תנ"ך - וכן
תעשה
לחמרו
וכן
תעשה
לשמלתו
וכן
תעשה
לכל־אבדת
אחיך
אשר־תאבד
ממנו
ומצאתה
לא
תוכל
להתעלם:
ס
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְכֵ֧ן
תַּעֲשֶׂ֣ה
לַחֲמֹר֗וֹ
וְכֵ֣ן
תַּעֲשֶׂה֘
לְשִׂמְלָתוֹ֒
וְכֵ֣ן
תַּעֲשֶׂ֗ה
לְכָל־אֲבֵדַ֥ת
אָחִ֛יךָ
אֲשֶׁר־תֹּאבַ֥ד
מִמֶּ֖נּוּ
וּמְצָאתָ֑הּ
לֹ֥א
תוּכַ֖ל
לְהִתְעַלֵּֽם:
ס
(דברים פרק כב פסוק ג)
וְכֵן
תַּעֲשֶׂה
לַחֲמֹרוֹ
וְכֵן
תַּעֲשֶׂה
לְשִׂמְלָתוֹ
וְכֵן
תַּעֲשֶׂה
לְכָל־אֲבֵדַת
אָחִיךָ
אֲשֶׁר־תֹּאבַד
מִמֶּנּוּ
וּמְצָאתָהּ
לֹא
תוּכַל
לְהִתְעַלֵּם:
ס
(דברים פרק כב פסוק ג)
וכן
תעשה
לחמרו
וכן
תעשה
לשמלתו
וכן
תעשה
לכל־אבדת
אחיך
אשר־תאבד
ממנו
ומצאתה
לא
תוכל
להתעלם:
ס
(דברים פרק כב פסוק ג)
וכן
תעשה
לחמרו
וכן
תעשה
לשמלתו
וכן
תעשה
לכל־אבדת
אחיך
אשר־תאבד
ממנו
ומצאתה
לא
תוכל
להתעלם:
ס
(דברים פרק כב פסוק ג)
וְכֵין
תַּעֲבֵיד
לִחמָרֵיהּ
וְכֵין
תַּעֲבֵיד
לִכסוּתֵיהּ
וְכֵין
תַּעֲבֵיד
לְכָל
אֲבֵידְתָא
דַאֲחוּך
דְּתֵיבַד
מִנֵיהּ
וְתַשׁכְּחִנַהּ
לֵית
לָך
רְשׁוּ
לְכַסָיוּתַהּ
:
וכן
תעשה
-
ה':
*שמ'
כו
,
ד;
דב'
כב
,
ג
(שלוש
פעמים);
יח'
מה
,
כ.
לא
תוכל
להתעלם
-
לכבוש
עינך
כאילו
אינך
רואה.
לא
תוכל
-
כחביריו
(ראה
דב'
כא
,
טז).
כן
(בנוסחנו:
וכן)
תעשה
לחמורו
וכן
תעשה
לשמלתו
וכן
תעשה
לכל
אבדת
אחיך
-
מפני
שאמר
"נדחים"
(לעיל
,
א)
,
הוצרך
להזכיר
שכן
יהיה
זה
הדין
בשמלה
וכל
אבדה
שיורה
צורת
הנחתם
שזו
היא
אבידה
,
ולא
הונחה
שם
לדעת
,
כמו
שיורה
עניין
היותם
נדחים
בשור
ושה
,
שהם
אובדים.
אשר
תאבד
ממנו
-
לא
שיאבדה
לדעת.
וכן
אם
היתה
במקום
שאבודה
ממנו
ומכל
אדם
,
כמו
שהיה
נאבדת
בזוטו
של
ים
ובשלוליתו
של
נהר
,
שאין
אני
קורא
בזה
אשר
תאבד
ממנו
-
כי
לא
ממנו
לבד
היא
אובדת.
לא
תוכל
להתעלם
-
כבר
בארנו
מתי
לא
יחוייב
להטפל
בה
ואינו
קרוי
התעלם
(לעיל
,
א).
וכבר
נתבאר
בפרשת
'ואלה
המשפטים'
(שמ'
כג
,
ד)
,
שזאת
המצוה
נוהגת
גם
באבידת
רשעי
ישראל.
ולפי
שהזהיר
על
כל
אבדת
אחיו
,
למדנו
שאם
מצא
חמור
והביאו
לביתו
,
עושה
מלאכה
ואוכל
,
ואינו
עומד
בטל
מפני
השב
אבדה
לבעלים;
וכן
העניין
במה
שידמה
לזה.