תנ"ך - ותהי
חטאת
הנערים
גדולה
מאד
את־פני
ה'
כי
נאצו
האנשים
את
מנחת
ה':
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַתְּהִ֨י
חַטַּ֧את
הַנְּעָרִ֛ים
גְּדוֹלָ֥ה
מְאֹ֖ד
אֶת־פְּנֵ֣י
יְהוָ֑ה
כִּ֤י
נִֽאֲצוּ֙
הָאֲנָשִׁ֔ים
אֵ֖ת
מִנְחַ֥ת
יְהוָֽה:
(שמואל א פרק ב פסוק יז)
וַתְּהִי
חַטַּאת
הַנְּעָרִים
גְּדוֹלָה
מְאֹד
אֶת־פְּנֵי
יְהוָה
כִּי
נִאֲצוּ
הָאֲנָשִׁים
אֵת
מִנְחַת
יְהוָה:
(שמואל א פרק ב פסוק יז)
ותהי
חטאת
הנערים
גדולה
מאד
את־פני
ה'
כי
נאצו
האנשים
את
מנחת
ה':
(שמואל א פרק ב פסוק יז)
ותהי
חטאת
הנערים
גדולה
מאד
את־פני
יהוה
כי
נאצו
האנשים
את
מנחת
יהוה:
(שמואל א פרק ב פסוק יז)
וַהֲוָה
חוֹב
עוּלֵימַיָא
סַגִּי
לַחדָּא
קֳדָם
יְיָ
אֲרֵי
בַּזוּ
גֻּברַיָא
יָת
קֻרבָּנַיָא
דַייָ
:
חטאת
-
ז'
(בפתח):
שמ'
ל
,
י;
*וי'
ד
,
כא;
במ'
כט
,
יא;
ש"א
ב
,
יז;
טו
,
כג;
יר'
יז
,
א;
תה'
נט
,
יג.
(וכל
תרי
עשר
דכותהון
בר
מן
אחד
(בקמץ):
מי'
א
,
יג).
כי
ניאצו
האנשים
את
מנחת
יי'
-
מניחים
חלק
גבוה
לזבובים
ומתעצלים
להקטירו
,
ונוטלים
חלקם
בטרם
יקטירון
החלב.
כי
נאצו
-
כמו
"כי
נאץ
נאצת"
(ש"ב
יב
,
יד)
-
עניין
מיאוס
ובזוי;
וכן
תרגם
יונתן:
"ארי
בזו".
את
מנחת
יי'
-
כתרגומו:
"ית
קרבניא
דיי'".
והנה
בני
עלי
היו
רשעים
ובלתי
יודעים
השם
יתברך
,
ולזאת
היו
רודפים
אחרי
הזוללות
,
והיו
מפני
זה
לוקחים
מישראל
יותר
מכדי
חקם
מבשר
השלמים
,
שהוא
חזה
ושוק;
ועשו
להם
הכהנים
חק
ומשפט
,
שהיו
לוקחים
מהבשר
שבשלו
ישראל
מן
השלמים
,
כל
אשר
יעלה
המזלג
מהכלי
שהיו
מבשלים
בו
הבשר.
וזה
היה
חמס
ובזיון
לקרבנות
,
שהם
היו
לוקחים
אותם
על
צד
רדיפת
התאוות;
ולא
נתנו
להם
המתנות
,
שנתן
להם
השם
יתברך
,
אם
לא
לתכלית
שיחזקו
בתורת
יי'
,
מצד
שלא
יצטרך
להם
לטרוח
במזונם.
ועשו
רעה
גדולה
יותר
מזאת
,
שקודם
שקרבו
מתירי
השלמים
לכהנים
ולישראל
,
והם
החלבים
עם
מה
שנמשך
להם
,
היו
חוטפים
להם
בחזקה
מבשר
הזבח
לאכול
בצלי
תחת
הבשר
המבושל
,
ששמו
להם
לחק
לקחת
מזבחי
ישראל
יותר
על
מה
שהיה
ראוי
להם;
והנה
שמו
שלחנם
קודם
לשולחן
גבוה
,
כאילו
היתה
לשוא
העבודה
ליי'
,
והיה
עיקר
הכוונה
למלאת
בטנם
,
ובזה
האופן
נאצו
בני
עלי
את
מנחת
יי'.