תנ"ך - ויאמר
אליה
שמשון
אם־יאסרני
בשבעה
יתרים
לחים
אשר
לא־חרבו
וחליתי
והייתי
כאחד
האדם:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיֹּ֤אמֶר
אֵלֶ֙יהָ֙
שִׁמְשׁ֔וֹן
אִם־יַאַסְרֻ֗נִי
בְּשִׁבְעָ֛ה
יְתָרִ֥ים
לַחִ֖ים
אֲשֶׁ֣ר
לֹא־חֹרָ֑בוּ
וְחָלִ֥יתִי
וְהָיִ֖יתִי
כְּאַחַ֥ד
הָאָדָֽם:
(שופטים פרק טז פסוק ז)
וַיֹּאמֶר
אֵלֶיהָ
שִׁמְשׁוֹן
אִם־יַאַסְרֻנִי
בְּשִׁבְעָה
יְתָרִים
לַחִים
אֲשֶׁר
לֹא־חֹרָבוּ
וְחָלִיתִי
וְהָיִיתִי
כְּאַחַד
הָאָדָם:
(שופטים פרק טז פסוק ז)
ויאמר
אליה
שמשון
אם־יאסרני
בשבעה
יתרים
לחים
אשר
לא־חרבו
וחליתי
והייתי
כאחד
האדם:
(שופטים פרק טז פסוק ז)
ויאמר
אליה
שמשון
אם־יאסרני
בשבעה
יתרים
לחים
אשר
לא־חרבו
וחליתי
והייתי
כאחד
האדם:
(שופטים פרק טז פסוק ז)
וַאֲמַר
לַהּ
שִׁמשׁוֹן
אִם
יֵיסְרוּנַנִי
בְּשִׁבעָה
יַתרִין
רַטִיבִין
דְּלָא
יְבִישׁוּ
וְאֶחלוֹשׁ
וְאֶהוֵי
כְּחַד
מִבְּנֵי
אֱנָשָׁא
:
חרבו
-
ב':
שו'
טז
,
ז
,
ח.
כאחד
-
י"ב
(בפתח):
*בר'
ג
,
כב;
מט
,
טז;
שו'
טז
,
ז
,
יא;
יז
,
יא;
ש"א
יז
,
לו;
ש"ב
ב
,
יח;
ט
,
יא;
יג
,
יג;
יח'
מח
,
ח;
עו'
א
,
יא;
דה"ב
יח
,
יב.
יאסרני
-
ל'
חס'
וחד
מל';
כאחד
-
י"ב.
יתרים
-
דקים
,
שאף
יתר
קשת
נקרא
יתר
,
שנאמר
"כוננו
חיצם
על
יתר"
(תה'
יא
,
ב).
יתרים
לחים
-
משבטים
לחים.
וחליתי
-
כתרגומו:
"ואחלוש".
אחר
כך
ספר
שאהב
אשה
בנחל
שורק
מבנות
פלשתים
,
ושמה
דלילה.
וידמה
שגיירה
תחלה
,
כמו
שאמרו
רבותינו
ז"ל
(המקור
אינו
ברור
,
ואולי
הכוונה
לפירוש
רד"ק
יג
,
ד).
ועלו
אליה
סרני
פלשתים
והשיאוה
לפתות
שמשון
,
שיודיעה
במה
כחו
גדול
ובמה
יוכלו
לו
לאסור
אותו
לענותו.
והתל
בה
שלשה
פעמים;
ואחר
זה
הציקתהו
בדבר
עד
שהלאת
אותו
,
עם
שכבר
היתה
מונעת
ממנו
בעת
שהיה
יצרו
תקפו
,
כמו
שאמרו
ז"ל
(סוטה
ט
,
ב)
,
ולזה
קצרה
נפשו
למות;
אז
הגיד
לה
את
כל
לבו.
והיה
זה
סבה
אל
שנפל
ביד
פלשתים
,
ונקרו
עיניו
ואסרוהו
בנחשתים
,
והיה
טוחן
בבית
האסורים
,
כמנהג
האסורים
שהיו
טוחנים
שם
מיני
התבואה
להשתעבד
בהם.