תנ"ך - ושמרתם
לעשות
את
כל־החקים
ואת־המשפטים
אשר
אנכי
נתן
לפניכם
היום:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וּשְׁמַרְתֶּ֣ם
לַעֲשׂ֔וֹת
אֵ֥ת
כָּל־הַחֻקִּ֖ים
וְאֶת־הַמִּשְׁפָּטִ֑ים
אֲשֶׁ֧ר
אָנֹכִ֛י
נֹתֵ֥ן
לִפְנֵיכֶ֖ם
הַיּֽוֹם:
(דברים פרק יא פסוק לב)
וּשְׁמַרְתֶּם
לַעֲשׂוֹת
אֵת
כָּל־הַחֻקִּים
וְאֶת־הַמִּשְׁפָּטִים
אֲשֶׁר
אָנֹכִי
נֹתֵן
לִפְנֵיכֶם
הַיּוֹם:
(דברים פרק יא פסוק לב)
ושמרתם
לעשות
את
כל־החקים
ואת־המשפטים
אשר
אנכי
נתן
לפניכם
היום:
(דברים פרק יא פסוק לב)
ושמרתם
לעשות
את
כל־החקים
ואת־המשפטים
אשר
אנכי
נתן
לפניכם
היום:
(דברים פרק יא פסוק לב)
וְתִיטְרוּן
לְמֶעֱבַד
יָת
כָּל
קְיָמַיָא
וְיָת
דִּינַיָא
דַּאֲנָא
יָהֵיב
קֳדָמֵיכוֹן
יוֹמָא
דֵין
:
אנכי
נתן
-
ז':
ראה
דב'
ד
,
ח.
ושמרתם
לעשות
את
כל
החקים
והמשפטים
(בנוסחנו:
ואת
המשפטים)
-
גם
בכאן
יזהיר
על
החקים
והמשפטים
קודם
שאר
המצות.
ויזכיר
תחלה
המשפט
בעבודה
זרה
ומשמשיה
(ראה
דב'
יב
,
ב
-
ג)
,
כאשר
פירשתי
בסדר
'ואתחנן'
(דב'
ד
,
ג)
,
ואחר
כן
יזכיר
משפטים
רבים
בנביא
השקר
ומסית
ועיר
הנדחת
(ראה
דב'
יג).
ויזכיר
בחקים
תחלה
הקרבנות
במקדש
(ראה
דב'
יב
,
ו
ושם
,
יב
-
יד)
,
ואחר
כן
איסור
אכילת
כל
תועבה
(ראה
דב'
יד
,
ג
ואי')
ושאר
המצות.
ושמרתם
לעשות
-
הנה
מפני
שלא
ישמר
לעשות
מי
שלא
ידע
מה
שצוה
,
הנה
יחוייב
מזה
שילמדו
המצות
כדי
שיעשום.
והנה
השמירה
היא
בלב
,
כמו
העניין
בזכירה;
והכוונה
בזה
,
שישמרו
בלבם
אלו
המצות
כדי
שיתיישרו
לעשותם
בעת
הצורך
,
כי
הם
נוהגות
תמיד.
את
כל
החקים
ואת
כל
המשפטים
אשר
אנכי
נותן
לפניכם
היום
-
גם
אחר
שתירשו
הארץ
ותשבו
בה
,
כי
הם
נוהגים
תמיד.
והנה
קצתם
נוהגים
בארץ
לבד
,
וקצתם
נוהגים
בין
בארץ
בין
בחוצה
לארץ.