תנ"ך - מכל
אשר־יצא
מגפן
היין
לא
תאכל
ויין
ושכר
אל־תשת
וכל־טמאה
אל־תאכל
כל
אשר־צויתיה
תשמר:
ס
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
מִכֹּ֣ל
אֲשֶׁר־יֵצֵא֩
מִגֶּ֨פֶן
הַיַּ֜יִן
לֹ֣א
תֹאכַ֗ל
וְיַ֤יִן
וְשֵׁכָר֙
אַל־תֵּ֔שְׁתְּ
וְכָל־טֻמְאָ֖ה
אַל־תֹּאכַ֑ל
כֹּ֥ל
אֲשֶׁר־צִוִּיתִ֖יהָ
תִּשְׁמֹֽר:
ס
(שופטים פרק יג פסוק יד)
מִכֹּל
אֲשֶׁר־יֵצֵא
מִגֶּפֶן
הַיַּיִן
לֹא
תֹאכַל
וְיַיִן
וְשֵׁכָר
אַל־תֵּשְׁתְּ
וְכָל־טֻמְאָה
אַל־תֹּאכַל
כֹּל
אֲשֶׁר־צִוִּיתִיהָ
תִּשְׁמֹר:
ס
(שופטים פרק יג פסוק יד)
מכל
אשר־יצא
מגפן
היין
לא
תאכל
ויין
ושכר
אל־תשת
וכל־טמאה
אל־תאכל
כל
אשר־צויתיה
תשמר:
ס
(שופטים פרק יג פסוק יד)
מכל
אשר־יצא
מגפן
היין
לא
תאכל
ויין
ושכר
אל־תשת
וכל־טמאה
אל־תאכל
כל
אשר־צויתיה
תשמר:
ס
(שופטים פרק יג פסוק יד)
מִכֹּל
דְּיִפּוֹק
מִגֻּפנָא
דְחַמרָא
לָא
תֵיכוֹל
וַחֲמַר
חֲדַת
וְעַתִּיק
לָא
תִשׁתֵּי
וְכָל
מְסָאַב
לָא
תֵיכוֹל
כָּל
דְּפַקֵידתַּהּ
תִּטַר
:
ויין
ושכר
-
ג':
דב'
כט
,
ה;
שו'
יג
,
יד;
ש"א
א
,
טו.
ויין
ושכר
ג'
לחם
לא
אכלתם
מכל
אשר
יצא
ותען
חנה
ותאמר.
ויין
ושכר
-
ג';
וכל
-
טמאה
-
ל'.
עתה
יבא
דבריך
מה
יהיה
משפט
הנער
-
מה
יהיה
משפטו
בעוד
שהוא
במעי
אמו?
כלומר:
מאיזה
דבר
תשמר
האשה
שלא
תאכל
ולא
תשתה
ממנו?
מעשהו
-
מה
יהיה
מעשהו
לכשיגדל?
ולפי
שאמר
לאשה
בתחילה
שהוא
יחל
להושיע
את
ישראל
מיד
פלשתים
,
לפיכך
הוא
חוזר
ושואל
עליו
מה
יהיה
מעשיו.
ואל
תשיבני:
אם
כן
,
שהיה
שואל
על
הנער
מה
יהיה
מעשיו
לכשיגדל
,
היה
לו
למלאך
להשיבו
על
כך
,
ואי
אתה
מוצא
שהשיבו
,
כי
אם
על
דבר
הנזירות
,
דכתיב:
מכל
אשר
יצא
מגפן
היין
לא
תאכל
ויין
ושכר
אל
תשת
וכל
טומאה
לא
תאכל
,
ועל
דבר
שהוא
יחל
להושיע
את
ישראל
לא
שנה
עליו?
דע
לך
,
שבכל
עשרים
וארבעה
ספרים
,
שהכתוב
שונה
עליו
וכופלו
,
תמצא
שמקצר
הכתוב
את
דבריו
או
בפעם
הראשון
או
בפעם
שנית;
אם
קיצר
בפעם
ראשון
,
הוא
חוזר
ומלמדך
בפעם
שנית
מה
שחיסר
בראשונה
,
כמו
כאן
שקיצר
לו
בתחילה
את
דבריו
,
ולא
אמר
"מן
הבטן
עד
יום
מותו"
,
וכשהאשה
מספרת
למנוח
בעלה
מה
שאמר
לה
המלאך
,
היא
אומרת
לו:
כך
אמר
לי:
"כי
נזיר
אלהים
יהיה
הנער
מן
הבטן
עד
יום
מותו"
(לעיל
,
ז).
ופעמים
שהוא
בא
להאריך
בראשונה
,
כמו
כאן
שהוא
אומר:
מה
יהיה
משפט
הנער
ומעשהו?
ומקצר
לו
באחרונה
,
שלא
כתב
בתשובתו
מה
יהיה
מעשיו;
אבל
מעצמך
אתה
למד
,
שלא
הפיל
דבר
להשיבם
מכל
אשר
שאלו.
וכן
במשה
הוא
אומר:
"ותקרבון
אלי
כולכם
ותאמרו
נשלחה
אנשים
לפנינו"
(דב'
א
,
כב)
,
ולא
מצינו
שיאמרו
לו
כך;
אלא
למוד
מעצמך
שכך
אמרו
לו
,
אבל
לפי
שעתיד
משה
לקנתרן
על
דבר
זה
ולומרו
באחרונה
,
קיצר
לו
בתחילה;
וכן
במקומות
הרבה.
והנה
זה
המלאך
שדבר
למנוח
ולאשתו
היה
נביא
בהכרח
,
כי
אין
מדרך
הנבואה
שתהיה
יחד
לשנים
בזה
האופן
הנזכר
בזה
המקום.
והנה
אחשוב
שזה
הנביא
היה
פנחס.
והנה
לא
רצה
לאכל
מגדי
העזים
,
כמו
שלא
רצה
לאכל
מהבשר
והמצות
שהביא
לפניו
גדעון
(ראה
ו
,
יט
-
כא)
,
כדי
לישב
יותר
בלב
מנוח
ואשתו
כי
הוא
מלאך
יי'
,
כדי
שיהיו
נזהרים
מכל
מה
שאמר
להם.