תנ"ך - ויאמר
לה
אלקנה
אישה
עשי
הטוב
בעיניך
שבי
עד־גמלך
אתו
אך
יקם
ה'
את־דברו
ותשב
האשה
ותינק
את־בנה
עד־גמלה
אתו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיֹּ֣אמֶר
לָהּ֩
אֶלְקָנָ֨ה
אִישָׁ֜הּ
עֲשִׂ֧י
הַטּ֣וֹב
בְּעֵינַ֗יִךְ
שְׁבִי֙
עַד־גָּמְלֵ֣ךְ
אֹת֔וֹ
אַ֛ךְ
יָקֵ֥ם
יְהוָ֖ה
אֶת־דְּבָר֑וֹ
וַתֵּ֤שֶׁב
הָֽאִשָּׁה֙
וַתֵּ֣ינֶק
אֶת־בְּנָ֔הּ
עַד־גָּמְלָ֖הּ
אֹתֽוֹ:
(שמואל א פרק א פסוק כג)
וַיֹּאמֶר
לָהּ
אֶלְקָנָה
אִישָׁהּ
עֲשִׂי
הַטּוֹב
בְּעֵינַיִךְ
שְׁבִי
עַד־גָּמְלֵךְ
אֹתוֹ
אַךְ
יָקֵם
יְהוָה
אֶת־דְּבָרוֹ
וַתֵּשֶׁב
הָאִשָּׁה
וַתֵּינֶק
אֶת־בְּנָהּ
עַד־גָּמְלָהּ
אֹתוֹ:
(שמואל א פרק א פסוק כג)
ויאמר
לה
אלקנה
אישה
עשי
הטוב
בעיניך
שבי
עד־גמלך
אתו
אך
יקם
ה'
את־דברו
ותשב
האשה
ותינק
את־בנה
עד־גמלה
אתו:
(שמואל א פרק א פסוק כג)
ויאמר
לה
אלקנה
אישה
עשי
הטוב
בעיניך
שבי
עד־גמלך
אתו
אך
יקם
יהוה
את־דברו
ותשב
האשה
ותינק
את־בנה
עד־גמלה
אתו:
(שמואל א פרק א פסוק כג)
וַאֲמַר
לַהּ
אֶלקָנָה
בַּעלַהּ
עֲבִידִי
דְתָקֵין
בְּעֵינַכִי
אוֹרִיכִי
עַד
דְּתַחסְלִין
יָתֵיהּ
בְּרַם
יְקַיֵים
יְיָ
יָת
פִּתגָּמוֹהִי
וְאוֹרֵיכַת
אִתְּתָא
וְאוֹנֵיקַת
יָת
בְּרַהּ
עַד
דְּחסַלַת
יָתֵיהּ
:
בעיניך
-
ב'
,
אחד
פתח
ואחד
קמץ:
בר'
טז
,
ו;
ש"א
א
,
כג.
יקם
-
ג':
ש"א
א
,
כג;
יר'
כח
,
ו;
תה'
קז
,
כט.
ותשב
-
י"ב:
*בר'
כא
,
טז
(פעמיים);
לא
,
לד;
לח
,
יא
,
יד;
מט
,
כד;
יהו'
ו
,
כה;
ש"א
א
,
כג;
ש"ב
יג
,
כ;
מ"א
ב
,
יט;
רות
ב
,
יד
,
כג.
יקם
ג'
אלקנה
ירמיה
סערה
.
בעיניך
-
ב'
חד
פת'
וחד
קמ';
גמלך
-
ל';
יקם
-
ג';
ותינק
-
ל';
גמלה
-
ל'.
אך
יקם
יי'
את
דברו
-
את
אשר
שאלת
ממנו
זרע
אנשים
,
ועלי
בישר
ברוח
הקודש
"אלהי
ישראל
יתן
את
שאלתך"
(לעיל
,
יז)
-
יקם
את
דברו;
זה
לפי
פשוטו.
ומדרש
אגדה
(ראה
מ"ש
ג
,
ד):
רבי
נחמיה
בשם
רבי
שמואל
בר
רב
יצחק:
בכל
יום
ויום
בת
קול
יוצאת
ומפוצצת:
'עתיד
צדיק
לעמוד
ושמו
שמואל'
,
וכל
אשה
שיולדת
בן
מוציאה
שמו
שמואל;
כיון
שהיו
רואים
מעשיו
,
אומרים:
אין
זה
שמואל;
וזהו
יקם
יי'
את
דברו
-
שיהא
זה
שמואל
הצדיק
(ראה
שם).
שבי
עד
גמלך
אותו
אך
יקם
יי'
את
דברו
,
שהבטיחך
על
ידי
עלי
,
שעתיד
הקדוש
ברוך
הוא
ליתן
שאילתך
אשר
שאלת
מעמו.
יקם
יי'
את
דברו
-
זה
הפסוק
מוכיח
,
כי
מה
שאמר
עלי
"יתן
יי'
את
שאלתך"
(לעיל
,
יז)
,
דרך
נבואה
אמר
,
שיתן
יי'
לה
את
שאלתה.
והנה
שאלתה
היתה
,
שיהיה
לה
זרע
אנשים
,
ושיהיה
ליי'
,
לפיכך
אמר:
יקם
יי'
את
דברו
-
פירוש:
אשר
דבר
על
ידי
הנביא
שיתן
את
שאלתך
,
והוא
בן
שיחיה
ויהיה
ליי'.
ובדרש
(מ"ש
ג
,
ד):
אך
יקם
יי'
את
דברו
-
בכל
יום
ויום
היתה
בת
קול
מפוצצת
בעולם
ואומרת:
עתיד
צדיק
אחד
לעמוד
ושמו
שמואל;
וכל
אשה
שהיתה
יולדת
בן
היתה
מוציאה
שמו
שמואל.
כיון
שהיו
רואין
את
דבריו
היו
אומרים:
אין
זה
שמואל.
כיון
שנולד
זה
וראו
דבריו
,
אמרו:
דומה
שזה
הוא;
וזהו
שאמר:
יקם
יי'
את
דברו.
אמר
אלקנה:
אך
יקם
יי'
את
דברו
-
על
דרך
תפלה
,
רוצה
לומר
,
שיחיה
הבן
בזה
האופן
,
שיתקיים
בו
מה
שנדרה
חנה.