תנ"ך - ויהי
בעלות
הלהב
מעל
המזבח
השמימה
ויעל
מלאך־ה'
בלהב
המזבח
ומנוח
ואשתו
ראים
ויפלו
על־פניהם
ארצה:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיְהִי֩
בַעֲל֨וֹת
הַלַּ֜הַב
מֵעַ֤ל
הַמִּזְבֵּחַ֙
הַשָּׁמַ֔יְמָה
וַיַּ֥עַל
מַלְאַךְ־יְהוָ֖ה
בְּלַ֣הַב
הַמִּזְבֵּ֑חַ
וּמָנ֤וֹחַ
וְאִשְׁתּוֹ֙
רֹאִ֔ים
וַיִּפְּל֥וּ
עַל־פְּנֵיהֶ֖ם
אָֽרְצָה:
(שופטים פרק יג פסוק כ)
וַיְהִי
בַעֲלוֹת
הַלַּהַב
מֵעַל
הַמִּזְבֵּחַ
הַשָּׁמַיְמָה
וַיַּעַל
מַלְאַךְ־יְהוָה
בְּלַהַב
הַמִּזְבֵּחַ
וּמָנוֹחַ
וְאִשְׁתּוֹ
רֹאִים
וַיִּפְּלוּ
עַל־פְּנֵיהֶם
אָרְצָה:
(שופטים פרק יג פסוק כ)
ויהי
בעלות
הלהב
מעל
המזבח
השמימה
ויעל
מלאך־ה'
בלהב
המזבח
ומנוח
ואשתו
ראים
ויפלו
על־פניהם
ארצה:
(שופטים פרק יג פסוק כ)
ויהי
בעלות
הלהב
מעל
המזבח
השמימה
ויעל
מלאך־יהוה
בלהב
המזבח
ומנוח
ואשתו
ראים
ויפלו
על־פניהם
ארצה:
(שופטים פרק יג פסוק כ)
וַהֲוָה
בְמִסַק
שַׁלהוֹבִיתָא
מֵעִלָוֵי
מַדבְּחָא
לְצֵית
שְׁמַיָא
וּסלֵיק
מַלאֲכָא
דַייָ
בְּשַׁלהוֹבִית
מַדבְּחָא
וּמָנוֹחַ
וְאִתְּתֵיהּ
חָזַן
וּנפַלוּ
עַל
אַפֵּיהוֹן
עַל
אַרעָא
:
בעלות
-
ה':
שו'
יג
,
כ;
מ"א
יא
,
טו;
יח
,
לו;
יר'
לה
,
יא;
יונה
ד
,
ז.
השמימה
-
י"א:
ראה
יהו'
ח
,
כ.
בעלות
-
ה';
השמימה
-
י"א.
ויעל
על
הצור
-
מבניין
הפעיל.
ומה
שהעלה
מנוח
עולה
על
הצור
ליי'
בשעת
איסור
הבמות
,
שכל
זמן
שהיה
אהל
מועד
בשילה
נאסרו
הבמות
,
אמרו
רבותינו
ז"ל
(זבחים
קיט
,
ב):
הוראת
שעה
היתה
,
כי
הנה
המלאך
אמר
לו
"ואם
תעשה
עולה
ליי'
תעלנה"
(לעיל
,
טז).
ומפליא
לעשות
-
המלאך
היה
מפליא
לעשות
בהוצאת
האש
מן
הצור
ואכול
הגדי
והמנחה.
וכשהאש
גדל
והעלה
להב
עלה
מלאך
יי'
,
כלומר:
נסתלק
מעיניהם
בלהב.
בעלות
הלהב
-
בבי"ת.
והנה
עלה
המלאך
בלהב
המזבח;
כמו
הענין
במה
שעשה
לגדעון
,
מענין
האש
שאכל
הבשר
והמצות
,
והלך
מעיניו
אז
מלאך
יי'
(ראה
שו'
ו
,
כא).
ואולי
לזאת
הסבה
לא
רצה
הנביא
לגלות
שמו
,
כי
אז
לא
היו
מאמינים
מאד
בנביאים
,
כי
היה
דבר
יי'
יקר
אז
(ע"פ
ש"א
ג
,
א)
,
ולהוסיף
להם
האמנה
בדבריו
העלים
מהם
מי
הוא.