תנ"ך - ויאמר
ה'
אל־משה
קח
את־כל־ראשי
העם
והוקע
אותם
לה'
נגד
השמש
וישב
חרון
אף־ה'
מישראל:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיֹּ֨אמֶר
יְהוָ֜ה
אֶל־מֹשֶׁ֗ה
קַ֚ח
אֶת־כָּל־רָאשֵׁ֣י
הָעָ֔ם
וְהוֹקַ֥ע
אוֹתָ֛ם
לַיהוָ֖ה
נֶ֣גֶד
הַשָּׁ֑מֶשׁ
וְיָשֹׁ֛ב
חֲר֥וֹן
אַף־יְהוָ֖ה
מִיִּשְׂרָאֵֽל:
(במדבר פרק כה פסוק ד)
וַיֹּאמֶר
יְהוָה
אֶל־מֹשֶׁה
קַח
אֶת־כָּל־רָאשֵׁי
הָעָם
וְהוֹקַע
אוֹתָם
לַיהוָה
נֶגֶד
הַשָּׁמֶשׁ
וְיָשֹׁב
חֲרוֹן
אַף־יְהוָה
מִיִּשְׂרָאֵל:
(במדבר פרק כה פסוק ד)
ויאמר
ה'
אל־משה
קח
את־כל־ראשי
העם
והוקע
אותם
לה'
נגד
השמש
וישב
חרון
אף־ה'
מישראל:
(במדבר פרק כה פסוק ד)
ויאמר
יהוה
אל־משה
קח
את־כל־ראשי
העם
והוקע
אותם
ליהוה
נגד
השמש
וישב
חרון
אף־יהוה
מישראל:
(במדבר פרק כה פסוק ד)
וַאֲמַר
יְיָ
לְמֹשֶׁה
דְּבַר
יָת
כָּל
רֵישֵׁי
עַמָא
וְדוּן
וּקטוֹל
דְּחַייָב
קְטוֹל
קֳדָם
יְיָ
לָקֳבֵיל
שִׁמשָׁא
וִיתוּב
תְּקוֹף
רֻגזָא
דַייָ
מִיִשׂרָאֵל
:
ויאמר
יי'
-
ט'
בטעמא
(אזלא
גרש)
בסיפרא:
ראה
במ'
ג
,
מ.
אותם
-
ל"ט
מלא
בתורה:
ראה
במ'
ד
,
יב.
אותם
-
י"א
מלא
בסיפרא:
ראה
במ'
ד
,
יב.
וישב
-
ה"י
רפין:
*במ'
כה
,
ד;
דב'
כ
,
ה
,
ו
,
ז
,
ח;
ש"א
ה
,
יא;
כט
,
ד;
מ"ב
ה
,
י;
יש'
נה
,
ז;
קה'
יב
,
ז;
*דנ'
יא
,
י
,
כח;
דה"ב
כט
,
י;
ל
,
ו
,
ח.
וישב
ה"י
רפ'
והוקע
אותם
אשר
בנה
אשר
נטע
אשר
ארש
הירא
למקומו
אל
מקומו
בשרך
וירחמהו
ממנו
מכם
אל
הפליטה
העפר
ויתגרה
ברכוש.
ויאמר
יי'
-
ט'
בטע'
בסיפ';
והוקע
-
ל';
וישב
-
ה"י.
קח
את
כל
ראשי
העם
-
לשפוט
את
העובדים
לפעור
(ראה
סנה'
לה
,
א).
והוקע
אותם
-
את
העובדים.
והוקע
-
היא
תלייה
,
כמו
שמצינו
בבני
שאול:
"והוקענום
ליי'"
(ש"ב
כא
,
ו;
ראה
סנה'
לד
,
ב)
-
ושם
(פס'
ט)
תלייה
מפורשת.
עבודה
זרה
בסקילה
,
וכל
הנסקלין
נתלין
(ראה
סנה'
מה
,
ב
-
מו
,
א).
נגד
השמש
-
לעין
כל.
ומדרש
אגדה
(תנח'
בלק
יט):
השמש
מודיע
את
החוטאים:
הענן
נקפל
מכנגדו
והחמה
זורחת
עליו.
והוקע
אותם
-
החוטאים;
כמו
"והוקענום...
בגבעת
שאול"
(ש"ב
כא
,
ו)
,
לשון
תלייה
והריגה.
והוקע
אותם
-
הטעם:
על
הנצמדים;
והעד
,
שהוא
כתוב
"ויאמר
משה
אל
שופטי
ישראל"
(להלן
,
ה).
והוקע
אותם
-
כמו
"ויוקיעום
בהר"
(ש"ב
כא
,
ט)
,
כדברי
המתרגם
ארמית
(ת"י
שם).
והעד:
נגד
השמש;
והטעם:
בפרהסיא
,
כמו
"לעיני
השמש
הזאת"
(ש"ב
יב
,
יא).
והוקע
אותם
ליי'
נגד
השמש
-
הוא
כענין
אמרו
"והוקענום
ליי'"
(ש"ב
כא
,
ו).
והרצון
בזה:
קח
את
כל
ראשי
העם
-
והם
השופטים
,
שהיו
שרי
אלפים
ושרי
מאות
שרי
חמשים
ושרי
עשרות
(ראה
שמ'
יח
,
כה)
,
שיעשו
אלו
המשפטים
מהעובדים
(ראה
ירוש'
סנה'
י
,
ב
[כח
,
ד]).
והוקע
את
החוטאים
ליי'
-
לעיני
הכל
,
כדי
שיִוָסרו
השאר.
ודבר
ה'הוקעה'
הוא
ההריגה
וההמתה
,
אם
בתלייה
אם
בזולת
זה.