תנ"ך - כי
בעיר
מקלטו
ישב
עד־מות
הכהן
הגדל
ואחרי
מות
הכהן
הגדל
ישוב
הרצח
אל־ארץ
אחזתו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
כִּ֣י
בְעִ֤יר
מִקְלָטוֹ֙
יֵשֵׁ֔ב
עַד־מ֖וֹת
הַכֹּהֵ֣ן
הַגָּדֹ֑ל
וְאַחֲרֵ֥י
מוֹת֙
הַכֹּהֵ֣ן
הַגָּדֹ֔ל
יָשׁוּב֙
הָרֹצֵ֔חַ
אֶל־אֶ֖רֶץ
אֲחֻזָּתֽוֹ:
(במדבר פרק לה פסוק כח)
כִּי
בְעִיר
מִקְלָטוֹ
יֵשֵׁב
עַד־מוֹת
הַכֹּהֵן
הַגָּדֹל
וְאַחֲרֵי
מוֹת
הַכֹּהֵן
הַגָּדֹל
יָשׁוּב
הָרֹצֵחַ
אֶל־אֶרֶץ
אֲחֻזָּתוֹ:
(במדבר פרק לה פסוק כח)
כי
בעיר
מקלטו
ישב
עד־מות
הכהן
הגדל
ואחרי
מות
הכהן
הגדל
ישוב
הרצח
אל־ארץ
אחזתו:
(במדבר פרק לה פסוק כח)
כי
בעיר
מקלטו
ישב
עד־מות
הכהן
הגדל
ואחרי
מות
הכהן
הגדל
ישוב
הרצח
אל־ארץ
אחזתו:
(במדבר פרק לה פסוק כח)
אֲרֵי
בְקִריַת
שֵׁיזָבוּתֵיהּ
יִתֵּיב
עַד
דִּימוּת
כָּהֲנָא
רַבָּא
וּבָתַר
דִּימוּת
כָּהֲנָא
רַבָּא
יְתוּב
קָטוֹלָא
לַאֲרַע
אַחסָנְתֵיהּ
:
ואחרי
מות
-
ב':
במ'
לה
,
כח;
דה"ב
כד
,
יז.
ואם
יצא
יצא
הרוצח
את
גבול
עיר
מקלטו
אשר
ינוס
שמה
-
מגיד
שאם
יצא
חוץ
לתחום
העיר
,
והוא
אלפים
אמה
שזכר
(לעיל
,
ה)
,
ומצָאוֹ
שם
גואל
הדם
והרגו
,
אין
לו
דמים
(ראה
משנה
מכות
ב
,
ז).
כי
התורה
התחכמה
להשקיט
המיית
לב
גואל
הדם
,
שישב
שם
עד
מות
הכהן
הגדול
,
כי
אז
יתנחם
גואל
הדם
על
מיתת
המת
,
בראותו
כי
שר
וגדול
כמו
הכהן
הגדול
מת
(ראה
מו"נ
ג
,
מ).
ישוב
הרוצח
אל
ארץ
אחוזתו
-
למדו
מזה
רבותינו
ז"ל
(ראה
ספ"ב
קס)
,
שאל
ארץ
אחוזתו
הוא
שב
,
ואינו
שב
לשררה
שהיה
בה;
והיה
זה
כן
,
כי
התורה
אמרה
במקומות
אחרים
"ושבתם
איש
אל
אחוזתו
ואיש
אל
משפחתו
תשובו"
(וי'
כה
,
י)
,
אך
בזה
המקום
לא
אמר
אלא
שישוב
אל
ארץ
אחוזתו
-
מגיד
שאינו
שב
לשררת
משפחתו.