יקטירון
-
ב'
(מלא
וחסר):
ש"א
ב
,
טו
,
טז.
וקח
-
י"ג:
בר'
כז
,
ט;
כח
,
ב;
לא
,
לב;
שמ'
יז
,
ה;
*במ'
יז
,
יז;
ש"א
ב
,
טז;
כ
,
לא;
ש"ב
ב
,
כא;
מ"ב
ד
,
כט;
ט
,
א;
יר'
יג
,
ו;
הו'
יד
,
ג;
מש'
ד
,
י.
לו
-
ד'
חסר
אל"ף
(בלישנא):
ש"א
ב
,
טז;
כ
,
ב;
ש"ב
ט
,
ד
,
ה.
כי
עתה
-
י"א
בנביאים:
ש"א
ב
,
טז;
יג
,
יג;
יד
,
ל;
ש"ב
טז
,
יא;
יח
,
ג;
יש'
מט
,
יט;
הו'
ה
,
ג;
י
,
ג;
מי'
ד
,
י;
ה
,
ג;
זכ'
ט
,
ח.
ואם
-
לא
-
י"ז
באמצע
הפסוק:
בר'
ד
,
ז;
יח
,
כא;
כד
,
מא
,
מט;
מב
,
טז;
שמ'
יג
,
יג;
לד
,
כ;
וי'
כז
,
כז;
במ'
ה
,
יט;
יט
,
יב;
שו'
ד
,
ח;
ש"א
ב
,
טז;
ו
,
ט;
זכ'
יא
,
יב;
מל'
ב
,
ב;
רות
ג
,
יג;
ד
,
ד.
בחזקה
-
ד':
שו'
ד
,
ג;
ח
,
א;
ש"א
ב
,
טז;
*יונה
ג
,
ח.
ואחד:
ובחזקה
-
יח'
לד
,
ד.
והנה
בני
עלי
היו
רשעים
ובלתי
יודעים
השם
יתברך
,
ולזאת
היו
רודפים
אחרי
הזוללות
,
והיו
מפני
זה
לוקחים
מישראל
יותר
מכדי
חקם
מבשר
השלמים
,
שהוא
חזה
ושוק;
ועשו
להם
הכהנים
חק
ומשפט
,
שהיו
לוקחים
מהבשר
שבשלו
ישראל
מן
השלמים
,
כל
אשר
יעלה
המזלג
מהכלי
שהיו
מבשלים
בו
הבשר.
וזה
היה
חמס
ובזיון
לקרבנות
,
שהם
היו
לוקחים
אותם
על
צד
רדיפת
התאוות;
ולא
נתנו
להם
המתנות
,
שנתן
להם
השם
יתברך
,
אם
לא
לתכלית
שיחזקו
בתורת
יי'
,
מצד
שלא
יצטרך
להם
לטרוח
במזונם.
ועשו
רעה
גדולה
יותר
מזאת
,
שקודם
שקרבו
מתירי
השלמים
לכהנים
ולישראל
,
והם
החלבים
עם
מה
שנמשך
להם
,
היו
חוטפים
להם
בחזקה
מבשר
הזבח
לאכול
בצלי
תחת
הבשר
המבושל
,
ששמו
להם
לחק
לקחת
מזבחי
ישראל
יותר
על
מה
שהיה
ראוי
להם;
והנה
שמו
שלחנם
קודם
לשולחן
גבוה
,
כאילו
היתה
לשוא
העבודה
ליי'
,
והיה
עיקר
הכוונה
למלאת
בטנם
,
ובזה
האופן
נאצו
בני
עלי
את
מנחת
יי'.