תנ"ך - איש
כמתנת
ידו
כברכת
ה'
אלהיך
אשר
נתן־לך:
ס
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
אִ֖ישׁ
כְּמַתְּנַ֣ת
יָד֑וֹ
כְּבִרְכַּ֛ת
יְהוָ֥ה
אֱלֹהֶ֖יךָ
אֲשֶׁ֥ר
נָֽתַן־לָֽךְ:
ס
(דברים פרק טז פסוק יז)
אִישׁ
כְּמַתְּנַת
יָדוֹ
כְּבִרְכַּת
יְהוָה
אֱלֹהֶיךָ
אֲשֶׁר
נָתַן־לָךְ:
ס
(דברים פרק טז פסוק יז)
איש
כמתנת
ידו
כברכת
ה'
אלהיך
אשר
נתן־לך:
ס
(דברים פרק טז פסוק יז)
איש
כמתנת
ידו
כברכת
יהוה
אלהיך
אשר
נתן־לך:
ס
(דברים פרק טז פסוק יז)
גְּבַר
כְּמַתְּנַת
יְדֵיהּ
כְּבִרכְּתָא
דַּייָ
אֱלָהָך
דִּיהַב
לָך
:
כברכת
-
ב':
*דב'
יב
,
טו;
טז
,
יז.
איש
כמתנת
ידו
-
מי
שיש
לו
אוכלין
מרובין
ונכסים
מרובים
יביא
עולות
מרובות
ושלמים
מרובים
(ראה
ספ"ד
קמג).
כברכת
יי'
-
כל
אחד
לפי
ברכתו.
איש
כמתנת
ידו
כברכת
יי'
אלהיך
אשר
נתן
לך
-
לפי
שהעולה
-
אי
אפשר
שתהיה
באה
מהמעשרות
,
הוצרך
לומר:
איש
כמתנת
ידו
,
כי
לפי
אשר
תשיג
ידו
ירבה
בעולות
או
ימעיט.
וכן
העניין
במה
שהוצרך
משלמי
חגיגה
להביא
מהחולין
,
והשאר
משלמי
חגיגה
ושלמי
שמחה
-
יהיה
שיעורו
כברכת
יי'
אלהיך
אשר
נתן
לך
-
שלפי
רוב
ברכתו
ירבה
באלו
השלמים
או
ימעיט.
ולפי
שאין
הכונה
בשלמי
שמחה
אלא
לשמוח
באכילת
הבשר
,
וראינו
שהוא
יוצא
מהם
ידי
חובתו
במה
שיביא
שם
מהמעשר
שני
,
למדנו
שאם
אין
לו
מעשר
שני
,
יוצא
במעשר
בהמה
או
בנדרים
ונדבות
כמו
השלמים
(?
ראה
חגיגה
ח
,
א).
הנה
זה
ביאור
מה
שצריך
לבאר
בזה
המקום
מעניין
המועדות;
ואולם
שאר
דיניהם
התבארו
במה
שקדם.
(עשרים
וחמש
תועלות
-
בקובץ
רלב"ג
תועלות)
(חלק
ראשון:)
"שפטים
ושטרים
תתן
לך
בכל
שעריך"
(דב'
טז
,
יח)
עד
"כי
אתה
בא
אל
הארץ"
(דב'
יח
,
ט).