תנ"ך - וכתבתם
על־מזוזות
ביתך
ובשעריך:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וּכְתַבְתָּ֛ם
עַל־מְזוּז֥וֹת
בֵּיתֶ֖ךָ
וּבִשְׁעָרֶֽיךָ:
(דברים פרק יא פסוק כ)
וּכְתַבְתָּם
עַל־מְזוּזוֹת
בֵּיתֶךָ
וּבִשְׁעָרֶיךָ:
(דברים פרק יא פסוק כ)
וכתבתם
על־מזוזות
ביתך
ובשעריך:
(דברים פרק יא פסוק כ)
וכתבתם
על־מזוזות
ביתך
ובשעריך:
(דברים פרק יא פסוק כ)
וְתִכתּוֹבִינוּן
עַל
מְזוֹזיָן
וְתִקבְּעִינוּן
בְּסִיפֵּי
בֵיתָך
וּבתַרעָך
:
וכתבתם
-
ב':
דב'
ו
,
ט;
יא
,
כ.
מזוזות
-
ב'
מלא:
דב'
יא
,
כ;
ומלכים
(מ"א
ו
,
לא
,
לג
-
נחשבים
כמקרה
אחד).
ובשעריך
-
ב':
דב'
ו
,
ט;
יא
,
כ.
מזוזות
-
ל'
מל'
בתור';
ובשעריך
-
ב'.
בשבתך
בביתך
-
כי
אילו
ארבע
מידות
שאדם
מתנהג
בהם:
הליכה
וישיבה
,
הסיבה
וקימה
,
שהיא
עמידה.
בזו
הפרשה
כתיב
בין
תפילין
ומזוזה
תלמוד
תורה
,
ובפרשת
'שמע'
(דב'
ו
,
ז
-
ט)
תפילין
בין
תלמוד
תורה
ומזוזה;
ואיתקש
תפילין
לתלמוד
תורה
בין
בפרשה
ראשונה
בין
פרשה
שנייה
,
ומזוזה
לא
איתקש
אלא
בפרשה
שנייה.
ובתפילין
נשים
פטורות
,
דילפינן
מתלמוד
תורה
,
דכתיב
ביה:
ולמדתם
אותם
את
בניכם
-
ולא
את
בנותיכם.
ובמזוזות
חייבות
,
דכתיב:
למען
ירבו
ימיכם
-
ונשים
בעו
חיי;
כדאיתא
בקידושין
(לד
,
א).
למען
ירבו
ימיכם
-
למען
דבר
זה
ירבו
ימיכם
,
שלא
תגלו
מעל
הארץ.
כי
אם
שמור
תשמרון
-
תורישו
כל
הגוים
האלה
,
ואין
מערער
עליכם
כלום;
ופחדכם
ומוראכם
יהיה
על
פני
כל
הארץ
,
ואין
שטן
ואין
פגע
רע
(ע"פ
מ"א
ה
,
יח)
,
ותאריכו
ימים
על
האדמה
כימי
השמים
על
הארץ.
וכתבתם
על
מזוזות
ביתך
ובשעריך
-
כבר
בארנו
זאת
המצוה
בפרשת
'ואתחנן'
(דב'
ו
,
ט).
ובכאן
התבאר
שבמזוזה
נכתבה
פרשת
'שמע'
ופרשת
'והיה
אם
שמוע';
ובשכבו
ובקומו
חייב
אדם
לקרות
שתי
אלו
הפרשיות.
אך
בתפילין
של
ראש
ושל
יד
יהיו
עם
אלו
שתי
פרשיות
אחרות
,
והם
'קדש
לי
כל
בכור'
,
'והיה
כי
יביאך'
(שמ'
יג
,
ב
-
טז).