תנ"ך - והוציאו
את־הנער
הנערה
אל־פתח
בית־אביה
וסקלוה
אנשי
עירה
באבנים
ומתה
כי־עשתה
נבלה
בישראל
לזנות
בית
אביה
ובערת
הרע
מקרבך:
ס
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְהוֹצִ֨יאוּ
אֶת־הַֽנַּעֲרָ֜
הַֽנַּעֲרָ֜ה
אֶל־פֶּ֣תַח
בֵּית־אָבִ֗יהָ
וּסְקָלוּהָ֩
אַנְשֵׁ֨י
עִירָ֤הּ
בָּאֲבָנִים֙
וָמֵ֔תָה
כִּֽי־עָשְׂתָ֤ה
נְבָלָה֙
בְּיִשְׂרָאֵ֔ל
לִזְנ֖וֹת
בֵּ֣ית
אָבִ֑יהָ
וּבִעַרְתָּ֥
הָרָ֖ע
מִקִּרְבֶּֽךָ:
ס
(דברים פרק כב פסוק כא)
וְהוֹצִיאוּ
אֶת־הַנַּעֲרָ
הַנַּעֲרָה
אֶל־פֶּתַח
בֵּית־אָבִיהָ
וּסְקָלוּהָ
אַנְשֵׁי
עִירָהּ
בָּאֲבָנִים
וָמֵתָה
כִּי־עָשְׂתָה
נְבָלָה
בְּיִשְׂרָאֵל
לִזְנוֹת
בֵּית
אָבִיהָ
וּבִעַרְתָּ
הָרָע
מִקִּרְבֶּךָ:
ס
(דברים פרק כב פסוק כא)
והוציאו
את־הנער
הנערה
אל־פתח
בית־אביה
וסקלוה
אנשי
עירה
באבנים
ומתה
כי־עשתה
נבלה
בישראל
לזנות
בית
אביה
ובערת
הרע
מקרבך:
ס
(דברים פרק כב פסוק כא)
והוציאו
את־הנער
הנערה
אל־פתח
בית־אביה
וסקלוה
אנשי
עירה
באבנים
ומתה
כי־עשתה
נבלה
בישראל
לזנות
בית
אביה
ובערת
הרע
מקרבך:
ס
(דברים פרק כב פסוק כא)
וְיַפְּקוּן
יָת
עוּלֵימְתָא
לִתרַע
בֵּית
אֲבוּהָא
וְיִרגְּמוּנַהּ
אֱנָשֵׁי
קַרתַּהּ
בְּאַבנַיָא
וּתמוּת
אֲרֵי
עֲבַדַת
קְלָנָא
בְּיִשׂרָאֵל
לְזַנָאָה
בֵּית
אֲבוּהָא
וּתפַלֵי
עָבֵיד
דְּבִישׁ
מִבֵּינָך
:
והוציאו
-
ו':
ראה
דב'
כא
,
יט.
והוציאו
את
-
ב'
בסיפרא:
דב'
כב
,
טו
,
כא.
(והוציאו
את)
-
ב'
בסיפ';
הנער
-
רה
ק'.
על
(בנוסחנו:
אל)
פתח
בית
אביה
-
ראו
גידולים
שגדלתם!
[לזנות]
בית
אביה
-
בבית
אביה.
כל
(בנוסחנו
ללא
'כל')
אנשי
עירה
-
במעמד
כל
אנשי
עירה.
לזנות
בית
אביה
-
שיש
עדים
שזינתה
אחר
שנתקדשה.
וסקלוה
-
שיתכן
שאחר
שאורשה
שכב
איש
אותה
,
כי
המארש
לא
אירש
אותה
,
רק
היא
אומרת
שהיא
בתולה.
ומעתיקי
הדת
בארו
הדבר
באר
היטב
(ראה
כתובות
מד
,
ב
ואי').
ואלה
הבתולים
ימצאו
עד
זמן
קצוב
,
וכפי
תולדות
הנערות.
ובעבור
וסקלוה
נסמכה
פרשת
הבעולה
והמאורסה.
אל
פתח
בית
אביה
-
אל
פתח
העיר
שאביה
דר
בה;
לומר:
ראו
גידולים
שגידלתם
(ראה
כתובות
מה
,
א).
והוציאו
את
הנערה
אל
פתח
בית
אביה
וסקלוה
וגו'
-
עשתה
התורה
זה
לבייש
הוריה
על
שלא
הקנוה
מן
המוסר
מה
שראוי.
והוא
מבואר
שאם
אין
לה
פתח
בית
אביה
הנה
היא
נסקלת
אל
השער
העיר
ההיא
,
כמו
שביאר
אחר
זה
במשפט
נערה
בתולה
מאורסה
(ראה
פס'
כד).
כי
עשתה
נבלה
בישראל
לזנות
בית
אביה
-
הגיד
בזה
שכל
נערה
בתולה
מאורשה
שזנתה
בית
אביה
,
נסקלת
על
פתח
בית
אביה.
ראיה
עוד
לדבר
זה
,
שהרי
אמר
אחר
זה
בנערה
בתולה
מאורסה
,
שאם
ישכב
איש
עמה
בעיר
יהיו
נסקלין
על
שער
העיר
(שם)
,
למדנו
מזה
אם
לא
שכבה
בעיר
אך
בבית
אביה
,
סוקלין
אותה
על
פתח
בית
אביה.
וראוי
שתדע
שאע"פ
שלא
היתה
נערה
בעת
הוצאת
זה
השם
הרע
,
כיון
שהיתה
נערה
בתולה
מאורשה
בעת
שזנתה
,
הרי
היא
נסקלת.
וכבר
החמירה
תורה
על
הנערה
הבתולה
המאורסה
יותר
ממה
שהחמירה
בשאר
המאורסות
או
בנשואה
הבעולת
בעל
,
לפי
שזה
העניין
הורה
על
הפלגת
רוע
תכונתה
,
שתכף
שגדלה
והחל
להולד
המותר
הזרעי
בה
,
נטתה
אל
הזנות
,
עם
היותה
בלתי
יודעת
עדין
טעם
משכב
האנשים
,
ולא
חששה
לרוב
תאותה
אל
הצער
הקורה
לה
בהשחתת
בתוליה
,
ואל
הבשת
שיתכן
שיקרה
מזה
כי
העדר
בתוליה
יעידו
על
זנותה.
הנה
זה
ממה
שיורה
כי
אחר
שישלַם
להיות
גובר
המותר
הזרעי
בה
,
תגדל
תאותה
יותר
וּתְמַלא
הארץ
זמה
,
עם
מה
שהרגישה
בהנאת
משכב
האנשים
והיותה
בטוחה
אז
מהצער
,
והיותה
נקיה
אז
מהבשת
שהיה
ראוי
שישיגה
על
זה
בהיותה
בתולה.