תנ"ך - ובשעיר
ישבו
החרים
לפנים
ובני
עשו
יירשום
וישמידום
מפניהם
וישבו
תחתם
כאשר
עשה
ישראל
לארץ
ירשתו
אשר־נתן
ה'
להם:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וּבְשֵׂעִ֞יר
יָשְׁב֣וּ
הַחֹרִים֘
לְפָנִים֒
וּבְנֵ֧י
עֵשָׂ֣ו
יִֽירָשׁ֗וּם
וַיַּשְׁמִידוּם֙
מִפְּנֵיהֶ֔ם
וַיֵּשְׁב֖וּ
תַּחְתָּ֑ם
כַּאֲשֶׁ֧ר
עָשָׂ֣ה
יִשְׂרָאֵ֗ל
לְאֶ֙רֶץ֙
יְרֻשָּׁת֔וֹ
אֲשֶׁר־נָתַ֥ן
יְהוָ֖ה
לָהֶֽם:
(דברים פרק ב פסוק יב)
וּבְשֵׂעִיר
יָשְׁבוּ
הַחֹרִים
לְפָנִים
וּבְנֵי
עֵשָׂו
יִירָשׁוּם
וַיַּשְׁמִידוּם
מִפְּנֵיהֶם
וַיֵּשְׁבוּ
תַּחְתָּם
כַּאֲשֶׁר
עָשָׂה
יִשְׂרָאֵל
לְאֶרֶץ
יְרֻשָּׁתוֹ
אֲשֶׁר־נָתַן
יְהוָה
לָהֶם:
(דברים פרק ב פסוק יב)
ובשעיר
ישבו
החרים
לפנים
ובני
עשו
יירשום
וישמידום
מפניהם
וישבו
תחתם
כאשר
עשה
ישראל
לארץ
ירשתו
אשר־נתן
ה'
להם:
(דברים פרק ב פסוק יב)
ובשעיר
ישבו
החרים
לפנים
ובני
עשו
יירשום
וישמידום
מפניהם
וישבו
תחתם
כאשר
עשה
ישראל
לארץ
ירשתו
אשר־נתן
יהוה
להם:
(דברים פרק ב פסוק יב)
וּבשֵׂעִיר
יְתִיבוּ
חוֹרָאֵי
מִלְקַדמִין
וּבנֵי
עֵשָׂו
תָּרִיכוּנוּן
וְשֵׁיצִיאוּנוּן
מִן
קֳדָמֵיהוֹן
וִיתִיבוּ
בַּאֲתַרהוֹן
כְּמָא
דַעֲבַד
יִשׂרָאֵל
לַאֲרַע
יְרוּתְּתֵיהּ
דִּיהַב
יְיָ
לְהוֹן
:
יירשום
-
ג'
,
ב'
חסר
וחד
מלא
(ו"ו
,
בלישנא):
דב'
ב
,
יב
,
כא
,
כב.
ובשעיר
-
ל';
יירשום
-
ג'
ב'
חס'
וחד
מל'.
וכן:
ובשעיר
ישבו
החורים
,
ונתתים
לבני
עשו.
יירשום
-
לשון
הווה:
נתתי
בהם
כח
שיהו
מורישים
אותם
והולכים.
החורים
-
הם
בני
שעיר
החורי
(ראה
בר'
לו
,
כ).
ובשעיר
ישבו
החורים
לפנים
,
ויירשום
בני
עשו
וישמידום
מפניהם
בעזר
השם
יתעלה
מפאת
ההשגחה
הכוללת
,
כאשר
עשה
ישראל
לארץ
ירושתו
-
רוצה
לומר:
ארץ
סיחון
ועוג
ושאר
המקומות
אשר
כבשו
אז
,
שנתן
הארץ
ההיא
יי'
להם
מצד
ההשגחה
הפרטית.
ולזה
אמר
בזה
המקום:
אשר
נתן
יי'
להם
,
מה
שלא
אמר
כן
בירושת
שעיר
ומואב
וירושת
בני
עמון
והכפתורים
,
להעיר
על
ההבדל
בין
ירושת
הארץ
לישראל
ובין
ירושת
האומות
האלו;
כי
הם
היו
מסודרות
מהשם
יתעלה
מפאת
ההשגחה
הכוללת
,
וירושת
ארץ
ישראל
היא
מפאת
ההשגחה
הפרטית.
כי
זה
המאמר
אמר
משה
אחרי
הכותו
את
סיחון
ועוג
,
כמו
שנזכר
בראש
זאת
הפרשה
(ראה
דב'
א
,
ג
-
ד).