תנ"ך - וקמץ
הכהן
מן־המנחה
את־אזכרתה
והקטיר
המזבחה
ואחר
ישקה
את־האשה
את־המים:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְקָמַ֨ץ
הַכֹּהֵ֤ן
מִן־הַמִּנְחָה֙
אֶת־אַזְכָּ֣רָתָ֔הּ
וְהִקְטִ֖יר
הַמִּזְבֵּ֑חָה
וְאַחַ֛ר
יַשְׁקֶ֥ה
אֶת־הָאִשָּׁ֖ה
אֶת־הַמָּֽיִם:
(במדבר פרק ה פסוק כו)
וְקָמַץ
הַכֹּהֵן
מִן־הַמִּנְחָה
אֶת־אַזְכָּרָתָהּ
וְהִקְטִיר
הַמִּזְבֵּחָה
וְאַחַר
יַשְׁקֶה
אֶת־הָאִשָּׁה
אֶת־הַמָּיִם:
(במדבר פרק ה פסוק כו)
וקמץ
הכהן
מן־המנחה
את־אזכרתה
והקטיר
המזבחה
ואחר
ישקה
את־האשה
את־המים:
(במדבר פרק ה פסוק כו)
וקמץ
הכהן
מן־המנחה
את־אזכרתה
והקטיר
המזבחה
ואחר
ישקה
את־האשה
את־המים:
(במדבר פרק ה פסוק כו)
וְיִקמוֹץ
כָּהֲנָא
מִן
מִנחֲתָא
יָת
אַדכָרְתַהּ
וְיַסֵיק
לְמַדבְּחָא
וּבָתַר
כֵּין
יַשׁקֵי
יָת
אִתְּתָא
יָת
מַיָא
:
אזכרתה
-
הוא
הקומץ
,
שעל
ידי
הקטרתו
המנחה
באה
לזכרון
לגבוה
(ראה
ספ"ב
יז).
אזכרתה
-
מה
שהיה
לה
לזכרון
לטוב
או
לרע
,
כפי
מעשיה.
וקמץ
הכהן
מן
המנחה
את
אזכרתה
-
הוא
שיקח
מהקמח
מלא
קומצו;
והוא
נקרא
'אזכרתה'
,
מצד
היותו
למזבח
,
כי
אין
שם
לבונה
(ראה
לעיל
,
טו).
והקטיר
המזבחה
-
הקומץ
ההוא
(ראה
ספ"ב
יז).
ואחר
ישקה
את
האשה
את
המים
-
רוצה
לומר
,
כי
מה
שאמרנו
שישקה
את
האשה
את
המים
לא
יהיה
אלא
אחר
השבעת
הכהן
אותה
באופן
הנזכר
(לעיל
יט
,
כב)
,
והנפת
המנחה
(ראה
לעיל
,
כה)
והקטרת
הקומץ
כמשפט
(ראה
משנה
סוטה
ג
,
ב).
והנה
ענין
זאת
המנחה
הוא
,
כאלו
יבקש
הכהן
מהשם
יתעלה
להזכיר
עונה
,
בשיתן
ירכה
נופלת
ובטנה
צבה
בִּשְתוֹתהּ
אלו
המים
(ראה
להלן
,
כז).