תנ"ך - והיה
כי־תבוא
אל־הארץ
אשר
ה'
אלהיך
נתן
לך
נחלה
וירשתה
וישבת
בה:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְהָיָה֙
כִּֽי־תָב֣וֹא
אֶל־הָאָ֔רֶץ
אֲשֶׁר֙
יְהוָ֣ה
אֱלֹהֶ֔יךָ
נֹתֵ֥ן
לְךָ֖
נַחֲלָ֑ה
וִירִשְׁתָּ֖הּ
וְיָשַׁ֥בְתָּ
בָּֽהּ:
(דברים פרק כו פסוק א)
וְהָיָה
כִּי־תָבוֹא
אֶל־הָאָרֶץ
אֲשֶׁר
יְהוָה
אֱלֹהֶיךָ
נֹתֵן
לְךָ
נַחֲלָה
וִירִשְׁתָּהּ
וְיָשַׁבְתָּ
בָּהּ:
(דברים פרק כו פסוק א)
והיה
כי־תבוא
אל־הארץ
אשר
ה'
אלהיך
נתן
לך
נחלה
וירשתה
וישבת
בה:
(דברים פרק כו פסוק א)
והיה
כי־תבוא
אל־הארץ
אשר
יהוה
אלהיך
נתן
לך
נחלה
וירשתה
וישבת
בה:
(דברים פרק כו פסוק א)
וִיהֵי
אֲרֵי
תֵיעוֹל
לְאַרעָא
דַּייָ
אֱלָהָך
יָהֵיב
לָך
אַחסָנָא
וְתֵירְתַהּ
וְתִתֵּיב
בַּהּ
:
והיה
כי
תבא
(בנוסחנו:
תבוא)...
וירשתה
וישבת
בה
-
מגיד
שלא
נתחייבו
בבִכורים
עד
שכיבשו
[את
הארץ]
וחילקו
(ראה
קידושין
לז
,
ב).
בעבור
שכתב
"בהניח
יי'"
(דב'
כה
,
יט)
,
אמר
השם
כי
יש
מצות
הן
קודם
הניח
יי'
,
רק
כאשר
תבוא;
והם
הבכורים
והמעשר
,
וכתיבת
התורה
על
האבנים
,
ובנות
המזבח
,
והברכה
והקללה
על
שני
ההרים.
והיה
כי
תבא
(בנוסחנו:
תבוא)...
וירישתה
-
לאחר
ירושה
וישיבה
(ראה
מת"ד
כו
,
א).
והיה
כי
תבא
-
מגיד
שמצות
בִּכורים
אינה
נוהגת
אלא
בארץ
ישראל.
והנה
הוא
מבואר
,
שהתנאי
בה
-
שתשלם
הירושה
והישיבה
בארץ
ישראל
קודם
זה
,
שהרי
אמר:
"ראשית
בכורי
אדמתך
תביא
בית
יי'
אלהיך"
(שמ'
כג
,
יט)
,
רוצה
לומר
שיהיו
מאדמתך
,
וזה
לא
ישלם
כי
אם
אחר
ירושה
וישיבה
,
שידע
כל
אחד
נחלתו;
וכבר
אמר
בזה
המקום
גם
כן:
"ועתה
הנה
הבאתי
את
ראשית
פרי
האדמה
אשר
נתת
לי"
(להלן
,
י).