תנ"ך - ובאת
אל־הכהנים
הלוים
ואל־השפט
אשר
יהיה
בימים
ההם
ודרשת
והגידו
לך
את
דבר
המשפט:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וּבָאתָ֗
אֶל־הַכֹּהֲנִים֙
הַלְוִיִּ֔ם
וְאֶ֨ל־הַשֹּׁפֵ֔ט
אֲשֶׁ֥ר
יִהְיֶ֖ה
בַּיָּמִ֣ים
הָהֵ֑ם
וְדָרַשְׁתָּ֙
וְהִגִּ֣ידוּ
לְךָ֔
אֵ֖ת
דְּבַ֥ר
הַמִּשְׁפָּֽט:
(דברים פרק יז פסוק ט)
וּבָאתָ
אֶל־הַכֹּהֲנִים
הַלְוִיִּם
וְאֶל־הַשֹּׁפֵט
אֲשֶׁר
יִהְיֶה
בַּיָּמִים
הָהֵם
וְדָרַשְׁתָּ
וְהִגִּידוּ
לְךָ
אֵת
דְּבַר
הַמִּשְׁפָּט:
(דברים פרק יז פסוק ט)
ובאת
אל־הכהנים
הלוים
ואל־השפט
אשר
יהיה
בימים
ההם
ודרשת
והגידו
לך
את
דבר
המשפט:
(דברים פרק יז פסוק ט)
ובאת
אל־הכהנים
הלוים
ואל־השפט
אשר
יהיה
בימים
ההם
ודרשת
והגידו
לך
את
דבר
המשפט:
(דברים פרק יז פסוק ט)
וְתֵיתֵי
לְוָת
כָּהֲנַיָא
לֵיוָאֵי
וּלוָת
דַּיָינָא
דִּיהֵי
בְּיוֹמַיָא
הָאִינוּן
וְתִתבַּע
וִיחַווֹן
לָך
יָת
פִּתגָמָא
דְדִינָא
:
ובאת
-
ז'
בטעמא
(מלרע):
*בר'
ו
,
יח;
שמ'
ג
,
יח;
*דב'
יז
,
ט;
כו
,
ג;
ש"א
כ
,
יט;
יר'
לו
,
ו;
*זכ'
ו
,
י
(הראשון
בפסוק).
הכהנים
הלוים
-
י"ג:
*דב'
יז
,
ט
,
יח;
כד
,
ח;
יהו'
ח
,
לג;
יח'
מג
,
יט;
עז'
י
,
ה;
נחמ'
י
,
כט
,
לה;
יא
,
כ;
דה"א
ט
,
ב;
דה"ב
ה
,
ה;
כג
,
יח;
ל
,
כז.
ובאת
ז'
בטע'
והקמתי
את
בריתי
ושמעו
לקלך
אל
הכהנים
אל
הכהן
וקראת
במגלה
ושלשת
תרד
מאד
לקוח
מאת
הגולה.
ובאת
-
ז'
בטע';
הכהנים
הלוים
-
י"ג.
הכהנים
הלוים
-
הכהנים
שיצאו
משבט
לוי.
אל
השופט
אשר
יהיה
בימים
ההם
-
ואפילו
אינו
כשאר
שופטים
שהיו
לפניו
,
אתה
צריך
לשמוע
לו;
אין
לך
אלא
שופט
שבימיך
(ראה
ר"ה
כה
,
ב).
הכהנים
הלוים
-
כאשר
פרשתי
(שמ'
יט
,
כב)
,
כי
יש
כהנים
שאינם
מיִחוּשׂ
לוי.
ואל
השופט
-
הוא
המלך
,
שכתב
משנה
תורה
מיד
הכהנים
(ראה
להלן
,
יח).
ואל
השופט
-
במקום
שיהיה.
ובאת
אל
הכהנים
הלוים
-
לפי
שנאמר
בהם:
"יורו
משפטיך
ליעקב
ותורתך
לישראל"
(דב'
לג
,
י)
,
אמר
תחלה:
הכהנים
הלוים
,
כי
מהם
ראוי
לבחור
לסנהדרי
גדולה
אם
יש
בהם
ראויים
לזה.
ואל
השופט
אשר
יהיה
בימים
ההם
-
רוצה
לומר:
או
אל
השופט
שיהיה
בימים
ההם;
והרצון
בזה:
אע"פ
שלא
היה
כהן
ולא
לוי.
ואמר:
אשר
יהיה
בימים
ההם
-
שיהיה
אז
ראוי
להיות
שופט
לפי
הדור
ההוא
,
ואע"פ
שלא
היה
ראוי
לפי
דורות
אחרים.
ודרשת
והגידו
לך
את
דבר
המשפט
-
תדרוש
ותחקור
עמהם
בזה
להודיע
להם
המחלקת
במה
הוא
,
ובאיזה
טעם
נתלה
כל
אחד
מהם;
והם
יגידו
לך
את
דבר
המשפט
לפי
הנראה
להם
,
אם
מהקבלה
אם
מהסברא.