תנ"ך - והנה
איש
מבני
ישראל
בא
ויקרב
אל־אחיו
את־המדינית
לעיני
משה
ולעיני
כל־עדת
בני־ישראל
והמה
בכים
פתח
אהל
מועד:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְהִנֵּ֡ה
אִישׁ֩
מִבְּנֵ֨י
יִשְׂרָאֵ֜ל
בָּ֗א
וַיַּקְרֵ֤ב
אֶל־אֶחָיו֙
אֶת־הַמִּדְיָנִ֔ית
לְעֵינֵ֣י
מֹשֶׁ֔ה
וּלְעֵינֵ֖י
כָּל־עֲדַ֣ת
בְּנֵֽי־יִשְׂרָאֵ֑ל
וְהֵ֣מָּה
בֹכִ֔ים
פֶּ֖תַח
אֹ֥הֶל
מוֹעֵֽד:
(במדבר פרק כה פסוק ו)
וְהִנֵּה
אִישׁ
מִבְּנֵי
יִשְׂרָאֵל
בָּא
וַיַּקְרֵב
אֶל־אֶחָיו
אֶת־הַמִּדְיָנִית
לְעֵינֵי
מֹשֶׁה
וּלְעֵינֵי
כָּל־עֲדַת
בְּנֵי־יִשְׂרָאֵל
וְהֵמָּה
בֹכִים
פֶּתַח
אֹהֶל
מוֹעֵד:
(במדבר פרק כה פסוק ו)
והנה
איש
מבני
ישראל
בא
ויקרב
אל־אחיו
את־המדינית
לעיני
משה
ולעיני
כל־עדת
בני־ישראל
והמה
בכים
פתח
אהל
מועד:
(במדבר פרק כה פסוק ו)
והנה
איש
מבני
ישראל
בא
ויקרב
אל־אחיו
את־המדינית
לעיני
משה
ולעיני
כל־עדת
בני־ישראל
והמה
בכים
פתח
אהל
מועד:
(במדבר פרק כה פסוק ו)
וְהָא
גֻּברָא
מִבְּנֵי
יִשׂרָאֵל
אֲתָא
וְקָרֵיב
לְוָת
אֲחוֹהִי
יָת
מִדיַנֵיתָא
לְעֵינֵי
מֹשֶׁה
וּלעֵינֵי
כָּל
כְּנִשׁתָּא
דִבנֵי
יִשׂרָאֵל
וְאִנוּן
בָּכַן
בִּתרַע
מַשׁכַּן
זִמנָא
:
ולעיני
-
ד':
שמ'
ז
,
כ;
*במ'
כה
,
ו;
יר'
כח
,
ה;
לב
,
יב.
ולעיני
ד'
לעיני
פרעה
ולעיני
עבדיו
לעיני
משה
ולעיני
לעיני
הכהנים
ולעיני
כל
העם
לעיני
חנמאל
דדי
ולעיני.
והנה
איש
מבני
ישראל
בא
-
נתקבצו
שבטו
של
שמעון
אצל
זמרי
,
שהיה
נשיא
שלהם;
אמרו
לו:
אנו
נדונין
במיתה
ואתה
יושב
וכו'
,
כדאיתא
ב'אילו
הן
הנשרפין'
בסנהדרין
(פב
,
א).
את
המדינית
-
כזבי
בת
צור.
לעיני
משה
-
אמר
לו:
משה
,
זו
אסורה
או
מותרת?
ואם
תאמר
אסורה
,
בת
יתרו
מי
התירה
לך?
וכו'
,
כדאיתא
התם
(ראה
שם).
[והמה
בכים
-
נתעלמה
ממנו
הלכה
,
געו
כלם
בבכיה.
בעגל
עמד
משה
כנגד
ששים
רבוא
,
שנאמר
"ויטחן
עד
אשר
דק"
וגו'
(שמ'
לב
,
כ)
,
וכאן
רפו
ידיו!?
אלא
כדי
שיבא
פנחס
ויטול
את
הראוי
לו
(ראה
תנח'
בלק
כ).]
ויקרב
אל
אחיו
-
להזנותה
,
כדכתיב
"לא
תקרבו
לגלות
ערוה"
(וי'
יח
,
ו).
ויקרב
אל
אחיו
-
נתנה
למשפחתו.
והמה
בוכים
-
מתפללים
לשם.
ויקרב
אל
אחיו
את
המדינית
-
האחרים
הנכשלים
היו
אל
הקובות
של
אותם
זונות
,
והוא
הביאה
בתוך
המחנה
והקריבה
בתוך
אחיו;
ונעשה
אהלו
קובה
של
זונה
,
והעיז
פניו
בפרהסיה.
ושם
הרגו
פנחס.
[הגה"ה].
העם
אשר
אחרי
דלק
,
אש
לא
נופח
איתם
תדלק
,
ממול
ערפו
נמלק
,
בסיימי
'וירא
בלק'.
והנה
איש
מבני
ישראל
בא
-
הוא
היה
נשיא
שבט
שמעון
,
כמו
שזכר
(להלן
,
יד).
ויקרב
אל
אחיו
את
המדינית
-
רוצה
לומר
,
שהביאה
במחנה
ישראל
בפרהסיא
,
שהיו
רואים
זה
משה
וכל
העדה
,
והביאה
לאהלו
לשכב
עמה;
והיה
זה
בעת
שהיו
ישראל
מתים
במגפה
והיו
מומתים
על
יד
השופטים
(ראה
לעיל
,
ג
-
ה;
להלן
,
ח
-
ט)
,
ולזה
היו
בוכים
פתח
אהל
מועד.
ונכון
הוא
מה
שאמרו
רבותינו
ז"ל
(ראה
סנה'
פב
,
א)
,
שזמרי
היה
מריב
עם
משה
בעבור
שלקח
בת
יתרו
,
והוא
מצוה
עתה
להרוג
הנזקק
לבת
אל
נכר
(ע"פ
מל'
ב
,
יא);
ולזה
הביאה
לעיני
משה
במחנה
ישראל.