
לדוד
,
נושאי
מנחה
(ע"פ
ש"ב
ח
,
ב).
והיה
ירשה
שעיר
אויביו
-
כמו
ירשה
יהיה
שעיר
לאויביו.
אי
נמי:
ירשה
יהיה
שעיר
שהם
אויביו
של
ישראל.
וישראל
עושה
חיל
-
וממשלה
וכח.
והיה
אדום
ירשה
והיה
ירשה
שעיר
-
מפלת
אדום
ביד
המשיח
תהיה;
כי
גלותנו
היום
ביד
רוֹמָה
-
לאדום
תחשב
,
וכמו
שנאמר
"תם
עונך
בת
ציון
לא
יוסיף
להגלותך
פקד
עונך
בת
אדום
גלה
על
חטאתיך"
(איכה
ד
,
כב);
כי
לא
יפקד
השם
על
אדום
עד
תם
עונות
ציון
,
בעת
שלא
יוסיף
להגלותם.
על
כן
הזכיר
בלעם
אדום
,
כי
הוא
החולק
על
מלכותנו
,
ובו
נאמר
"ולאם
מלאם
יאמץ"
(בר'
כה
,
כג);
יתנבא
כי
לא
תפול
אדום
לגמרי
,
עד
עת
קץ
ביד
הכוכב
הדורך.
וטעם
והיה
ירשה
שעיר
איביו
-
שיהיה
שעיר
ירשה
לאויביו.
או
אויביו
הם
אדום
ושעיר
הנזכרים
,
שהם
אויבי
יעקב
,
ויהיו
ירשה.
והיה
אדום
ירשה
-
רוצה
לומר:
על
יד
דוד
,
כי
הוא
הכרית
כל
זכר
באדום
(ראה
מ"א
יא
,
טו
-
טז).
והיה
ירשה
שעיר
אויביו
-
רוצה
לומר:
אויבי
ישראל
,
והוא
אדום
שזכר
תחלה;
כי
הר
שעיר
היה
לבני
אדום
,
כמו
שנזכר
בפרשת
'אלה
הדברים'
(ראה
דב'
ב
,
ד).
וישראל
עושה
חיל
-
רוצה
לומר
,
כי
בימי
דוד
ינצחו
ישראל
כל
מי
שילחם
עמו
,
כמו
שנתבאר
זה
בספר
שמואל
(ראה
ש"ב
ח
,
א
-
טו).