תנ"ך - וישב׀
בעיר
ההיא
עד־עמדו
לפני
העדה
למשפט
עד־מות
הכהן
הגדול
אשר
יהיה
בימים
ההם
אז׀
ישוב
הרוצח
ובא
אל־עירו
ואל־ביתו
אל־העיר
אשר־נס
משם:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְיָשַׁ֣ב׀
בָּעִ֣יר
הַהִ֗יא
עַד־עָמְד֞וֹ
לִפְנֵ֤י
הָעֵדָה֙
לַמִּשְׁפָּ֔ט
עַד־מוֹת֙
הַכֹּהֵ֣ן
הַגָּד֔וֹל
אֲשֶׁ֥ר
יִֽהְיֶ֖ה
בַּיָּמִ֣ים
הָהֵ֑ם
אָ֣ז׀
יָשׁ֣וּב
הָרוֹצֵ֗חַ
וּבָ֤א
אֶל־עִירוֹ֙
וְאֶל־בֵּית֔וֹ
אֶל־הָעִ֖יר
אֲשֶׁר־נָ֥ס
מִשָּֽׁם:
(יהושע פרק כ פסוק ו)
וְיָשַׁב׀
בָּעִיר
הַהִיא
עַד־עָמְדוֹ
לִפְנֵי
הָעֵדָה
לַמִּשְׁפָּט
עַד־מוֹת
הַכֹּהֵן
הַגָּדוֹל
אֲשֶׁר
יִהְיֶה
בַּיָּמִים
הָהֵם
אָז׀
יָשׁוּב
הָרוֹצֵחַ
וּבָא
אֶל־עִירוֹ
וְאֶל־בֵּיתוֹ
אֶל־הָעִיר
אֲשֶׁר־נָס
מִשָּׁם:
(יהושע פרק כ פסוק ו)
וישב׀
בעיר
ההיא
עד־עמדו
לפני
העדה
למשפט
עד־מות
הכהן
הגדול
אשר
יהיה
בימים
ההם
אז׀
ישוב
הרוצח
ובא
אל־עירו
ואל־ביתו
אל־העיר
אשר־נס
משם:
(יהושע פרק כ פסוק ו)
וישב׀
בעיר
ההיא
עד־עמדו
לפני
העדה
למשפט
עד־מות
הכהן
הגדול
אשר
יהיה
בימים
ההם
אז׀
ישוב
הרוצח
ובא
אל־עירו
ואל־ביתו
אל־העיר
אשר־נס
משם:
(יהושע פרק כ פסוק ו)
וְיִתֵּיב
בְּקַרתָּא
הַהִיא
עַד
דִּיקוּם
קֳדָם
כְּנִשׁתָּא
לְדִינָא
עַד
דִּימוּת
כָּהֲנָא
רַבָּא
דִּיהֵי
בְּיוֹמַיָא
הָאִנוּן
בְּכֵין
יְתוּב
קָטוֹלָא
וְייֵעוֹל
לְקַרתֵּיהּ
וּלבֵיתֵיהּ
לְקַרתָּא
דַּעֲרַק
מִתַּמָן
:
עמדו
-
ד':
במ'
לה
,
יב;
יהו'
כ
,
ו
,
ט;
דה"ב
לד
,
לא.
למשפט
-
ה"י:
*במ'
לה
,
יב;
דב'
יז
,
ח;
יהו'
כ
,
ו;
שו'
ד
,
ה;
ש"ב
טו
,
ב
,
ו;
יש'
כח
,
כו;
מא
,
א;
נד
,
יז;
נט
,
יא;
יר'
ל
,
יא;
מו
,
כח;
מל'
ג
,
ה;
תה'
ט
,
ח;
עו
,
י.
הרוצח
-
ד'
מלא
(בלישנא):
ראה
לעיל
,
ג.
ואל
-
ביתו
-
ג':
יהו'
כ
,
ו;
ש"ב
יא
,
יג;
מ"א
טז
,
ז.
עמדו
-
ד';
למשפט
-
ה"י;
הרוצח
-
ד'
מל';
ואל
-
ביתו
-
ג'.
עד
עמדו...
למשפט
-
אם
יפטר
מגלות
,
יפטר
,
ואם
יתחייב
גלות
,
יחזור
למקלטו
וישב
שם
עד
מות
הכהן
(ראה
מכות
ט
,
ב).
עד
עמדו
לפני
העדה
למשפט
עד
מות
הכהן
הגדול
-
הרוצח
היה
נס
אל
אחת
הערים
,
ובית
דין
שולחין
אחריו
ומביאין
אותו
,
ועומד
למשפט:
אם
נתחייב
מיתה
הורגין
אותו
,
אם
נתחייב
גלות
משיבין
אותו
למקומו
,
וישב
שם
עד
מות
הכהן
הגדול;
והמקרא
קצר.
וטעם
עד
מות
הכהן
הגדול
פירשוהו
רבותינו
ז"ל
(ראה
ספ"ב
קס):
רבי
מאיר
אומר:
רוצח
מקצר
ימיו
שלאדם
,
וכהן
גדול
מאריך;
אינו
דין
שיהא
המקצר
לפני
המאריך.
ויש
אומרים:
הרוצח
מטמא
את
הארץ
ומסלק
את
השכינה
,
וכהן
גדול
גורם
לשכינה
שתשרה
על
אדם
בארץ;
אינו
דין
שיהא
זה
לפני
זה.
וישב
בעיר
ההיא
עד
עמדו
לפני
העדה
למשפט
ועד
מות
הכהן
הגדול
-
פירוש:
ואם
עמד
בדין
ולא
נתחייב
מיתה
,
ישוב
ויעמוד
שם
עד
מות
הכהן
הגדול.