תנ"ך - והזיר
לה'
את־ימי
נזרו
והביא
כבש
בן־שנתו
לאשם
והימים
הראשנים
יפלו
כי
טמא
נזרו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְהִזִּ֤יר
לַֽיהוָה֙
אֶת־יְמֵ֣י
נִזְר֔וֹ
וְהֵבִ֛יא
כֶּ֥בֶשׂ
בֶּן־שְׁנָת֖וֹ
לְאָשָׁ֑ם
וְהַיָּמִ֤ים
הָרִאשֹׁנִים֙
יִפְּל֔וּ
כִּ֥י
טָמֵ֖א
נִזְרֽוֹ:
(במדבר פרק ו פסוק יב)
וְהִזִּיר
לַיהוָה
אֶת־יְמֵי
נִזְרוֹ
וְהֵבִיא
כֶּבֶשׂ
בֶּן־שְׁנָתוֹ
לְאָשָׁם
וְהַיָּמִים
הָרִאשֹׁנִים
יִפְּלוּ
כִּי
טָמֵא
נִזְרוֹ:
(במדבר פרק ו פסוק יב)
והזיר
לה'
את־ימי
נזרו
והביא
כבש
בן־שנתו
לאשם
והימים
הראשנים
יפלו
כי
טמא
נזרו:
(במדבר פרק ו פסוק יב)
והזיר
ליהוה
את־ימי
נזרו
והביא
כבש
בן־שנתו
לאשם
והימים
הראשנים
יפלו
כי
טמא
נזרו:
(במדבר פרק ו פסוק יב)
וְיִזַר
קֳדָם
יְיָ
יָת
יוֹמֵי
נִזרֵיהּ
וְיַיתֵי
אִמַר
בַּר
שַׁתֵּיהּ
לַאֲשָׁמָא
וְיוֹמַיָא
קַדמָאֵי
יִבטְלוּן
אֲרֵי
אִסתָּאַב
נִזרֵיהּ
:
הראשנים
-
כ"י
(חסר
ומלא):
שמ'
לד
,
א;
במ'
ו
,
יב;
דב'
י
,
ב
,
י;
מ"ב
א
,
יד;
יז
,
לד;
יר'
יא
,
י;
לד
,
ה;
לו
,
כח;
זכ'
א
,
ד;
ז
,
ז
,
יב;
ח
,
יא;
תה'
פט
,
נ;
קה'
ז
,
י;
דנ'
י
,
יג;
נחמ'
ה
,
טו;
דה"א
ט
,
ב;
יח
,
יז;
כט
,
כט;
דה"ב
ט
,
כט;
יב
,
טו;
טז
,
יא;
יז
,
ג;
כ
,
לד;
כב
,
א;
כה
,
כו;
כו
,
כב;
כח
,
כו;
לה
,
כז.
והזיר
[ליי']
את
ימי
נזרו
-
יחזור
וימנה
נזירותו
כתחלה.
והימים
הראשונים
יפלו
-
לא
יעלו
מן
המניין.
והזיר
ליי'
את
ימי
נזרו
-
כל
הימים
שנדר
להיותו
נזיר;
ויחל
עתה
לספור
אותם.
כי
טמא
נזרו
-
כי
הוא
לא
נדר
,
רק
שיהיו
שלמים
זה
אחר
זה
,
ולא
יכרית
שום
דבר
ויפסיק
ביניהם.
והזיר
ליי'
את
ימי
נזרו
-
רוצה
לומר:
מכאן
ואילך.
ולמדנו
מזה
,
שאין
הבאת
האשם
מעכב
נזירותו
(ראה
ספ"ב
לא).
והביא
כבש
בן
שנתו
לאשם
-
להשלים
כפרתו.
והימים
הראשונים
יפלו
-
רוצה
לומר:
הימים
שנהג
בהם
נזירות
,
לפי
שכבר
טמא
נזרו;
וישוב
להתחיל
מנין
ימי
נזירותו.
ואין
מתנאי
הימים
הראשונים
שישארו
'ימים
אחרונים'
מנזירותו
,
כי
כבר
יקָראו
'ימים
ראשונים'
אע"פ
שלא
נשאר
אלא
יום
אחד
או
קצתו
(ראה
משנה
נזיר
ג
,
ג).