תנ"ך - הלא־הוא
כמס
עמדי
חתום
באוצרתי:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
הֲלֹא־ה֖וּא
כָּמֻ֣ס
עִמָּדִ֑י
חָת֖וּם
בְּאוֹצְרֹתָֽי:
(דברים פרק לב פסוק לד)
הֲלֹא־הוּא
כָּמֻס
עִמָּדִי
חָתוּם
בְּאוֹצְרֹתָי:
(דברים פרק לב פסוק לד)
הלא־הוא
כמס
עמדי
חתום
באוצרתי:
(דברים פרק לב פסוק לד)
הלא־הוא
כמס
עמדי
חתום
באוצרתי:
(דברים פרק לב פסוק לד)
הֲלָא
כָל
עוֹבָדֵיהוֹן
גְּלַן
קֳדָמַי
גְּנִיזִין
לְיוֹם
דִּינָא
בְּאוֹצְרָי
:
באוצרתי
-
ג'
(מלא
וחסר):
דב'
לב
,
לד;
מ"ב
כ
,
טו;
יש'
לט
,
ד.
באוצרתי
ג'
הלא
הוא
הראיתים
וחבירו.
דמלכים
חס'
ו'.
כמס
-
ל'
וחס';
באוצרתי
-
ג'.
הלא
הוא
כמוס
עמדי
-
כתרגומו;
כסבורים
הם
ששכחתי
מעשיהם?
כולם
גנוזים
ושמורים
לפני!
הלא
הוא
,
פרי
גפנם
ותבואת
שדמותם
(ראה
לעיל
,
לב)
,
כמוס
עמדי?!
הלא
הוא
כמוס
עמדי
-
דברי
גאות
האומות
אני
שומר
,
ואשלם
להם
נקם
על
זאת.
הלא
הוא
כמוס
עמדי
-
דברי
השם;
יש
אומרים:
על
הגזרות;
והקרוב
אלי
שהוא
"יינם"
,
שהוא
"ראש
פתנים"
(לעיל
,
לג)
,
הוא
שמור
עד
שישתוהו.
ומלת
כמוס
-
מטעם
המקום
ידועה
,
כי
אין
לה
משפחה.
חתום
באוצרותי
-
שלא
תגע
בו
יד
(ע"פ
שמ'
יט
,
יג);
רק
הוא
שמור
להם
,
להנקם
מהם.
הלא
הוא
-
הפורענות
שלהם.
כמוס
עמדי
-
סגור
עמדי.
חתום
באוצרותיי
-
שאני
הכנתי
להם
פורענות
וכלימות.
הלא
הוא
כמוס
עמדי
-
ראש
הפתן
האכזרי
שלהם
(ראה
לעיל
,
לג)
שמתי
באוצרותי
,
להאכילם
מפרי
מעשיהם
,
כי
לי
נקם
-
לנקום
נקמת
ישראל
מידם
,
ולי
שלם
-
לשלם
להם
כפעלם
שכחשו
בי.
לעת
תמוט
רגלם
-
כשתתמלא
סאתם
,
כענין
"כי
לא
שלם
עון
האמורי
עד
הנה"
(בר'
טו
,
טז).
ורבי
אברהם
אמר
,
שטעמו:
"וגם
רשע
ליום
רעה"
(מש'
טז
,
ד)
,
והוא
סוד
גדול.
הלא
זה
הרוע
והגנות
אשר
במנהגי
האומות
ההם
,
הוא
גנוז
עמדי
וחתום
באוצרותי
לשמרו
להם
אל
העת
הראוי.