תנ"ך - רק
חזק
ואמץ
מאד
לשמר
לעשות
ככל־התורה
אשר
צוך
משה
עבדי
אל־תסור
ממנו
ימין
ושמאול
למען
תשכיל
בכל
אשר
תלך:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
רַק֩
חֲזַ֨ק
וֶאֱמַ֜ץ
מְאֹ֗ד
לִשְׁמֹ֤ר
לַֽעֲשׂוֹת֙
כְּכָל־הַתּוֹרָ֔ה
אֲשֶׁ֤ר
צִוְּךָ֙
מֹשֶׁ֣ה
עַבְדִּ֔י
אַל־תָּס֥וּר
מִמֶּ֖נּוּ
יָמִ֣ין
וּשְׂמֹ֑אול
לְמַ֣עַן
תַּשְׂכִּ֔יל
בְּכֹ֖ל
אֲשֶׁ֥ר
תֵּלֵֽךְ:
(יהושע פרק א פסוק ז)
רַק
חֲזַק
וֶאֱמַץ
מְאֹד
לִשְׁמֹר
לַעֲשׂוֹת
כְּכָל־הַתּוֹרָה
אֲשֶׁר
צִוְּךָ
מֹשֶׁה
עַבְדִּי
אַל־תָּסוּר
מִמֶּנּוּ
יָמִין
וּשְׂמֹאול
לְמַעַן
תַּשְׂכִּיל
בְּכֹל
אֲשֶׁר
תֵּלֵךְ:
(יהושע פרק א פסוק ז)
רק
חזק
ואמץ
מאד
לשמר
לעשות
ככל־התורה
אשר
צוך
משה
עבדי
אל־תסור
ממנו
ימין
ושמאול
למען
תשכיל
בכל
אשר
תלך:
(יהושע פרק א פסוק ז)
רק
חזק
ואמץ
מאד
לשמר
לעשות
ככל־התורה
אשר
צוך
משה
עבדי
אל־תסור
ממנו
ימין
ושמאול
למען
תשכיל
בכל
אשר
תלך:
(יהושע פרק א פסוק ז)
לְחוֹד
תְּקַף
וְעֵילַם
לַחדָּא
לְמִטַר
לְמֶעֱבַד
כְּכָל
אוֹרָיתָא
דְּפַקְדָך
מֹשֶׁה
עַבדִּי
לָא
תִסטֵי
מִנֵיהּ
לְיַמִינָא
וְלִסמָאלָא
בְּדִיל
דְּתַצלַח
בְּכָל
אֲתַר
דִּתהָך
:
ואמץ
-
ב'
(בפתח):
יהו'
א
,
ז;
דה"א
כח
,
כ.
משה
עבדי
-
ג':
ראה
לעיל
,
ב.
ממנו
-
ו'
סבירין:
וי'
ו
,
ח;
כז
,
ט;
יהו'
א
,
ז;
שו'
יא
,
לד;
מ"א
כב
,
מג;
מ"ב
ד
,
לט.
בכל
אשר
תלך
-
ג':
*בר'
כח
,
טו;
יהו'
א
,
ז
,
ט.
ואמץ
-
ב'
לשלמה;
ממנו
-
ו'
סביר'.
רק
חזק
ואמץ
מאד
-
בתורה
,
כמו
שהוא
אומר:
לשמור
לעשות
ככל
התורה.
[
תשכיל
-
תצליח].
אל
תסור
ממנו
-
שב
אל
משה
,
ופירושו:
מדרכו
הטובה.
או
פירוש
ממנו
-
מספר
התורה;
ואע"פ
שלא
זכר
'ספר'
,
הנה
זכר
התורה.
ובמסורה:
ו'
סבירין
'ממנה'.
למען
תשכיל
-
פירושו
תצליח
,
וכן
תרגם
יונתן:
"בדיל
דתצלח";
וכן
תרגם
אונקלוס
"למען
תשכילו"
(דב'
כט
,
ח):
"בדיל
דתצלחון".
והנה
הזהירו
השם
יתברך
לבלתי
נטות
מדברי
התורה
ימין
ושמאל
,
רוצה
לומר:
שלא
יוסיף
לדבריה
ולא
יגרע
מהם.
והנה
נראה
הנטיה
לימין
הוא
כשיוסיף
על
דבריה
,
והנטיה
לשמאל
כשיגרע
מדבריה.
ממנו
-
כנוי
אל
כל;
ונכון
גם
כן
לתורה
,
כי
היא
ספר
וגם
היא
גשם.
למען
תשכיל
-
פעל
משם
ההשכל
,
אשר
ידע
ענינו
מי
שידע
ספר
המדות
לארסטו;
ובכלל
כי
העקר
המכוון
בכאן
בזאת
ההצלחה
הנזכרת
פה
נמשך
עם
ההשכל
,
הוא
לכבוש
הארץ
,
שצריך
לזה
ההשכל
בענינים
המעשיים;
ואם
מידיעת
התורה
אין
ספק
שגם
כן
תושג
ההצלחה
בשכל
האמתי
שהוא
העיוני.