תנ"ך - וישכם
יהושע
בבקר
ויסעו
מהשטים
ויבאו
עד־הירדן
הוא
וכל־בני
ישראל
וילנו
שם
טרם
יעברו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיַּשְׁכֵּם֩
יְהוֹשֻׁ֨עַ
בַּבֹּ֜קֶר
וַיִּסְע֣וּ
מֵהַשִּׁטִּ֗ים
וַיָּבֹ֙אוּ֙
עַד־הַיַּרְדֵּ֔ן
ה֖וּא
וְכָל־בְּנֵ֣י
יִשְׂרָאֵ֑ל
וַיָּלִ֥נוּ
שָׁ֖ם
טֶ֥רֶם
יַעֲבֹֽרוּ:
(יהושע פרק ג פסוק א)
וַיַּשְׁכֵּם
יְהוֹשֻׁעַ
בַּבֹּקֶר
וַיִּסְעוּ
מֵהַשִּׁטִּים
וַיָּבֹאוּ
עַד־הַיַּרְדֵּן
הוּא
וְכָל־בְּנֵי
יִשְׂרָאֵל
וַיָּלִנוּ
שָׁם
טֶרֶם
יַעֲבֹרוּ:
(יהושע פרק ג פסוק א)
וישכם
יהושע
בבקר
ויסעו
מהשטים
ויבאו
עד־הירדן
הוא
וכל־בני
ישראל
וילנו
שם
טרם
יעברו:
(יהושע פרק ג פסוק א)
וישכם
יהושע
בבקר
ויסעו
מהשטים
ויבאו
עד־הירדן
הוא
וכל־בני
ישראל
וילנו
שם
טרם
יעברו:
(יהושע פרק ג פסוק א)
וְאַקדֵּים
יְהוֹשֻׁעַ
בְּצַפרָא
וּנטַלוּ
מִשִׁטִין
וַאֲתוֹ
עַד
יַרדְּנָא
הוּא
וְכָל
בְּנֵי
יִשׂרָאֵל
וּבָתוּ
תַמָן
קֳדָם
דְּיִעבְּרוּן
:
וכל
-
בני
-
ו':
שמ'
לד
,
ל;
במ'
כז
,
כא;
יהו'
ג
,
א;
שו'
ז
,
יב;
מ"א
ח
,
סג;
דה"ב
ז
,
ג.
מהשטים
-
ל';
וכל
-
בני
-
ו';
וילנו
-
ל'
חס'.
והנה
ביום
השלישי
מאלו
שלשת
ימים
השכים
יהושע
בבקר
להזדרז
על
זאת
המלאכה
,
כי
המלאכה
ליי'
,
ובאו
עד
הירדן
,
הוא
וכל...
ישראל
,
ולנו
שם
טרם
יעברו
את
הירדן.
והנה
לא
עברו
הירדן
בלילה
ההוא
,
אחר
עבור
השלשת
ימים
שזכר
יהושע
,
לסבות
שלש:
האחת
היא
,
כי
השם
יתברך
רצה
שיתפרסם
זה
המופת
לישראל
,
כדי
שתהיה
אמונתם
בשם
יתברך
וביהושע
נביאו
יותר
חזקה.
ולזה
חוייב
להמתין
עבור
הירדן
עד
בקר
יום
הרביעי.
והשנית
היא
,
שהשם
יתברך
רצה
שיהיה
המופת
הזה
כלי
להפיל
אימה
ופחד
על
כל
מלכי
האמורי
והכנעני
,
ולזה
היה
ראוי
שיהיה
בעת
שיראו
האנשים
זה
המופת
,
והוא
היום.
והשלישית
היא
,
שרצה
השם
יתברך
שיתקדשו
העם
כדי
שיהיו
ראויים
יותר
אל
שיעשה
זה
המופת
בעבורם
,
עם
שזה
הביאם
לדקדק
יותר
בענין
אלו
הנפלאות
,
כי
זה
ממה
שיישירם
להשיג
מה
שהיה
בהם
מהפלא
והזרות.
ולזה
הוכרח
לומר
שלנו
שם
טרם
יעבורו
,
כי
יחשוב
,
לפי
שיעד
יהושע
להם
שכאשר
ישלמו
שלשת
ימים
יעברו
את
הירדן
,
ויבא
זה
לחשב
,
שיעברו
הירדן
בתחלת
הלילה
שאחריהם;
ומפני
זה
הוכרח
לבאר
,
שלא
עברו
את
הירדן
כי
אם
ביום
,
כדי
שיתבאר
יותר
לדורות
הבאים
אמתת
זה
הספור.
ולזאת
הסבה
בעינה
צוה
יהושע
לשנים
העשר
איש
שירימו
להם
אבן
אחת
לאיש
על
שכמו
,
למען
יהיו
האבנים
האלה
לזכרון
לבני
ישראל
עד
עולם
על
דבר
זה
המופת.