תנ"ך - וירא
פינחס
בן־אלעזר
בן־אהרן
הכהן
ויקם
מתוך
העדה
ויקח
רמח
בידו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיַּ֗רְא
פִּֽינְחָס֙
בֶּן־אֶלְעָזָ֔ר
בֶּֽן־אַהֲרֹ֖ן
הַכֹּהֵ֑ן
וַיָּ֙קָם֙
מִתּ֣וֹךְ
הָעֵדָ֔ה
וַיִּקַּ֥ח
רֹ֖מַח
בְּיָדֽוֹ:
(במדבר פרק כה פסוק ז)
וַיַּרְא
פִּינְחָס
בֶּן־אֶלְעָזָר
בֶּן־אַהֲרֹן
הַכֹּהֵן
וַיָּקָם
מִתּוֹךְ
הָעֵדָה
וַיִּקַּח
רֹמַח
בְּיָדוֹ:
(במדבר פרק כה פסוק ז)
וירא
פינחס
בן־אלעזר
בן־אהרן
הכהן
ויקם
מתוך
העדה
ויקח
רמח
בידו:
(במדבר פרק כה פסוק ז)
וירא
פינחס
בן־אלעזר
בן־אהרן
הכהן
ויקם
מתוך
העדה
ויקח
רמח
בידו:
(במדבר פרק כה פסוק ז)
וַחֲזָא
פִּינְחָס
בַּר
אֶלעָזָר
בַּר
אַהֲרֹן
כָּהֲנָא
וְקָם
מִגּוֹ
כְנִשׁתָּא
וּנסֵיב
רֻמחָא
בִּידֵיהּ
:
וירא
פנחס
(בנוסחנו:
פינחס)
-
ראה
מעשה
ונזכר
הלכה;
אמר
לו
למשה:
מקובלני
ממך
,
הבועל
ארמאית
קנאין
פוגעין
בו!
[אמר
לו:
קריינא
דאגרתא
איהו
ליהוי
פרוונקא
(ראה
סנה'
פב
,
א);
מיד:
ויקח
רמח
בידו
וגו'.]
טעם
וירא
-
כאשר
ראה
פנחס
(בנוסחנו:
פינחס)
כן
,
קם
מתוך
העדה
שהיתה
בחצר
אהל
מועד.
ויש
בכאן
שאלה;
ויתכן
להשיב
,
שכבר
נצמד
זמרי
בעדים.
וירא
פנחס
(בנוסחנו:
פינחס)
בן
אלעזר
וגו'
-
למדנו
מזה
,
שהבועל
ארמית
קנאין
פוגעין
בו
,
אך
בתנאי
שיעשה
זה
בשעת
מעשה;
כמו
שמצינו
בפנחס
,
שדקר
את
שניהם
בשעת
מעשה
,
באופן
שהיה
עדות
שהוא
היה
שוכב
עמה
אז;
ולזה
ספר
,
שבדקרו
איש
ישראל
דקר
עמו
האשה
,
בדרך
שנכנס
הרומח
במעיה.
והנה
בזה
הפֹּעַל
נעצרה
המגפה
מעל
בני
ישראל
(ראה
סנה'
פא
,
ב
-
פב
,
ב).