תנ"ך - ואת־הנגב
ואת־הככר
בקעת
ירחו
עיר
התמרים
עד־צער:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְאֶת־הַנֶּ֗גֶב
וְֽאֶת־הַכִּכָּ֞ר
בִּקְעַ֧ת
יְרֵח֛וֹ
עִ֥יר
הַתְּמָרִ֖ים
עַד־צֹֽעַר:
(דברים פרק לד פסוק ג)
וְאֶת־הַנֶּגֶב
וְאֶת־הַכִּכָּר
בִּקְעַת
יְרֵחוֹ
עִיר
הַתְּמָרִים
עַד־צֹעַר:
(דברים פרק לד פסוק ג)
ואת־הנגב
ואת־הככר
בקעת
ירחו
עיר
התמרים
עד־צער:
(דברים פרק לד פסוק ג)
ואת־הנגב
ואת־הככר
בקעת
ירחו
עיר
התמרים
עד־צער:
(דברים פרק לד פסוק ג)
וְיָת
דָּרוֹמָא
וְיָת
מֵישְׁרָא
בִּקעַת
יְרֵחוֹ
קִריַת
דִּקלַיָא
עַד
צֹעַר
:
ואת
הנגב
-
ארץ
הדרום
(ראה
ספ"ד
שנז).
דבר
אחר
(ראה
שם):
מערת
המכפלה
,
שנאמר
"ויעלו
בנגב
ויבא
עד
חברון"
(במ'
יג
,
כב).
ואת
הככר
-
הראהו
שלמה
יוצק
כלי
בית
המקדש
,
[שנאמר]
"בככר
הירדן
[יצקם
המלך]
במעבה
האדמה"
(מ"א
ז
,
מו;
ראה
ספ"ד
שנז).
ואת
כל
נפתלי
ואת
ארץ
אפרים
ומנשה
ואת
כל
ארץ
יהודא
יהודה
-
ושאר
השבטים
היו
בנגב
,
הככר
ובביקעת
יריחו
,
שהוא
מונה
למשה
,
וכְלָלָם
יחד.
עיר
התמרים
עד
צוער
-
לפי
שיריחו
היתה
עיר
הריח
(ראה
רש"י
מ"ב
כ
,
יג
ומשנה
תמיד
ג
,
ח)
,
וחשיבות
גדול
היה
בה
,
מונה
אותה
בפירוש.
מים
האחרון
היה
גבול
ארץ
ישראל
לצד
מערב.
ורבותינו
דרשו
(ראה
ספ"ד
שנז):
"עד
דן"
(לעיל
,
א)
-
שהראהו
שמשון
שהיה
משונה
,
שבא
מדן
(ראה
שו'
יג
,
ב
,
כד
-
כה).
ואת
כל
נפתלי
-
שהראהו
דבורה
וברק
מקדש
נפתלי
נלחם
עם
סיסרא
(ראה
שו'
ד
,
ה
-
ז).
ואת
ארץ
אפרים
-
שהראהו
כיצד
יהושע
שבא
מאפרים
(ראה
במ'
יג
,
ח)
כבש
הארץ
,
ומלכי
ישראל
שהיו
רובם
מאפרים
,
מירבעם
(ראה
מ"א
יא
,
כו)
ואילך
,
הראהו.
ומנשה
-
שהראהו
נצחון
גדעון
ויפתח
שהיו
ממנשה
(ראה
שו'
ו
,
טו;
יא
,
א).
ואת
כל...
יהודה
-
דוד
ושלמה
ומלכי
בית
דוד.
עד
הים
האחרון
-
דרשו
רבותינו
(ספ"ד
שנז):
היום
האחרון;
שהראה
לו
ימות
המשיח
עד
סוף
העולם.
כל
זה
כתב
רבנו
שלמה.
והזכיר
בקעת
ירחו
-
בעבור
היותה
בקעה
עמוקה
,
ולא
היתה
נראית
מראש
ההר;
אבל
הראהו
במעשה
נס.