תנ"ך - כן
בנות
צלפחד
דברת
נתן
תתן
להם
אחזת
נחלה
בתוך
אחי
אביהם
והעברת
את־נחלת
אביהן
להן:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
כֵּ֗ן
בְּנ֣וֹת
צְלָפְחָד֘
דֹּבְרֹת֒
נָתֹ֨ן
תִּתֵּ֤ן
לָהֶם֙
אֲחֻזַּ֣ת
נַחֲלָ֔ה
בְּת֖וֹךְ
אֲחֵ֣י
אֲבִיהֶ֑ם
וְהַעֲבַרְתָּ֛
אֶת־נַחֲלַ֥ת
אֲבִיהֶ֖ן
לָהֶֽן:
(במדבר פרק כז פסוק ז)
כֵּן
בְּנוֹת
צְלָפְחָד
דֹּבְרֹת
נָתֹן
תִּתֵּן
לָהֶם
אֲחֻזַּת
נַחֲלָה
בְּתוֹךְ
אֲחֵי
אֲבִיהֶם
וְהַעֲבַרְתָּ
אֶת־נַחֲלַת
אֲבִיהֶן
לָהֶן:
(במדבר פרק כז פסוק ז)
כן
בנות
צלפחד
דברת
נתן
תתן
להם
אחזת
נחלה
בתוך
אחי
אביהם
והעברת
את־נחלת
אביהן
להן:
(במדבר פרק כז פסוק ז)
כן
בנות
צלפחד
דברת
נתן
תתן
להם
אחזת
נחלה
בתוך
אחי
אביהם
והעברת
את־נחלת
אביהן
להן:
(במדבר פרק כז פסוק ז)
יָאוּת
בְּנָת
צְלָפחָד
מְמַלְלָן
מִתָּן
תִּתֵּין
לְהוֹן
אֲחֻדַּת
אַחסָנָא
בְּגוֹ
אֲחֵי
אֲבוּהוֹן
וְתַעבַּר
יָת
אַחסָנַת
אֲבוּהוֹן
לְהוֹן
:
דברת
-
ג'
,
בתרי
לשנין
,
ב'
מלא
ואחד
חסר
(בלישנא):
במ'
כז
,
ז;
מ"א
ה
,
כג;
תה'
לא
,
יט.
דברת
-
ב'
(בתרי
לשנין
,
חסר
ומלא):
במ'
כז
,
ז;
מ"א
ה
,
כג.
אביהם
-
ג'
בנקבות
(כלומר:
סיומת
-
ם
,
אף
על
פי
שמוסב
על
נקבות):
במ'
כז
,
ז;
לו
,
ו;
איוב
מב
,
טו.
אביהן
-
ז':
בר'
יט
,
לג
,
לה;
שמ'
ב
,
טז
,
יח;
*במ'
כז
,
ז;
לו
,
יב;
יהו'
יז
,
ד.
להן
-
י"ד:
*בר'
יט
,
ח;
כו
,
יח
(פעמיים);
לא
,
ה;
שמ'
א
,
יח;
*במ'
כז
,
ז;
ש"א
ט
,
יא;
יש'
לד
,
יז;
יח'
כג
,
לו;
לד
,
כג;
מב
,
ו;
איוב
ל
,
כד;
רות
א
,
ט;
דה"ב
יח
,
טז.
להן
י"ד
וסימנהון
אוציאה
נא
אתהן
וישב
יצחק
ויחפר
ב'
בו
ראה
אנכי
את
פני
אביכן
ויקרא
מלך
מצרים
כן
בנות
צלפחד
תינ'
דפסוק'
המה
עלים
והוא
הפיל
התשפוט
את
אהלה
והקמתי
כי
משלשות
כצאן
דדברי
ימ'
אך
לא
בעי
יתן
יי'
לכם.
כן
בנות
צלפחד
דברות
-
כתרגומו:
"יאות"
,
כך
כתובה
פרשה
לפני
במרום
(ראה
ספ"ב
קלד).
מגיד
שראתה
עינם
מה
שלא
ראתה
עינו
של
משה
(ראה
ספ"ז
כז
,
ז).
"למה
יגרע
שם
אבינו"
וגו'
(לעיל
,
ד)
-
אנו
במקום
בן
עומדות
,
ואם
אין
הנקבות
חשובות
-
תתיבם
אמנו
ליבם
(ראה
ב"ב
קיט
,
ב).
כן
בנות
צלפחד
-
יפה
תבעו;
אשרי
אדם
שהקדוש
ברוך
הוא
מודה
לדבריו
(ראה
ספ"ב
קלד).
נתן
תתן
-
שני
חלקים:
חלק
אביהן
שהיה
מיוצאי
מצרים
,
וחלקו
עם
אחיו
בנכסי
חפר
(ראה
שם).
והעברת
[
-
לשון
עברה
הוא
במי
שאינו
מניח
לו
בן
ליורשו
(ראה
ב"ב
קטז
,
א).
דבר
אחר:]
על
שם
שהבת
מַעֲבֶרֶת
נחלה
משבט
לשבט
,
שבנה
ובעלה
יורשים
אותה
(ראה
ב"ב
קמז
,
א);
[ש"לא
תסוב
נחלה"
(במ'
לו
,
ז
,
ט)
-
לא
נצטוה
אלא
לאותו
הדור
בלבד
(ראה
ב"ב
קכ
,
א)].
וכן
"והעברתם
את
נחלתו
לבתו"
(להלן
,
ח)
-
בכולן
הוא
אומר
"ונתתם"
(להלן
,
ט
-
יא)
,
ובבת
הוא
אומר
"והעברתם".
כן
-
אמת;
או:
הדבר
כן.
והעברת
-
מה
שהיה
ראוי
שיקח
,
תקחנה
הן.
השיב
לו:
כן
בנות
צלפחד
דוברות
-
יפה
הן
טוענות.
דוברות
-
הפעל
שלו
'דבר'
ממשקל
'קל'.
אבל
מ'דיבר'
היה
אומר:
'מדברות'
,
משקל
'חזק'.
נתון
תתן
להם
אחוזת
נחלה
-
ארבעה
חלקים
נטלו:
נתן
-
אחד
,
תתן
-
שנים
,
אחוזת
-
שלושה
,
נחלה
-
ארבעה.
כדמפרש
בבבא
בתרא
(קיח
,
ב
-
קיט
,
א)
,
שהיה
צלפחד
בכור
ונטל
חלק
בכורה
,
ותרי
אחי
דאבא
הוו
להו;
והיינו
דכתיב
"ויפלו
חבלי
מנשה
עשרה"
(יהו'
יז
,
ה)
-
שיתא
דשיתא
בתי
אבות
,
וארבעה
דידהו.
כן
בנות
צלפחד
דוברות
-
דבר
ראוי
וצודק
הם
אומרות.
נתון
תתן
להם
אחוזת
נחלה
בתוך
אחי
אביהן
(בנוסחנו:
אביהם)
-
כאלו
אחי
אביהן
ואביהן
יורשים
אבי
אביהן
,
והוא
חפר
(ראה
לעיל
,
א);
אלא
שזאת
הירושה
תהיה
לאחי
אביהן
ואביהן
לפי
הפקודים
אשר
בהם
בזה
המספר
אשר
נמנו
בערבות
מואב
,
ואחר
כן
יחלקו
הנחלה
ביניהם
כראוי
,
לפי
מה
שזכרנו
(במ'
כו
,
נד).