תנ"ך - ויאמר
אדני־בזק
שבעים
׀
מלכים
בהנות
ידיהם
ורגליהם
מקצצים
היו
מלקטים
תחת
שלחני
כאשר
עשיתי
כן
שלם־לי
אלהים
ויביאהו
ירושלם
וימת
שם:
פ
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיֹּ֣אמֶר
אֲדֹֽנִי־בֶ֗זֶק
שִׁבְעִ֣ים
׀
מְלָכִ֡ים
בְּֽהֹנוֹת֩
יְדֵיהֶ֨ם
וְרַגְלֵיהֶ֜ם
מְקֻצָּצִ֗ים
הָי֤וּ
מְלַקְּטִים֙
תַּ֣חַת
שֻׁלְחָנִ֔י
כַּאֲשֶׁ֣ר
עָשִׂ֔יתִי
כֵּ֥ן
שִׁלַּם־לִ֖י
אֱלֹהִ֑ים
וַיְבִיאֻ֥הוּ
יְרוּשָׁלִַ֖ם
וַיָּ֥מָת
שָֽׁם:
פ
(שופטים פרק א פסוק ז)
וַיֹּאמֶר
אֲדֹנִי־בֶזֶק
שִׁבְעִים
׀
מְלָכִים
בְּהֹנוֹת
יְדֵיהֶם
וְרַגְלֵיהֶם
מְקֻצָּצִים
הָיוּ
מְלַקְּטִים
תַּחַת
שֻׁלְחָנִי
כַּאֲשֶׁר
עָשִׂיתִי
כֵּן
שִׁלַּם־לִי
אֱלֹהִים
וַיְבִיאֻהוּ
יְרוּשָׁלִַם
וַיָּמָת
שָׁם:
פ
(שופטים פרק א פסוק ז)
ויאמר
אדני־בזק
שבעים
׀
מלכים
בהנות
ידיהם
ורגליהם
מקצצים
היו
מלקטים
תחת
שלחני
כאשר
עשיתי
כן
שלם־לי
אלהים
ויביאהו
ירושלם
וימת
שם:
פ
(שופטים פרק א פסוק ז)
ויאמר
אדני־בזק
שבעים
׀
מלכים
בהנות
ידיהם
ורגליהם
מקצצים
היו
מלקטים
תחת
שלחני
כאשר
עשיתי
כן
שלם־לי
אלהים
ויביאהו
ירושלם
וימת
שם:
פ
(שופטים פרק א פסוק ז)
וַאֲמַר
אֲדֹנִי
בֶזֶק
שִׁבעִין
מַלכִין
קַרסוּלֵי
יְדֵיהוֹן
וְרַגלֵיהוֹן
מְקֻצְצִין
הֲווֹ
מְלַקְטִין
לַחמָא
תְּחוֹת
פָּתוּרִי
כְּמָא
דַעֲבַדִית
כֵּן
שַׁלֵים
לִי
יְיָ
וְאֵיתְיוּהִי
לִירוּשׁלֶם
וּמִית
תַּמָן
:
מלקטים
-
ב':
שו'
א
,
ז;
יר'
ז
,
יח.
לי
אלהים
-
י"א:
בר'
ד
,
כה;
כא
,
ו;
מח
,
ט;
שו'
א
,
ז;
ש"א
כב
,
ג;
ש"ב
ג
,
לה;
יט
,
יד;
מ"א
ב
,
כג;
כ
,
י;
מ"ב
ו
,
לא;
תה'
נא
,
יב.
ויביאהו
-
ז':
שו'
א
,
ז;
ש"א
ה
,
א;
מ"ב
כג
,
ל;
יר'
כו
,
כג;
יח'
יט
,
ד
,
ט;
דה"ב
כב
,
ט.
ויביאהו
-
ב'
כתיב
יו"ד
(בלישנא):
שו'
א
,
ז;
דה"ב
כח
,
כז.
ויביאהו
ב'
מל'
ויביאהו
ירושלם
כי
לא
הביאהו.
ויביאהו
ז'
וסימנהון
אדני
בזק
ופלשתים
בחחים
בחחים
וירכבהו
אחזיהו
אוריהו.
מקצצים
-
ל';
מלקטים
-
ב'
הבנים;
שלם
-
ל';
לי
אלהים
-
י"א;
ויביאהו
-
ז'
,
ב'
כת'
י'.
שבעים
מלכים
וגו'
-
מכאן
אתה
למד
מה
גדולתן
ועושרן
של
מלכי
כנען
,
שהרי
אדוני
בזק
לא
היה
כדיי
לימנות
עם
מלכי
כנען
בשם
מלך
,
וכתוב
בו
כן.
ויביאוהו
ירושלם
-
שהלכו
משם
להלחם
על
ירושלים.
ויאמר
אדני
בזק
שבעים
מלכים
-
מיכן
אתה
למד
מה
גדולתן
ועשרן
של
מלכי
כנען;
שהרי
אדני
בזק
לא
היה
כדיי
לימנות
עם
מלכי
כנען
בשם
מלך
,
ואעפ"י
כן
כתב
בו
כן.
כן
שלם
לי
אלהים
-
שאסור
לבזות
בבני
מלכים.
ויביאוהו
ירושלים
-
שהלכו
משם
להלחם
על
ירושלים.
וינס
אדני
בזק
,
ויאמר
אדני
בזק
-
מלעיל;
והיו"ד
נוספת
,
רוצה
לומר:
'אדון
בזק'
,
וכן
"אדני
צדק"
(יהו'
י
,
א)
-
'אדון
צדק'.
בהונות
-
מן
"בוהן
ידו"
(וי'
ח
,
כג);
ואינו
ממשקלו
,
אלא
ממשקל
'לשון'
,
'לשונות';
והוא
האצבע
הגס
שבאצבעות.
והנה
קצצו
בהונות
ידי
אדני
בזק
ובהונות
רגליו
,
להפיל
מורך
על
שאר
המלכים
,
שייראו
מלהלחם
בישראל
,
עם
שכבר
סבב
זה
השם
יתברך
להשיב
לו
מדה
כנגד
מדה
,
כמו
שזכר:
כאשר
עשיתי
כן
שלם
לי
אלהים;
וזכר
שהביאוהו
אחר
זה
בירושלם
ומת
שם.
וכבר
נלחמו
בני
יהודה
בירושלם
קודם
זה
,
ולכדו
אותה
והכוה
לפי
חרב
ואת
העיר
שלחו
באש.
שבעים
מלכים
וגו'
-
זה
הוא
הנושא
בגזרה
הזאת
,
כי
הטעם:
אשר
בהונות
וגו'
,
כי
הוא
מורכב
הרכבת
באור
ותנאי
,
והנשוא
הוא
אמרו:
היו
מלקטים
תחת
שלחני.
והנה
אמרו
בהונות
ידיהם
ורגליהם
מקוצצים
-
נכון
,
וכן
היה
נכון
אם
אמר
'מקוצצי
בהונות
ידיהם
ורגליהם'
,
או
אם
אמר
'מקוצצים'
בסתם
,
והקש
על
זה.
כאשר
עשיתי
כן
שלם
לי
אלהים
-
זה
דמיון
במין
קרוב
,
ואין
כן
"כאשר
עשו
לי
כן
עשיתי
להם"
(שו'
טו
,
יא).