תנ"ך - ואם־יצא
יצא
הרצח
את־גבול
עיר
מקלטו
אשר
ינוס
שמה:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְאִם־יָצֹ֥א
יֵצֵ֖א
הָרֹצֵ֑חַ
אֶת־גְּבוּל֙
עִ֣יר
מִקְלָט֔וֹ
אֲשֶׁ֥ר
יָנ֖וּס
שָֽׁמָּה:
(במדבר פרק לה פסוק כו)
וְאִם־יָצֹא
יֵצֵא
הָרֹצֵחַ
אֶת־גְּבוּל
עִיר
מִקְלָטוֹ
אֲשֶׁר
יָנוּס
שָׁמָּה:
(במדבר פרק לה פסוק כו)
ואם־יצא
יצא
הרצח
את־גבול
עיר
מקלטו
אשר
ינוס
שמה:
(במדבר פרק לה פסוק כו)
ואם־יצא
יצא
הרצח
את־גבול
עיר
מקלטו
אשר
ינוס
שמה:
(במדבר פרק לה פסוק כו)
וְאִם
מִפָּק
יִפּוֹק
קָטוֹלָא
יָת
תְּחוּם
קִריַת
שֵׁיזָבוּתֵיהּ
דַּעֲרַק
לְתַמָן
:
יצא
-
ז'
,
ד'
חסר
וג'
מלא:
בר'
ח
,
ז;
כז
,
ל;
*במ'
לה
,
כו;
ש"ב
טז
,
ה;
יח
,
ב;
מ"ב
ה
,
יא;
יר'
לח
,
יז.
שמה
-
י"ח
סופי
פסוקים:
ראה
במ'
טו
,
יח.
יצא
ז'
ג'
מל'
וד'
חס'
ויצא
יצוא
ושוב
ויהי
אך
יצא
יצא
יעקב
ואם
יצא
יצא
הרצח
ובא
המלך
ויאמר
המלך
אל
העם
נעמן
ויאמר
ירמיהו
אל
צדקיהו.
את
גבול
-
כמו
'מן
גבול';
כמו
"כצאתי
את
העיר"
(שמ'
ט
,
כט).
אל
(בנוסחנו:
את)
גבול
עיר
מקלטו
-
מלמד
שהתחום
קולט.
ואם
יצא
יצא
הרוצח
את
גבול
עיר
מקלטו
אשר
ינוס
שמה
-
מגיד
שאם
יצא
חוץ
לתחום
העיר
,
והוא
אלפים
אמה
שזכר
(לעיל
,
ה)
,
ומצָאוֹ
שם
גואל
הדם
והרגו
,
אין
לו
דמים
(ראה
משנה
מכות
ב
,
ז).
כי
התורה
התחכמה
להשקיט
המיית
לב
גואל
הדם
,
שישב
שם
עד
מות
הכהן
הגדול
,
כי
אז
יתנחם
גואל
הדם
על
מיתת
המת
,
בראותו
כי
שר
וגדול
כמו
הכהן
הגדול
מת
(ראה
מו"נ
ג
,
מ).
ישוב
הרוצח
אל
ארץ
אחוזתו
-
למדו
מזה
רבותינו
ז"ל
(ראה
ספ"ב
קס)
,
שאל
ארץ
אחוזתו
הוא
שב
,
ואינו
שב
לשררה
שהיה
בה;
והיה
זה
כן
,
כי
התורה
אמרה
במקומות
אחרים
"ושבתם
איש
אל
אחוזתו
ואיש
אל
משפחתו
תשובו"
(וי'
כה
,
י)
,
אך
בזה
המקום
לא
אמר
אלא
שישוב
אל
ארץ
אחוזתו
-
מגיד
שאינו
שב
לשררת
משפחתו.