תנ"ך - כי
תבצר
כרמך
לא
תעולל
אחריך
לגר
ליתום
ולאלמנה
יהיה:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
כִּ֤י
תִבְצֹר֙
כַּרְמְךָ֔
לֹ֥א
תְעוֹלֵ֖ל
אַחֲרֶ֑יךָ
לַגֵּ֛ר
לַיָּת֥וֹם
וְלָאַלְמָנָ֖ה
יִהְיֶֽה:
(דברים פרק כד פסוק כא)
כִּי
תִבְצֹר
כַּרְמְךָ
לֹא
תְעוֹלֵל
אַחֲרֶיךָ
לַגֵּר
לַיָּתוֹם
וְלָאַלְמָנָה
יִהְיֶה:
(דברים פרק כד פסוק כא)
כי
תבצר
כרמך
לא
תעולל
אחריך
לגר
ליתום
ולאלמנה
יהיה:
(דברים פרק כד פסוק כא)
כי
תבצר
כרמך
לא
תעולל
אחריך
לגר
ליתום
ולאלמנה
יהיה:
(דברים פרק כד פסוק כא)
אֲרֵי
תִקטוֹף
כַּרמָך
לָא
תְעָלֵיל
בָּתְרָך
לְגִיוֹרָא
לְיַתמָא
וּלאַרמַלתָּא
יְהֵי
:
לא
תעולל
-
מצאת
בה
עוללות
,
לא
תקחנה.
ואיזו
היא
'עוללות'?
-
כל
שאין
לה
לא
כתף
ולא
נטף;
יש
לה
אחד
מהן
,
הרי
היא
לבעל
הבית
(ראה
ספ"ד
רפה).
וראיתי
בתלמוד
ירושלמי
(ראה
פאה
ז
,
ג
[כ
,
א]):
איזו
היא
'כתף'?
-
פסיגין
זה
על
גב
זה;
'נטף'
-
אילו
התלויות
בשִׁדרה
ויורדות.
כי
תבצר
כרמך
לא
תעולל
אחריך
-
הזהיר
בזה
המקום
,
שמה
ששכח
מבצירת
הכרם
אחריו
,
לא
ישוב
לקחתו
,
ולזה
אמר
אחריך.
ואמר
לא
תעולל
-
לדבר
בהווה
,
כי
יונקות
הגפנים
הם
היותר
ראויות
להשכח
,
כמו
שאמר
באילן:
"לא
תפאר"
(לעיל
,
כ)
,
לפי
שהפארה
היא
יותר
ראויה
שתשכח
מהאילן
כלו.
וכבר
זכרנו
דין
השכחה
באילנות
(שם)
,
וכן
דינה
בכרם.