תנ"ך - ויאמר
מנוח
אל־מלאך
ה'
נעצרה־נא
אותך
ונעשה
לפניך
גדי
עזים:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיֹּ֥אמֶר
מָנ֖וֹחַ
אֶל־מַלְאַ֣ךְ
יְהוָ֑ה
נַעְצְרָה־נָּ֣א
אוֹתָ֔ךְ
וְנַעֲשֶׂ֥ה
לְפָנֶ֖יךָ
גְּדִ֥י
עִזִּֽים:
(שופטים פרק יג פסוק טו)
וַיֹּאמֶר
מָנוֹחַ
אֶל־מַלְאַךְ
יְהוָה
נַעְצְרָה־נָּא
אוֹתָךְ
וְנַעֲשֶׂה
לְפָנֶיךָ
גְּדִי
עִזִּים:
(שופטים פרק יג פסוק טו)
ויאמר
מנוח
אל־מלאך
ה'
נעצרה־נא
אותך
ונעשה
לפניך
גדי
עזים:
(שופטים פרק יג פסוק טו)
ויאמר
מנוח
אל־מלאך
יהוה
נעצרה־נא
אותך
ונעשה
לפניך
גדי
עזים:
(שופטים פרק יג פסוק טו)
וַאֲמַר
מָנוֹחַ
לְמַלאֲכָא
דַייָ
נֵיחוֹד
כְּעַן
יָתָך
וְנַעֲבֵיד
קֳדָמָך
גַּדיָא
בַר
עִזֵי
:
אותך
-
ט'
מלא
לשון
זכר
(בלישנא):
שו'
יג
,
טו;
מ"א
כ
,
כה;
כב
,
כד;
*יר'
יט
,
י;
יח'
ב
,
ו;
ג
,
כב;
כא
,
לד;
לח
,
ט;
מ
,
ד.
אותך
-
ד'
(לשון
זכר
מחוץ
לספר
יחזקאל
ושלא
באתנחתא
וסוף
פסוק):
שו'
יג
,
טו;
יר'
יב
,
א;
מט
,
טז;
מש'
ו
,
כב.
נעצרה
-
ל';
אותך
-
ט'
מל'
לשון
זכר.
נעצרה
נא
-
נאסוף
נא
אותך
אל
הבית.
נעצרה
נא
אותך
וגו'
,
והמלאך
משיבו:
אם
תעצרני
לא
אוכל
בלחמך
,
אבל
גדי
עזים
שאמרת
לעשות
לפני
,
אם
רצונך
לעשותו
עולה...
תעלינה
-
כלומר:
דבר
זה
אתה
יכול
לעשות
כן;
וכן
עשה
,
דכתיב
"ויקח
מנוח
את
גדי
העזים
ואת
המנחה
ויעל
על
הצור"
(להלן
,
ט)
,
'גדי
עזים'
לא
נאמר
,
אלא
"את
גדי
העזים"
,
כלומר:
אותו
גדי
העזים
שביקש
לעשותו
למלאך
,
העלהו
עולה
לשם.
והנה
זה
המלאך
שדבר
למנוח
ולאשתו
היה
נביא
בהכרח
,
כי
אין
מדרך
הנבואה
שתהיה
יחד
לשנים
בזה
האופן
הנזכר
בזה
המקום.
והנה
אחשוב
שזה
הנביא
היה
פנחס.
והנה
לא
רצה
לאכל
מגדי
העזים
,
כמו
שלא
רצה
לאכל
מהבשר
והמצות
שהביא
לפניו
גדעון
(ראה
ו
,
יט
-
כא)
,
כדי
לישב
יותר
בלב
מנוח
ואשתו
כי
הוא
מלאך
יי'
,
כדי
שיהיו
נזהרים
מכל
מה
שאמר
להם.