תנ"ך - ויקחו
את־כל־השלל
ואת
כל־המלקוח
באדם
ובבהמה:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיִּקְחוּ֙
אֶת־כָּל־הַשָּׁלָ֔ל
וְאֵ֖ת
כָּל־הַמַּלְק֑וֹחַ
בָּאָדָ֖ם
וּבַבְּהֵמָֽה:
(במדבר פרק לא פסוק יא)
וַיִּקְחוּ
אֶת־כָּל־הַשָּׁלָל
וְאֵת
כָּל־הַמַּלְקוֹחַ
בָּאָדָם
וּבַבְּהֵמָה:
(במדבר פרק לא פסוק יא)
ויקחו
את־כל־השלל
ואת
כל־המלקוח
באדם
ובבהמה:
(במדבר פרק לא פסוק יא)
ויקחו
את־כל־השלל
ואת
כל־המלקוח
באדם
ובבהמה:
(במדבר פרק לא פסוק יא)
וּשׁבוֹ
יָת
כָּל
עֲדַאָה
וְיָת
כָּל
דְּבַרתָּא
בֶּאֱנָשָׁא
וּבִבעִירָא
:
ויקחו
את
כל
השלל
-
מגיד
שהיו
כשרים
וצדיקים
ולא
נחשדו
על
הגזל
לשלוח
יד
בביזה
שלא
ברשות
,
שנאמר
את
כל
השלל
(ראה
ספ"ב
קנז).
ועליהם
מפורש
בקבלה
(שה"ר
ו
,
ו):
"שנייך
כעדר
הרחלים"
(שה"ש
ו
,
ו)
-
אף
אנשי
המלחמה
שביך
כולם
צדיקים.
שלל
-
הם
מטלטלים
[
של
מלבוש
ותכשיטין;
"בז"
(להלן
,
לב)
-
הוא
ביזת
מטלטלין
שאינם
תכשיט].
מלקוח
-
אדם
ובהמה.
[ובמקום
שכתוב
"שבי"
אצל
"מלקוח"
(להלן
,
יב)
-
"שבי"
באדם
ו"מלקוח"
בבהמה.]
ויקחו
את
כל
השלל
ואת
כל
המלקוח
-
שם
כלל
לאדם
ולבהמה.
ויקחו
את
כל
השלל
ואת
כל
המלקוח
וגו'
-
העיד
הכתוב
שלא
כבש
אחד
מהם
דבר
מהשלל
ומהמלקוח
לעצמו
,
אבל
הביאו
הכל
למשה
ולאלעזר
הכהן
ואל
כל
(בנוסחנו
ללא
'כל')
עדת
בני
ישראל
(ראה
ספ"ב
קנז).