תנ"ך - ואת־היבוסי
ישב
ירושלם
לא
הורישו
בני
בנימן
וישב
היבוסי
את־בני
בנימן
בירושלם
עד
היום
הזה:
פ
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְאֶת־הַיְבוּסִי֙
יֹשֵׁ֣ב
יְרוּשָׁלִַ֔ם
לֹ֥א
הוֹרִ֖ישׁוּ
בְּנֵ֣י
בִנְיָמִ֑ן
וַיֵּ֨שֶׁב
הַיְבוּסִ֜י
אֶת־בְּנֵ֤י
בִנְיָמִן֙
בִּיר֣וּשָׁלִַ֔ם
עַ֖ד
הַיּ֥וֹם
הַזֶּֽה:
פ
(שופטים פרק א פסוק כא)
וְאֶת־הַיְבוּסִי
יֹשֵׁב
יְרוּשָׁלִַם
לֹא
הוֹרִישׁוּ
בְּנֵי
בִנְיָמִן
וַיֵּשֶׁב
הַיְבוּסִי
אֶת־בְּנֵי
בִנְיָמִן
בִּירוּשָׁלִַם
עַד
הַיּוֹם
הַזֶּה:
פ
(שופטים פרק א פסוק כא)
ואת־היבוסי
ישב
ירושלם
לא
הורישו
בני
בנימן
וישב
היבוסי
את־בני
בנימן
בירושלם
עד
היום
הזה:
פ
(שופטים פרק א פסוק כא)
ואת־היבוסי
ישב
ירושלם
לא
הורישו
בני
בנימן
וישב
היבוסי
את־בני
בנימן
בירושלם
עד
היום
הזה:
פ
(שופטים פרק א פסוק כא)
וְיָת
יְבוּסָאֵי
יָתְבֵי
יְרוּשׁלֶם
לָא
תָרִיכוּ
בְּנֵי
בִניָמִין
וִיתֵיב
יְבוּסָאָה
עִם
בְּנֵי
בִניָמִין
בִּירוּשׁלֶם
עַד
יוֹמָא
הָדֵין
:
ישב
ירושלם
-
ז'
(בלישנא):
שו'
א
,
כא;
יש'
ה
,
ג;
ח
,
יד;
כב
,
כא;
זכ'
יב
,
ז
,
ח
,
י.
יושב
ירושלם
ז'
ואת
היבוסי
דשפטים
שפטו
נא
והלבשתיו
כתנתך
ביום
ההוא
יגן
יי'
למקדש
ושפכתי
על
בית
דויד
והושע
יי'.
ואת
היבוסי
יושבי
ירושלם
-
מחוז
היה
בירושלם
ששמו
יבוס
,
ומבני
אבימלך
היו
,
ולא
הורישם
מפני
השבועה
עד
שבא
דוד
,
לפי
שעדיין
היה
נכדו
קיים
,
והוא
נשבע
לו
ולנינו
ולנכדו
(בר'
כא
,
כג
-
כד).
לא
הורישו
בני
בנימן
-
ובספר
יהושע
אומר
"לא
יכלו
בני
יהודה
להורישם"
(יהו'
טו
,
סג)
,
והוא
כמו
שפירשנו
,
כי
ירושלם
בין
יהודה
ובנימן.
ומה
שאמר
עד
היום
הזה
-
שמואל
הנביא
כתב
כן
,
כי
הוא
כתב
ספר
שופטים
לפי
הקבלה
(ב"ב
יד
,
ב)
,
ובימיו
היה
עדיין
היבוסי
בירושלם
,
ואף
בימי
דוד
,
כמו
שכתוב
(ש"ב
ה
,
ו).
ראוי
שתדע
,
כי
היבוסי
ישב
בירושלם
עד
ימי
דוד
,
כמו
שנזכר
בספר
שמואל
(ש"א
ה
,
ו);
והיתה
סבת
עמדו
שם
-
הברית
שכרת
אברהם
עם
אבימלך
שלא
ישקר
לו
ולנינו
ולנכדו.
והנה
שמואל
הנביא
כתב
זה
הספר
,
כמו
שאמרו
רבותינו
ז"ל
(ב"ב
יד
,
ב)
,
והוא
אשר
אמר
עד
היום
הזה
,
רוצה
לומר:
עד
ימי
כתבו
זה
הספר.
והנה
זכר
אחר
זה
מה
שנשאר
מהגוים
האלה
בגבול
ישראל
,
לבאר
שהם
היו
להם
למוקש
כמו
שנזכר
בתורה
(שמ'
לד
,
יב).