תנ"ך - ואת־מלכי
מדין
הרגו
על־חלליהם
את־אוי
ואת־רקם
ואת־צור
ואת־חור
ואת־רבע
חמשת
מלכי
מדין
ואת
בלעם
בן־בעור
הרגו
בחרב:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְאֶת־מַלְכֵ֨י
מִדְיָ֜ן
הָרְג֣וּ
עַל־חַלְלֵיהֶ֗ם
אֶת־אֱוִ֤י
וְאֶת־רֶ֙קֶם֙
וְאֶת־צ֤וּר
וְאֶת־חוּר֙
וְאֶת־רֶ֔בַע
חֲמֵ֖שֶׁת
מַלְכֵ֣י
מִדְיָ֑ן
וְאֵת֙
בִּלְעָ֣ם
בֶּן־בְּע֔וֹר
הָרְג֖וּ
בֶּחָֽרֶב:
(במדבר פרק לא פסוק ח)
וְאֶת־מַלְכֵי
מִדְיָן
הָרְגוּ
עַל־חַלְלֵיהֶם
אֶת־אֱוִי
וְאֶת־רֶקֶם
וְאֶת־צוּר
וְאֶת־חוּר
וְאֶת־רֶבַע
חֲמֵשֶׁת
מַלְכֵי
מִדְיָן
וְאֵת
בִּלְעָם
בֶּן־בְּעוֹר
הָרְגוּ
בֶּחָרֶב:
(במדבר פרק לא פסוק ח)
ואת־מלכי
מדין
הרגו
על־חלליהם
את־אוי
ואת־רקם
ואת־צור
ואת־חור
ואת־רבע
חמשת
מלכי
מדין
ואת
בלעם
בן־בעור
הרגו
בחרב:
(במדבר פרק לא פסוק ח)
ואת־מלכי
מדין
הרגו
על־חלליהם
את־אוי
ואת־רקם
ואת־צור
ואת־חור
ואת־רבע
חמשת
מלכי
מדין
ואת
בלעם
בן־בעור
הרגו
בחרב:
(במדבר פרק לא פסוק ח)
וְיָת
מַלכֵי
מִדיָן
קְטַלוּ
עַל
קְטִילֵיהוֹן
יָת
אֱוִי
וְיָת
רֶקֶם
וְיָת
צוּר
וְיָת
חוּר
וְיָת
רֶבַע
חַמשָׁה
מַלכֵי
מִדיָן
וְיָת
בִּלעָם
בַּר
בְּעוֹר
קְטַלוּ
בְּחַרבָּא
:
ואת
בלעם
-
ג':
*במ'
לא
,
ח;
יהו'
יג
,
כב;
דה"א
ו
,
נה.
ואת
בלעם
ג'
ואת
בלעם
בן
בעור
וחביר'
ואת
מגרשיה.
על
-
חלליהם
-
ל';
ואת
בלעם
-
ג'.
חמשת
מלכי
מדין
-
וכי
איני
רואה
שחמשה
מנה
הכתוב
,
למה
הוזקק
לומר
'חמשת'?
ללמדך
ששוו
כולם
בעיצה
ושוו
כולם
בפורענות.
בלעם
הלך
שם
ליטול
שכר
עשרים
וארבעה
אלף
שהפיל
מישראל
בעצתו
,
ויצא
ממדין
לקראת
ישראל
ומשיאן
עצה
רעה;
אמר
להם:
אם
כשהייתם
ששים
רבוא
לא
יכולתם
להם
,
ועכשיו
בשנים
עשר
אלף
אתם
באים
להלחם?!
נתנו
לו
שכרו
משלם
ולא
קפחוהו
(ראה
ספ"ב
קנז).
בחרב
-
הוא
בא
על
ישראל
והחליף
אומנותו
באומנותם:
שאין
נושעים
אלא
בפיהם
,
על
ידי
תפלה
ובקשה
,
ובא
הוא
ותפש
אומנותם
לקללם
בפיו;
אף
הם
באו
עליו
והחליפו
אומנותם
באומנות
האומות
שבאים
בחרב
,
שנאמר
"ועל
חרבך
תחיה"
(בר'
כז
,
מ;
וראה
פירושו
לבמ'
כב
,
כג).
ואת
צור
-
אבי
כזבי
(ראה
במ'
כה
,
טו).
ובלעם
בן
בעור
-
יש
אומרים
(ראה
סנה'
קו
,
א)
כי
אחר
ששב
אל
מקומו
(ראה
במ'
כד
,
כה)
בא
למדין
,
כאשר
שמע
המגפה
שהיתה
בישראל
בעצתו
,
לקחת
ממון
מזקני
מדין.
חמשת
מלכי
מדין
-
חמשה
משפחות
היו
,
והעמידו
עליהם
חמשה
מלכים;
דכתיב
"ובני
מדין
עיפה
ועפר
וחנוך
ואבידע
ואלדעה"
(בר'
כה
,
ד).
ואת
בלעם
בן
בעור
-
ששלחו
בשבילו
כדי
לקלל
ישראל.
לפי
שאמר:
"לא
הביט
און
ביעקב"
(במ'
כג
,
כא)
,
כלומר:
לא
חטאו
לו
,
למה
יחזור
מלברכם?
כמו
שפירשתי
ב'וירא
בלק'
(במ'
כה
,
א).
והחטיאום
,
ושלחו
לו;
כלומר:
עתה
תוכל
לקללם
,
כי
חטאו.
בא
ונהרג.
וזהו
"הן
הנה
היו
לבני
ישראל
בדבר
בלעם"
(להלן
,
טז);
כי
מתוך
דבריו
שאמר:
"לא
הביט
און"
(במ'
כג
,
כא)
,
למדו
להחטיאם.
והנה
זכר
שהם
הרגו
כל
זכר
במדין;
והרגו
עם
זה
חמשת
מלכי
מדין
,
ובלעם
עמהם
-
להורות
שכבר
היה
שקול
ענין
הריגתו
לדבר
הריגת
המלכים.