תנ"ך - ותאמר
בי
אדני
חי
נפשך
אדני
אני
האשה
הנצבת
עמכה
בזה
להתפלל
אל־ה':
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַתֹּ֙אמֶר֙
בִּ֣י
אֲדֹנִ֔י
חֵ֥י
נַפְשְׁךָ֖
אֲדֹנִ֑י
אֲנִ֣י
הָאִשָּׁ֗ה
הַנִּצֶּ֤בֶת
עִמְּכָה֙
בָּזֶ֔ה
לְהִתְפַּלֵּ֖ל
אֶל־יְהוָֽה:
(שמואל א פרק א פסוק כו)
וַתֹּאמֶר
בִּי
אֲדֹנִי
חֵי
נַפְשְׁךָ
אֲדֹנִי
אֲנִי
הָאִשָּׁה
הַנִּצֶּבֶת
עִמְּכָה
בָּזֶה
לְהִתְפַּלֵּל
אֶל־יְהוָה:
(שמואל א פרק א פסוק כו)
ותאמר
בי
אדני
חי
נפשך
אדני
אני
האשה
הנצבת
עמכה
בזה
להתפלל
אל־ה':
(שמואל א פרק א פסוק כו)
ותאמר
בי
אדני
חי
נפשך
אדני
אני
האשה
הנצבת
עמכה
בזה
להתפלל
אל־יהוה:
(שמואל א פרק א פסוק כו)
וַאֲמַרַת
בְּבָעוּ
רִבּוֹנִי
חַיֵי
נַפשָׁך
רִבּוֹנִי
אֲנָא
אִתְּתָא
דְּאִתעַתַּדַת
עִמָך
הָכָא
לְצַלָאָה
קֳדָם
יְיָ
:
בי
אדני
-
ז':
*בר'
מג
,
כ;
מד
,
יח;
במ'
יב
,
יא;
שו'
ו
,
יג;
ש"א
א
,
כו;
מ"א
ג
,
יז
,
כו.
בי
אדני
-
ז';
עמכה
-
ל'
מל'.
בי
אדוני
-
לתת
עיניך
עליו
,
שיהא
תלמידך.
ולפי
מדרש
רבותינו
(ראה
מ"ש
ג
,
ו):
שלא
יענישהו
מיתה.
אני
האשה
הנצבת
עמך
בזה
-
במקום
זה
,
להתפלל.
בי
אדני
-
עניין
תחנה
ובקשה
,
כתרגומו:
"בבעו
רבוני".
חי
נפשך
-
שתתן
עיניך
על
הנער
הזה
ותלמדהו
,
כי
אני
האשה
שהתפללתי
אל
יי'.
עמכה
-
כלומר:
לפניך
ובמעמדך;
שהיית
אתה
שם
בהתפללי
,
ובעבור
הנער
הזה
התפללתי
,
ונתן
יי'
לי
שאלתי
כמו
שבשרתני
אתה.
וה"א
עמכה
כה"א
"אשר
שלחת
בשמכה
ספרים"
(יר'
כט
,
כה);
"והיו
לאות
על
ידכה"
(שמ'
יג
,
טז)
,
והדומים
להם;
כי
הנח
פעם
יכתב
ופעם
לא
יכתב.
ויש
בו
דרש
(ברכות
לא
,
ב):
ארבע
אמות
שלתפלה.
והנה
אמר
ששחטו
את
הפר
והביאו
את
הנער
לפני
עלי
,
כי
בעבור
הבאתו
היתה
רוב
השמחה.
וידמה
שאמרו
לעלי
שהוא
ישאר
שם
,
והיה
עלי
מרחיק
זה
לקטנו
,
כי
הלוי
לא
יכנס
לעבודה
כי
אם
מבן
עשרים
וחמש
שנה
ומעלה
,
ולזה
אמרה
לו
חנה
בבקשה
שישמע
דבריה.
והנה
נשבעה
בחיי
נפש
הכהן
הגדול
,
שהיא
האשה
הנצבת
עמו
במקום
ההוא
להתפלל
אל
יי';
הנה
הנער
שהיתה
בעבורו
תפלתי
,
כי
בו
נתן
השם
שאלתי
אשר
שאלתי
ממנו
,
גם
אנכי
השאלתיהו
ליי'
לעבדו
כל
ימיו
,
כדרך
המשאיל
דבר
מה
להשתמש
בו.
והנה
השתחוה
עלי
שם
ליי'
לתת
לו
תודה
,
כששמע
שנתן
לה
השם
שאלתה
,
כמו
שאמר
עלי
לה.
או
אולי
השתחוה
הנער
ליי'
,
כי
למדוהו
זה
לחנכו
לעבודת
השם
יתברך.
וידמה
ששאר
הפרים
שהביאו
שחטו
בימים
הנשארים
מהרגל
,
או
הביאום
בית
יי'
לנדבה
עם
הנער.