תנ"ך - והיתה
עמו
וקרא
בו
כל־ימי
חייו
למען
ילמד
ליראה
את־ה'
אלהיו
לשמר
את־כל־דברי
התורה
הזאת
ואת־החקים
האלה
לעשתם:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְהָיְתָ֣ה
עִמּ֔וֹ
וְקָ֥רָא
ב֖וֹ
כָּל־יְמֵ֣י
חַיָּ֑יו
לְמַ֣עַן
יִלְמַ֗ד
לְיִרְאָה֙
אֶת־יְהוָ֣ה
אֱלֹהָ֔יו
לִ֠שְׁמֹר
אֶֽת־כָּל־דִּבְרֵ֞י
הַתּוֹרָ֥ה
הַזֹּ֛את
וְאֶת־הַחֻקִּ֥ים
הָאֵ֖לֶּה
לַעֲשֹׂתָֽם:
(דברים פרק יז פסוק יט)
וְהָיְתָה
עִמּוֹ
וְקָרָא
בוֹ
כָּל־יְמֵי
חַיָּיו
לְמַעַן
יִלְמַד
לְיִרְאָה
אֶת־יְהוָה
אֱלֹהָיו
לִשְׁמֹר
אֶת־כָּל־דִּבְרֵי
הַתּוֹרָה
הַזֹּאת
וְאֶת־הַחֻקִּים
הָאֵלֶּה
לַעֲשֹׂתָם:
(דברים פרק יז פסוק יט)
והיתה
עמו
וקרא
בו
כל־ימי
חייו
למען
ילמד
ליראה
את־ה'
אלהיו
לשמר
את־כל־דברי
התורה
הזאת
ואת־החקים
האלה
לעשתם:
(דברים פרק יז פסוק יט)
והיתה
עמו
וקרא
בו
כל־ימי
חייו
למען
ילמד
ליראה
את־יהוה
אלהיו
לשמר
את־כל־דברי
התורה
הזאת
ואת־החקים
האלה
לעשתם:
(דברים פרק יז פסוק יט)
וּתהֵי
עִמֵיהּ
וִיהֵי
קָרֵי
בֵיהּ
כָּל
יוֹמֵי
חַיוֹהִי
בְּדִיל
דְּיֵילַף
לְמִדחַל
קֳדָם
יְיָ
אֱלָהֵיהּ
לְמִטַר
יָת
כָּל
פִּתגָמֵי
אוֹרָיתָא
הָדָא
וְיָת
קְיָמַיָא
הָאִלֵין
לְמֶעֱבַדהוֹן
:
ואת
-
החקים
-
ד':
*דב'
ז
,
יא;
יז
,
יט;
*מ"ב
יז
,
לז;
*נחמ'
א
,
ז.
לעשתם
-
ד'
(ב'
חסר
וב'
מלא):
דב'
ה
,
א;
ז
,
יא;
יז
,
יט;
תה'
קג
,
יח.
ואת
החקים
ד'
ושמרת
את
המצוה
ואת
החקים
ואת
המשפטים
והיתה
עמו
ואת
החקים
ואת
המשפטים
דמל'
חבל
חבלנו
לך
ולא
שמרנו
את
המצות.
ואת
-
החקים
-
ד';
לעשתם
-
ד'.
והיתה
עמו
-
התורה.
וקרא
בו
-
בספר.
ליראה
-
הוא
בעצמו.
לשמר
את
כל
דברי
-
כי
הוא
יתקן
המעוותים
בכחו.
לבלתי
רום
לבבו
מאחיו
-
זה
טעם
ל"כסף
וזהב
לא
ירבה
לו"
(לעיל
,
יז)
,
ולבלתי
סור
מן
המצוה
-
זה
טעם
אַסֵפר
תורה
,
שיהא
יוצא
ונכנס
עמו.
ורבותינו
דרשו
(ראה
סנה'
כא
,
ב):
את
משנה
התורה
-
שיהא
לו
שְנַיִם:
אחת
שיוצאה
ונכנסת
עמו
,
ואחת
בבית
גנזיו.
ועוד
קרי
ליה
משנה
(ראה
סנה'
כא
,
ב
-
כב
,
א)
-
לפי
שראוי
הכתב
להשתנות
בימי
עזרא
,
כדכתיב
"כתב
הנשתון
כתוב
ארמית"
(עז'
ד
,
ז).
ולמען
דבר
זה
יאריך
ימים
על
ממלכתו
-
אם
ישמרהו
,
ובניו
-
כמו
כן;
והוא
יזַכֶּה
לבניו
כמו
שעשה
דוד
לזרעו.
והיתה
עמו
-
התורה
הנזכרת.
וקרא
בו
-
בספר
הנזכר.
ועל
דרך
האמת:
והיתה
עמו
-
התורה
עצמה
תהיה
עמו
,
כדרך
"ויי'
נתן
חכמה
לשלמה"
(מ"א
ה
,
כו)
,
ואומר
"וישב
שלמה
על
כסא
יי'
למלך"
(דה"א
כט
,
כג).
והיתה
עמו
-
רוצה
לומר:
התורה
תהיה
תמיד
עמו
כשהוא
פנוי
,
שיוכל
להתעסק
בה.
וקרא
בו
כל
ימי
חייו
-
רוצה
לומר:
בספר
ההוא
יקרא
תמיד;
ואע"פ
שקרא
התורה
פעמים
רבות
לא
יפטר
מזה
,
כי
הכונה
היא
לדבקו
בדברי
התורה
בתכלית
מה
שאפשר
,
כדי
שילמד
ליראה
את
השם
יתעלה
,
וישמור
את
כל
דברי
התורה
והחוקים
אשר
בה
לעשותם.