תנ"ך - ואמר
אי
אלהימו
צור
חסיו
בו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְאָמַ֖ר
אֵ֣י
אֱלֹהֵ֑ימוֹ
צ֖וּר
חָסָ֥יוּ
בֽוֹ:
(דברים פרק לב פסוק לז)
וְאָמַר
אֵי
אֱלֹהֵימוֹ
צוּר
חָסָיוּ
בוֹ:
(דברים פרק לב פסוק לז)
ואמר
אי
אלהימו
צור
חסיו
בו:
(דברים פרק לב פסוק לז)
ואמר
אי
אלהימו
צור
חסיו
בו:
(דברים פרק לב פסוק לז)
וְיֵימַר
אָן
דַּחלַתהוֹן
תַּקִיפָא
דַּהֲווֹ
רְחִיצִין
בֵּיהּ
:
אי
-
ל"א
(בלישנא):
בר'
ד
,
ט;
טז
,
ח;
דב'
לב
,
לז;
שו'
יג
,
ו;
ש"א
ט
,
יח;
כה
,
יא;
כו
,
טז;
ל
,
יג;
ש"ב
א
,
ג
,
יג;
טו
,
ב;
מ"א
יג
,
יב;
כב
,
כד;
מ"ב
ג
,
ח;
יש'
נ
,
א;
סו
,
א
(פעמיים);
יר'
ה
,
ז;
ו
,
טז;
יונה
א
,
ח;
מש'
לא
,
ד;
איוב
ב
,
ב;
כח
,
יב
,
כ;
לח
,
יט
(פעמיים)
,
כד;
קה'
ב
,
ג;
יא
,
ו;
אס'
ז
,
ה;
דה"ב
יח
,
כג.
ואמר
הקדוש
ברוך
הוא
עליהם:
אי
אלהימו
-
עבודה
זרה
שעבדו?
צור
חסיו
בו
-
הסלע
שהיו
מתכסין
בו
מפני
החמה
והצינה
,
כלומר
,
שהיו
בטוחין
בו
להגן
עליהם
מן
הרעה.
ואמר
אי
אלהימו
-
וגם
האומות
יאמרו:
איה
נא
אלהיהם
של
ישראל?
ומפני
כבוד
שמי
אצילם
ואנקום
באויביהם;
שגם
מתחילה
"אמרתי
אפאיהם"
לישראל
"ואשביתה...
זכרם"
,
אם
לא
מפני
"כעס
אויב"
,
המתפאר
לאמר:
"ידנו
רמה"
(לעיל
,
כו
-
כז);
אבל
עתה
,
כשיגדל
העניות
והצרה
בשונאי
לישראל
כל
כך
שאזלת
ידם
(ראה
לעיל
,
לו)
,
ויאמרו
האומות:
"ידנו
רמה"
,
ואמר:
אי
אלהימו
-
לכן
אנקם
מהם
,
להתקדש
שמי
שהם
מחללים.
ואמר
-
האויב.
צור
חסיו
בו
-
כאשר
פרשתי
(לעיל
,
ד).
ואמר
האויב:
אי
אלהימו
צור
חסיו
בו
-
אשר
הם
עובדים
תדיר
ומקריבים
לפניו
חלב
ודם
ויין
לנסכים
,
בזמן
שבית
המקדש
קיים?
יקומו
ויעזרכם
-
נגדי
,
כל
אלהות
שלכם
אשר
עבדתם!
יהי
עליכם
סתרה
-
אותו
אלוה
גדול
שלכם!
ואמר
אי
אלהימו
-
האויב
יאמר:
איה
אלהי
ישראל?
כענין
"למה
יאמרו
הגוים
איה
נא
אלהיהם"
(תה'
קטו
,
ב).
אשר
חלב
זבחימו
יאכלו
-
כי
היו
ישראל
תדירים
בעבודת
הקרבנות
והנסכים
מכל
גוי
לאלהיו.
והזכיר
לשון
רבים
,
יאכלו
וישתו
-
לאלהימו
,
שהוא
לשון
רבים
,
ואצל
העמים
רבים
הם;
ולכך
חזר
ואמר:
ראו
עמים
כולם
(ע"פ
מ"א
כב
,
כח)
כי
אני
אני
הוא
-
יחיד
,
ואין
אלהים
עמדי
-
לעזור
לי
,
ואין
כנגדי
להציל
ולמחות
בידי
מלעשות
כל
רצוני
,
להמית
ולמחוץ
,
להחיות
ולרפוא.
אז
יסבב
השם
יתעלה
,
שיכירו
כי
העבודה
זרה
אשר
נטו
אליה
אבותיהם
לא
תציל
אותם
בעת
רעתם
,
ולזה
יאמר
להם
השם
יתעלה
אז
על
יד
עבדיו
הנביאים:
איה
האלוהות
שהלכו
אחריהם
אבותיכם
,
ואיה
העבודה
זרה
שחסו
בה
,
אשר
היו
אוכלים
ישראל
מתקרובת
העבודה
זרה
ההיא
והיו
שותים
מהיין
שינסכו
לשמה?
יקומו
עתה
ויעזרו
אתכם
האלוהות
ההם
,
או
יהי
עליכם
למחסה
ולמסתור
הצור
אשר
חסיתם
בו
,
והיא
העבודה
זרה
שהיא
צור
לפי
מחשבתם!
וכבר
מצאנו
שאמר
להם
השם
יתעלה
זה
פעמים
רבות
בימי
השופטים
(ראה
שו'
י
,
יד)
והנביאים
(ראה
יר'
ב
,
כח).
ואמר
אי
אלהימו
צור
חסיו
בו
-
רוצה
לומר
,
שהשם
יתעלה
יאמר
אז
לישראל:
איה
התועבות
אשר
עשו
מהם
אלוהות
,
ומה
שהוא
צור
לפי
מחשבתם
,
אשר
חסו
בו?!
כאלו
יאמר
,
שלא
היה
כח
באלה
העבודות
זרות
לשמרם
,
אך
הם
היו
סבה
לנפילתם
ברע.