תנ"ך - היום
הזה
אחל
תת
פחדך
ויראתך
על־פני
העמים
תחת
כל־השמים
אשר
ישמעון
שמעך
ורגזו
וחלו
מפניך:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
הַיּ֣וֹם
הַזֶּ֗ה
אָחֵל֙
תֵּ֤ת
פַּחְדְּךָ֙
וְיִרְאָ֣תְךָ֔
עַל־פְּנֵי֙
הָֽעַמִּ֔ים
תַּ֖חַת
כָּל־הַשָּׁמָ֑יִם
אֲשֶׁ֤ר
יִשְׁמְעוּן֙
שִׁמְעֲךָ֔
וְרָגְז֥וּ
וְחָל֖וּ
מִפָּנֶֽיךָ:
(דברים פרק ב פסוק כה)
הַיּוֹם
הַזֶּה
אָחֵל
תֵּת
פַּחְדְּךָ
וְיִרְאָתְךָ
עַל־פְּנֵי
הָעַמִּים
תַּחַת
כָּל־הַשָּׁמָיִם
אֲשֶׁר
יִשְׁמְעוּן
שִׁמְעֲךָ
וְרָגְזוּ
וְחָלוּ
מִפָּנֶיךָ:
(דברים פרק ב פסוק כה)
היום
הזה
אחל
תת
פחדך
ויראתך
על־פני
העמים
תחת
כל־השמים
אשר
ישמעון
שמעך
ורגזו
וחלו
מפניך:
(דברים פרק ב פסוק כה)
היום
הזה
אחל
תת
פחדך
ויראתך
על־פני
העמים
תחת
כל־השמים
אשר
ישמעון
שמעך
ורגזו
וחלו
מפניך:
(דברים פרק ב פסוק כה)
יוֹמָא
הָדֵין
אֲשָׁרֵי
לְמִיתַּן
זֵיעֲתָך
וְדַחלְתָך
עַל
אַפֵּי
עַמְמַיָא
דִּתחוֹת
כָּל
שְׁמַיָא
דְּיִשׁמְעוּן
שִׁמעָך
וִיזוּעוּן
וְיִתַּברוּן
מִן
קֳדָמָך
:
אחל
-
ג'
בתרי
לשנין
,
ב'
קמץ
וחד
פתח:
*דב'
ב
,
כה;
יהו'
ג
,
ז;
יח'
לט
,
ז.
ישמעון
-
ה':
שמ'
ד
,
ט;
*דב'
ב
,
כה;
ד
,
ו
,
כח;
מ"א
ח
,
מב.
אחל
ג'
ב'
קמצ'
וחד
פת'
היום
הזה
אחל
תת
פחדך
היום
הזה
אחל
גדלך
ואת
שם
קדשי.
ואינון
בתר'
לשנין.
ישמעון
ה'
והיה
אם
לא
יאמינו
גם
לשני
האתות
היום
הזה
אחל
תת
פחדך
ויראתך
ושמרתם
ועשיתם
כי
היא
חכמתכם
ועבדתם
שם
אלהים
מעשה
ידי
כי
ישמעון
את
שמך
דמלכי'.
תחת
כל
השמים
-
לימד
שעמדה
חמה
למשה
ביום
מלחמת
עוג
[כמו
שעמדה
ליהושע]
,
ונודע
הדבר
תחת
כל
השמים
[וזהו
שנאמר
כאן
אחל
תת
פחדך
,
כמו
שנאמר
שם
"אחל
גדלך"
(יהו'
ג
,
ז)
-
ללמד
גזירה
שווה
(ראה
ע"ז
כה
,
א)].
אחל
תת
פחדך
-
היום
הזה
תתחיל
לכבוש
את
הארץ
ונצוח
מלחמות
גדולות
,
שמהם
תפול
פחדך
על
כל
העמים.
וטעם
אחל
תת
פחדך
-
כנגד
ישראל
,
שייראום
כל
העמים;
ואנשי
כנען
בלב
נמס
יצאו
לקראתם
,
אבל
הקשה
השם
את
רוחם
,
לאמר
'טוב
מותנו
בחרבם
מלהיות
להם
עבדים';
כי
מה
טעם
לומר
במשה:
אחל
תת
פחדך...
על
כל
(לפנינו:
פני)
העמים
תחת
כל
השמים
,
והוא
לא
ילחם
,
רק
בשני
המלכים
האלה?!
אבל
הוא
הבטחה
בישראל
וביהושע
,
כאשר
אמר
לו:
"עיניך
הרואות"
(דב'
ג
,
כא);
וזה
טעם
"החל
רש
לרשת
את
ארצו"
(להלן
,
לא).
ועברו
את
נחל
ארנון
-
הוא
היה
התחלת
גבול
סיחון
,
כמו
שנתבאר
בפרשת
'פרה'
(ראה
במ'
כא
,
יג).
ראה
נתתי
בידך
את
סיחון
מלך
חשבון
וגו'
-
אין
ראוי
לספק
,
איך
שלח
לו
משה
דברי
שלום
,
והשם
יתעלה
צוהו
שיתגרו
בם
מלחמה;
וזה
,
כי
הוא
מבואר
באופן
כולל
ממה
שנזכר
בפרשת
'שופטים'
,
כי
גם
מארץ
כנען
צוה
השם
יתעלה
שכאשר
יקרבו
אל
עיר
להלחם
עליה
יקראו
אליה
לשלום
(ראה
דב'
כ
,
י).
ולזה
הוא
מבואר
,
שרצון
השם
יתעלה
היה
שיקראו
לו
לשלום;
ולולי
זה
לא
עשה
משה
ככה.
והנה
זכר
כי
השם
יתעלה
הקשה
את
רוחו
ואמץ
את
לבבו
לבלתי
תתם
לעבור
בגבולו
,
למען
תתו
ביד
ישראל
(ראה
להלן
,
ל).
ולא
היה
בזה
עָוֶל
בחק
השם
יתעלה
,
כמו
שבארנו
בענין
הקשאת
השם
לב
פרעה
,
בפרשת
'וארא'
(ראה
שמ'
ז
,
אחרי
פירושו
לפס'
ז).
ורגזו
וחלו
מפניך.
וחלו
הוא
מעניין
'יראה'
,
כטעם
"רגזו
ואל
תחטאו"
(תה'
ד
,
ה);
"חדלו
רוגז"
(איוב
ג
,
יז).