תנ"ך - וכבוא
נשאי
הארון
עד־הירדן
ורגלי
הכהנים
נשאי
הארון
נטבלו
בקצה
המים
והירדן
מלא
על־כל־גדותיו
כל
ימי
קציר:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וּכְב֞וֹא
נֹשְׂאֵ֤י
הָֽאָרוֹן֙
עַד־הַיַּרְדֵּ֔ן
וְרַגְלֵ֤י
הַכֹּֽהֲנִים֙
נֹשְׂאֵ֣י
הָאָר֔וֹן
נִטְבְּל֖וּ
בִּקְצֵ֣ה
הַמָּ֑יִם
וְהַיַּרְדֵּ֗ן
מָלֵא֙
עַל־כָּל־גְּדוֹתָ֔יו
כֹּ֖ל
יְמֵ֥י
קָצִֽיר:
(יהושע פרק ג פסוק טו)
וּכְבוֹא
נֹשְׂאֵי
הָאָרוֹן
עַד־הַיַּרְדֵּן
וְרַגְלֵי
הַכֹּהֲנִים
נֹשְׂאֵי
הָאָרוֹן
נִטְבְּלוּ
בִּקְצֵה
הַמָּיִם
וְהַיַּרְדֵּן
מָלֵא
עַל־כָּל־גְּדוֹתָיו
כֹּל
יְמֵי
קָצִיר:
(יהושע פרק ג פסוק טו)
וכבוא
נשאי
הארון
עד־הירדן
ורגלי
הכהנים
נשאי
הארון
נטבלו
בקצה
המים
והירדן
מלא
על־כל־גדותיו
כל
ימי
קציר:
(יהושע פרק ג פסוק טו)
וכבוא
נשאי
הארון
עד־הירדן
ורגלי
הכהנים
נשאי
הארון
נטבלו
בקצה
המים
והירדן
מלא
על־כל־גדותיו
כל
ימי
קציר:
(יהושע פרק ג פסוק טו)
וּכמִמטֵי
נָטְלֵי
אֲרוֹנָא
עַד
יַרדְּנָא
וְרַגלֵי
כָהֲנַיָא
נָטְלֵי
אֲרוֹנָא
טְבִילָא
בִּקצָת
מַיָא
וְיַרדְּנָא
מְלֵי
עַל
כָּל
כֵּיפוֹהִי
כָּל
יוֹמֵי
חֲצָדָא
:
וכבוא
-
ג':
*דב'
כג
,
יב;
יהו'
ג
,
טו;
ח
,
כט.
והירדן
-
ג':
*דב'
ג
,
יז;
יהו'
ג
,
טו;
יח
,
כ.
על
-
כל
-
ג'
בסיפרא
(בלישנא):
יהו'
ג
,
טו;
ד
,
יח;
כב
,
כ.
על
-
כל
-
כל
סיפרא
'אל
-
כל
,
ואל
-
כל'
בר
מן
ג'
'על
-
כל
,
ועל
-
כל':
יהו'
ג
,
טו;
ד
,
יח;
כב
,
כ.
גדותיו
-
ד':
יהו'
ג
,
טו;
ד
,
יח;
יש'
ח
,
ז;
דה"א
יב
,
טז.
וכבוא
-
ג';
נטבלו
-
ל';
על
-
כל
-
ג'
בסיפ';
גדותיו
-
ד'.
גדותיו
-
לשון
שפה
גבוהה.
כל
ימי
קציר
-
וימי
ניסן
ימי
קציר
הם.
על
כל
גדותיו
-
על
כל
שפתיו
,
מפה
ומפה.
כל
ימי
קציר
-
כלומר:
אע"פ
שהיו
ימי
קציר
היה
מלא
על
כל
גדותיו;
ובניסן
עברו
בעשור
לחדש
(ראה
יהו'
ד
,
יט)
,
שהם
ימי
קציר.
או
פירושו:
כי
כן
מנהגו
להיות
מלא
ימי
הקציר
,
ואמר:
והירדן
היה
מלא
-
כמשפטו
להיות
מלא
כל
ימי
קציר
,
כי
בהחל
ימי
החֹם
יתפשר
השלג
אשר
בהרים
ויִמלאו
הנהרות;
וכן
אומר
בדברי
הימים
,
כשעברו
מבני
גד
אל
דוד
לעזור
,
"הם
אשר
עברו
את
הירדן
בחדש
הראשון
והוא
ממלא
על
כל
גדותיו"
(דה"א
יב
,
טז).
והנה
ספר
,
שכן
היה
הענין
,
רוצה
לומר:
שבבא
נושאי
הארון
עד
הירדן
ורגלי
הכהנים
נטבלו
בקצה
המים
,
תכף
עמדו
המים
היורדים
מלמעלה
כמו
נד
אחד
הרחק
מאד
מעיר
אחת
ששמה
אדם
אשר
מצד
צרתן
,
והיורדים
על
ים
הערבה
תמו
נכרתו
בהפסק
ירידת
המים
מלמעלה
,
והעם
עמדו
נגד
יריחו.