תנ"ך - ותישנהו
על־ברכיה
ותקרא
לאיש
ותגלח
את־שבע
מחלפות
ראשו
ותחל
לענותו
ויסר
כחו
מעליו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַתְּיַשְּׁנֵ֙הוּ֙
עַל־בִּרְכֶּ֔יהָ
וַתִּקְרָ֣א
לָאִ֔ישׁ
וַתְּגַלַּ֕ח
אֶת־שֶׁ֖בַע
מַחְלְפ֣וֹת
רֹאשׁ֑וֹ
וַתָּ֙חֶל֙
לְעַנּוֹת֔וֹ
וַיָּ֥סַר
כֹּח֖וֹ
מֵעָלָֽיו:
(שופטים פרק טז פסוק יט)
וַתְּיַשְּׁנֵהוּ
עַל־בִּרְכֶּיהָ
וַתִּקְרָא
לָאִישׁ
וַתְּגַלַּח
אֶת־שֶׁבַע
מַחְלְפוֹת
רֹאשׁוֹ
וַתָּחֶל
לְעַנּוֹתוֹ
וַיָּסַר
כֹּחוֹ
מֵעָלָיו:
(שופטים פרק טז פסוק יט)
ותישנהו
על־ברכיה
ותקרא
לאיש
ותגלח
את־שבע
מחלפות
ראשו
ותחל
לענותו
ויסר
כחו
מעליו:
(שופטים פרק טז פסוק יט)
ותישנהו
על־ברכיה
ותקרא
לאיש
ותגלח
את־שבע
מחלפות
ראשו
ותחל
לענותו
ויסר
כחו
מעליו:
(שופטים פרק טז פסוק יט)
וְאַשׁכֵּיבתֵּיהּ
עַל
בִּרכַּהָא
וּקרָת
לְגֻברָא
וּגדַעַת
יָת
שְׁבַע
גְּדִילָת
רֵישֵׁיהּ
וְשָׁרִיאַת
לְעַנָיוּתֵיהּ
וַעֲדָא
חֵילֵיהּ
מִנֵיהּ
:
לאיש
-
ל"ב:
*בר'
מג
,
ו
,
יא;
מה
,
כב;
וי'
יז
,
ד;
כה
,
כז;
במ'
ה
,
ח;
דב'
כב
,
טז;
כה
,
ט;
שו'
טז
,
יט;
ש"א
ב
,
טו;
ט
,
ז;
יז
,
כו
,
כז;
כו
,
כג;
ש"ב
יב
,
ד;
יח
,
יא;
מ"א
ח
,
לט;
מ"ב
כב
,
טו;
יר'
כו
,
יא
,
טז;
מל'
ב
,
יב;
מש'
טו
,
כג;
כ
,
ג
,
יז;
כד
,
כט;
איוב
ב
,
ד;
רות
ג
,
ג;
אס'
ו
,
ט
,
יא;
דנ'
יב
,
ו;
דה"ב
ו
,
ל;
לד
,
כג.
מחלפות
-
ב':
ראה
לעיל
,
יג.
לענותו
-
ג':
ראה
לעיל
,
ה.
ותישנהו
-
ל';
מחלפות
-
ב';
לענותו
-
ג'.
ותקרא
לאיש
-
לשלוחן
של
סרנים.
ותחל
לענותו
-
שבגילוח
השיער
התחיל
עינויו.
ותישנהו
-
וכן
עשתה
בכל
הפעמים
שאסרה
אותו
,
היתה
מישנתו
כדי
שלא
יבעט
באסרה
אותו
,
וזהו
שאמר
בפעם
השלישית
"ויקץ
משנתו
ויאמר
אצא
כפעם
בפעם"
(להלן
,
כ).
ותקרא
לאיש
-
לאיש
המגלח
,
ופירוש
ותגלח
-
צותה
לו
שיגלח
,
והוא
יוצא
לשלישי;
או
לקחה
היא
המספרים
מיד
האיש
וגלחה
אותו.
ותחל
לענותו
-
אע"פ
שגלחה
אותו
,
והוא
ישן
,
הרגיש
בעצמו
עינוי
וחלש
בגלחה
אותו.
אחר
כך
ספר
שאהב
אשה
בנחל
שורק
מבנות
פלשתים
,
ושמה
דלילה.
וידמה
שגיירה
תחלה
,
כמו
שאמרו
רבותינו
ז"ל
(המקור
אינו
ברור
,
ואולי
הכוונה
לפירוש
רד"ק
יג
,
ד).
ועלו
אליה
סרני
פלשתים
והשיאוה
לפתות
שמשון
,
שיודיעה
במה
כחו
גדול
ובמה
יוכלו
לו
לאסור
אותו
לענותו.
והתל
בה
שלשה
פעמים;
ואחר
זה
הציקתהו
בדבר
עד
שהלאת
אותו
,
עם
שכבר
היתה
מונעת
ממנו
בעת
שהיה
יצרו
תקפו
,
כמו
שאמרו
ז"ל
(סוטה
ט
,
ב)
,
ולזה
קצרה
נפשו
למות;
אז
הגיד
לה
את
כל
לבו.
והיה
זה
סבה
אל
שנפל
ביד
פלשתים
,
ונקרו
עיניו
ואסרוהו
בנחשתים
,
והיה
טוחן
בבית
האסורים
,
כמנהג
האסורים
שהיו
טוחנים
שם
מיני
התבואה
להשתעבד
בהם.