תנ"ך - אשכיר
חצי
מדם
וחרבי
תאכל
בשר
מדם
חלל
ושביה
מראש
פרעות
אויב:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
אַשְׁכִּ֤יר
חִצַּי֙
מִדָּ֔ם
וְחַרְבִּ֖י
תֹּאכַ֣ל
בָּשָׂ֑ר
מִדַּ֤ם
חָלָל֙
וְשִׁבְיָ֔ה
מֵרֹ֖אשׁ
פַּרְע֥וֹת
אוֹיֵֽב:
(דברים פרק לב פסוק מב)
אַשְׁכִּיר
חִצַּי
מִדָּם
וְחַרְבִּי
תֹּאכַל
בָּשָׂר
מִדַּם
חָלָל
וְשִׁבְיָה
מֵרֹאשׁ
פַּרְעוֹת
אוֹיֵב:
(דברים פרק לב פסוק מב)
אשכיר
חצי
מדם
וחרבי
תאכל
בשר
מדם
חלל
ושביה
מראש
פרעות
אויב:
(דברים פרק לב פסוק מב)
אשכיר
חצי
מדם
וחרבי
תאכל
בשר
מדם
חלל
ושביה
מראש
פרעות
אויב:
(דברים פרק לב פסוק מב)
אֲרַוֵי
גִיררַי
מִדְּמָא
וְחַרבִּי
תְּקַטֵיל
בְּעַמְמַיָא
מִדַּם
קְטִילִין
וּשׁבַן
לְאַעדָּאָה
כִתרִין
מֵרֵישׁ
סָנְאָה
וּבעֵיל
דְּבָבָא
:
אשכיר
-
ל';
ושביה
-
ל';
פרעות
-
ל'.
אשכיר
חצי
מדם
האויב
,
וחרבי
תאכל
בשרם.
מדם
חלל
ושביה
-
זאת
תהיה
להם
מעֲוֹן
דם
חללי
ישראל
ושביה
ששבו
מהם.
[ואני
אומר:
מאיזה
דם
אשכיר
חיציי?
-
מדם
חלל
ושבייה.
ואיזה
בשר
תאכל
חרבי?
-
דם
חלל
ושבייה.]
מראש
פרעות
אויב
-
מפשע
תחלת
פרצות
האויב:
כשהקדוש
ברוך
הוא
נפרע
מן
האומות
,
פוקד
עליהם
עונם
ועון
אבותם
מראשית
פרצה
שפרצו
בישראל
(ראה
ספ"ד
שלב).
[ואני
אומר
,
שאשכיר
חיציי
מדם
,
שהוא
מוסב
אף
על
סוף
המקרא;
מאיזה
דם
אשכיר
חיצי?
-
מראש
האויב
כשאבא
ליפרע
ממנו.]
פרעות
-
כמו
"וראשו
יהיה
פרוע"
(וי'
יג
,
מה);
לשון
סתירה
ופירצה.
מדַם
חלל
-
פירוש
מדָם.
וטעם
שביה
-
הפצועים.
מראש
פרעות
אויב
-
פירוש
תאכל
בשר.
וטעם
מראש
-
להתיז
הראש.
פרעות
-
כמו
"בפרוע
פרעות"
(שו'
ה
,
ב).
גם
קדמונינו
אמרו
(ראה
מגילה
כא
,
ב):
הנפרע.
אשכיר
חצי
מדם
שונאיהם
-
שישפכו
חיצי
דם
האויבים
לשכרון.
וחרבי
תאכל
בשר
-
תכלה
בשר
צריהם.
מדם
חלל
ושביה
-
של
אויבים
אשכיר
חיצי.
מראש
פרעות
אויב
-
שאפרע
מראש
האויב
,
ויהא
ראשו
פרוע
כמנוגע
(ראה
וי'
יג
,
מה)
,
ופורענות
יחול
על
ראשו.
ולזה
ארוה
אז
חצי
מדם
האויב
וחרבי
תאכל
בשר
,
מפני
דם
החלל
שהרגו
בישראל
ומחמס
השביה
ששבו
מהם
,
ומפני
ראש
הפרעות
שפרע
האויב
בישראל
במה
שהשבית
אותו
מעשות
המצות
,
כמו
שמצאנו
במלכות
יון.
מדם
חלל
ושביה
מראש
פרעות
אויב
-
הוא
שב
אל
מה
שאמר
"אשיב
נקם
לצרי"
(לעיל
,
מא);
והרצון
בזה
,
שישיב
נקם
לו
ממה
שהרע
לישראל
,
מדם
חלל
שהרג
בהם
ומחמס
השביה
ששבה
מהם
,
ומה
שהרע
להם
במה
שהפריעם
והשביתם
מעשות
מצות
התורה.
או
יהיה
שב
אל
אומרו
אשכיר
חיצי
מדם
,
אמרו
מדם
חלל
ושביה;
ואמרו
מראש
פרעות
אויב
יהיה
שב
לאומרו
וחרבי
תאכל
בשר
וירצה
בזה
,
שחרבו
תאכל
בשר
מהנבחר
שבפרעות
האויב
,
שנִשבַּת
העברת
התער
עליהם
על
רוע
מעלליהם
,
כי
לא
תמוט
רגלם
עדיין
(ראה
לעיל
,
לה).