תנ"ך - ויהי
המכס
לה'
מן־הצאן
שש
מאות
חמש
ושבעים:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיְהִ֛י
הַמֶּ֥כֶס
לַֽיהוָ֖ה
מִן־הַצֹּ֑אן
שֵׁ֥שׁ
מֵא֖וֹת
חָמֵ֥שׁ
וְשִׁבְעִֽים:
(במדבר פרק לא פסוק לז)
וַיְהִי
הַמֶּכֶס
לַיהוָה
מִן־הַצֹּאן
שֵׁשׁ
מֵאוֹת
חָמֵשׁ
וְשִׁבְעִים:
(במדבר פרק לא פסוק לז)
ויהי
המכס
לה'
מן־הצאן
שש
מאות
חמש
ושבעים:
(במדבר פרק לא פסוק לז)
ויהי
המכס
ליהוה
מן־הצאן
שש
מאות
חמש
ושבעים:
(במדבר פרק לא פסוק לז)
וַהֲוָה
נְסִיבָא
קֳדָם
יְיָ
מִן
עָנָא
שֵׁית
מְאָה
וְשִׁבעִין
וַחֲמֵישׁ
:
ויהי
-
כ'
בטעמא
(בתביר
,
ראשי
פסוקים):
ראה
במ'
י
,
לה.
ויהי
כ'
בטע'
כאשר
פתר
לנו
בנסע
הארן
המכס
ליי'
כאשר
תם
חיותם
גבול
בני
אפרים
כי
בא
ירושלם
ביום
השביעי
וילכו
מקץ
ימים
בשנה
החמישית
כראות
אחאב
כשמע
אחאב
ביום
השני
בעשתי
מדי
בא
המלך
וחבירו
צבאות
וחביריו.
גם
כן
הזכיר
המכס
,
כי
גם
הוא
רב.
ומלת
המכס
-
מפעלי
הכפל
,
על
משקל
"וממר
ליולדתו"
(משלי
יז
,
כה);
והוא
מגזרת
"תכסו
על
השה"
(שמ'
יב
,
ד).
והטעם:
חֵלֶק.
ותהי
המחצה
חלק
היוצאים
בצבא
-
הוצרך
הכתוב
לַפְּרט
הזה
,
שיזכיר
כמה
המחצה
וכמה
המכס
,
להודיע
כי
מן
היום
שלקחו
המלקוח
הזה
עד
שמנו
אותו
וחצו
אותו
והפרישו
ממנו
המכס
ונתנוהו
לאלעזר
הכהן
,
מכל
המקנה
הגדול
הזה
לא
מת
אחד
(ע"פ
שמ'
ט
,
ו);
וזה
נס.
וכן
במחצת
העדה
ללוים
(ראה
להלן
,
מב
-
מז).