תנ"ך - ותאמר
דלילה
אל־שמשון
עד־הנה
התלת
בי
ותדבר
אלי
כזבים
הגידה
לי
במה
תאסר
ויאמר
אליה
אם־תארגי
את־שבע
מחלפות
ראשי
עם־המסכת:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַתֹּ֨אמֶר
דְּלִילָ֜ה
אֶל־שִׁמְשׁ֗וֹן
עַד־הֵ֜נָּה
הֵתַ֤לְתָּ
בִּי֙
וַתְּדַבֵּ֤ר
אֵלַי֙
כְּזָבִ֔ים
הַגִּ֣ידָה
לִּ֔י
בַּמֶּ֖ה
תֵּאָסֵ֑ר
וַיֹּ֣אמֶר
אֵלֶ֔יהָ
אִם־תַּאַרְגִ֗י
אֶת־שֶׁ֛בַע
מַחְלְפ֥וֹת
רֹאשִׁ֖י
עִם־הַמַּסָּֽכֶת:
(שופטים פרק טז פסוק יג)
וַתֹּאמֶר
דְּלִילָה
אֶל־שִׁמְשׁוֹן
עַד־הֵנָּה
הֵתַלְתָּ
בִּי
וַתְּדַבֵּר
אֵלַי
כְּזָבִים
הַגִּידָה
לִּי
בַּמֶּה
תֵּאָסֵר
וַיֹּאמֶר
אֵלֶיהָ
אִם־תַּאַרְגִי
אֶת־שֶׁבַע
מַחְלְפוֹת
רֹאשִׁי
עִם־הַמַּסָּכֶת:
(שופטים פרק טז פסוק יג)
ותאמר
דלילה
אל־שמשון
עד־הנה
התלת
בי
ותדבר
אלי
כזבים
הגידה
לי
במה
תאסר
ויאמר
אליה
אם־תארגי
את־שבע
מחלפות
ראשי
עם־המסכת:
(שופטים פרק טז פסוק יג)
ותאמר
דלילה
אל־שמשון
עד־הנה
התלת
בי
ותדבר
אלי
כזבים
הגידה
לי
במה
תאסר
ויאמר
אליה
אם־תארגי
את־שבע
מחלפות
ראשי
עם־המסכת:
(שופטים פרק טז פסוק יג)
וַאֲמַרַת
דְּלִילָה
לְשִׁמשׁוֹן
עַד
הָכָא
שַׁקַרתּ
בִּי
וּמַלֵילתּ
עִמִי
כַּדבִין
חַוִי
לִי
בְּמָא
תִּתאֲסַר
וַאֲמַר
לַהּ
אִם
תִּשׁתַּן
יָת
שְׁבַע
גְּדִילָת
רֵישִׁי
עִם
אַכסָנָא
בְמַשׁתִּיתָא
:
מחלפות
-
ב'
ומלא:
שו'
טז
,
יג
,
יט.
המסכת
-
ב':
שו'
טז
,
יג
,
יד.
מחלפות
-
קווצות
,
'פלוטיש'.
עם
המסכת
-
עץ
שהגרדי
מסיך
בו
את
חוט
השתי
,
ושם
העץ
'אשלובלא'
,
ולשון
'מסכת'
-
'אורטויירא'.
המסכת
-
המכניסין
לתוכו
את
השתי
כשאורגין
את
הבגד;
וקורין
אותו
בלשון
אשכנז
'כנף'.
מחלפות
-
קווצות.
עם
המסכת
-
תרגם
יונתן:
"עם
אכסנא
במשתיתא"
,
רוצה
לומר:
עם
היתד
בארוג;
רוצה
לומר:
לארוג
קווצות
ראשו
עם
היריעה
,
ויהיו
ארוגים
במה
שיש
ארוג
במסכת;
ואחר
כן
לתקוע
היתד
,
שלא
יתגלגל
עמוד
העץ
שמקפלין
בו
הארוג
,
ויעמוד
בחוזק
שלא
יוכל
לזוז;
והיא
עשתה
כן.
אחר
כך
ספר
שאהב
אשה
בנחל
שורק
מבנות
פלשתים
,
ושמה
דלילה.
וידמה
שגיירה
תחלה
,
כמו
שאמרו
רבותינו
ז"ל
(המקור
אינו
ברור
,
ואולי
הכוונה
לפירוש
רד"ק
יג
,
ד).
ועלו
אליה
סרני
פלשתים
והשיאוה
לפתות
שמשון
,
שיודיעה
במה
כחו
גדול
ובמה
יוכלו
לו
לאסור
אותו
לענותו.
והתל
בה
שלשה
פעמים;
ואחר
זה
הציקתהו
בדבר
עד
שהלאת
אותו
,
עם
שכבר
היתה
מונעת
ממנו
בעת
שהיה
יצרו
תקפו
,
כמו
שאמרו
ז"ל
(סוטה
ט
,
ב)
,
ולזה
קצרה
נפשו
למות;
אז
הגיד
לה
את
כל
לבו.
והיה
זה
סבה
אל
שנפל
ביד
פלשתים
,
ונקרו
עיניו
ואסרוהו
בנחשתים
,
והיה
טוחן
בבית
האסורים
,
כמנהג
האסורים
שהיו
טוחנים
שם
מיני
התבואה
להשתעבד
בהם.